top of page

A/B/n testing

O metodă de comparare a mai multor versiuni de pagini web sau aplicații mobile una împotriva celeilalte pentru a determina care funcționează cel mai bine.

Ce este testarea A / B / n?
Testarea A / B / n este un tip de testare a site-ului web în care mai multe versiuni ale unei pagini web sunt comparate între ele pentru a determina care are cea mai mare rată de conversie. În acest tip de test, traficul este împărțit aleatoriu și uniform distribuit între diferitele versiuni ale paginii pentru a determina ce variație are cea mai bună performanță.

Testarea A / B / n este o extensie a testării A / B în care două versiuni ale unei pagini (versiunea A și versiunea B) sunt testate una împotriva celeilalte. Cu toate acestea, cu un test A / B / n, mai mult de două versiuni ale unei pagini sunt comparate între ele simultan. „N” se referă la numărul de versiuni testate, de la două versiuni la versiunea „nth”.

Testarea A / B / n poate fi, de asemenea, contrastată cu testarea multivariată. Un test multivariat compară, de asemenea, mai multe versiuni ale unei pagini simultan, testând simultan toate combinațiile posibile de variații. Testarea multivariată este mai cuprinzătoare decât testarea A / B / n și este utilizată pentru a testa modificările aduse elementelor specifice de pe o pagină. Testarea A / B / n poate fi utilizată pentru a testa versiuni complet diferite ale unei pagini una împotriva celeilalte.

De ce este importantă testarea A / B / n?
Testarea A / B / n vă ajută să înțelegeți ce design de site web vă ajută să generați cea mai mare implicare și conversii de la utilizatorii dvs. Puteți testa mai multe pagini între ele simultan și puteți utiliza datele pentru a determina cu ce variație ar trebui să mergeți.

Atunci când o companie are mai multe idei concurente pentru ceea ce ar fi cel mai bun aspect al site-ului web, testarea A / B / n poate fi utilizată pentru a testa fiecare idee și pentru a lua o decizie bazată pe date concrete care arată cum o versiune a depășit performanța celorlalte.

Pe lângă faptul că ajută ce versiune a unei pagini are cel mai mare succes, testarea A / B / n arată și ce versiune a unei pagini a avut cel mai rău. Analizând aceste pagini cu performanțe reduse, este posibil să venim cu ipoteze pentru care anumite caracteristici se convertesc mai bine decât altele, iar aceste lecții pot fi apoi încorporate în noi teste de pe alte pagini ale site-ului.

Un studiu de caz de testare A / B / n:
Un exemplu real de testare A / B / n în acțiune este atunci când Electronic Arts a lansat o nouă versiune a francizei lor populare SimCity în martie 2013. În testul A / B / n, EA a creat și testat mai multe versiuni diferite ale lor pagina de precomandă una împotriva celeilalte pentru a vedea care dintre acestea a funcționat cel mai bine.

Echipa EA a constatat, prin test, că versiunea paginii lor fără o ofertă specială de promovare în partea de sus a paginii a fost cu 43% mai bună decât celelalte variante din test.

Nu numai că EA a putut observa o creștere masivă a precomenzilor datorită testului, dar a reușit să aplice lecțiile învățate de la test pe alte pagini de pe site-ul lor și să vadă creșteri ale conversiilor la nivel de site (citiți studiul de caz complet EA Aici).

Dezavantaje potențiale ale testării A / B / n
Testarea a prea multe variante (atunci când nu se poate decide) poate împărți în continuare traficul către site-ul web între multe variante. Acest lucru poate crește timpul și traficul necesar pentru a obține rezultate semnificative statistic și pentru a crea ceea ce unii ar putea numi „zgomot statistic” în acest proces.

Un alt aspect pe care trebuie să-l țineți cont atunci când executați mai multe teste A / B / n este să nu pierdeți din vedere imaginea de ansamblu. Doar pentru că diferite variabile s-au comportat cel mai bine în propriile experimente, nu înseamnă întotdeauna că aceste variabile ar funcționa bine combinate. Luați în considerare efectuarea de teste multivariate pentru a testa toate variațiile și asigurați-vă că îmbunătățirile aduse valorilor de nivel superior se deplasează până la capăt prin pâlnia de conversie.

bottom of page