Ad Auction (licitație publicitară)
O componentă a difuzării anunțurilor prin care declarați prețul maxim
sunteți dispus să plătiți pentru un clic, o afișare sau o conversie.
Despre licitațiile pentru reclame
Folosim o licitație pentru reclame pentru a stabili cea mai bună reclamă de afișat unei persoane într-un anumit moment. Reclama câștigătoare maximizează valoarea atât pentru utilizatori, cât și pentru afaceri. Înțelegerea licitației pentru reclame te poate ajuta să înțelegi performanțele reclamelor tale.
Când au loc licitațiile pentru reclame?
De fiecare dată când există ocazia de a afișa o reclamă cuiva, are loc o licitație pentru a se stabili reclama de afișat persoanei respective. Zilnic au loc miliarde de licitații în familia de aplicații Facebook.
Cine concurează în cadrul licitațiilor?
Când promotorii creează reclame, ne comunică cui vor să le afișeze definind o audiență țintă. O persoană poate fi încadrată în mai multe audiențe țintă. De exemplu, un promotor țintește femeile cărora le place să schieze, în timp ce altul țintește toți schiorii care locuiesc în California. O aceeași persoană (în acest caz, o femeie schioare care locuiește în California) ar putea fi încadrată în audiența țintă a ambilor promotori.
Când apare ocazia să se afișeze cuiva o reclamă, reclamele care au o audiență țintă din care face parte persoana respectivă sunt eligibile să concureze în cadrul licitației.
Cum este stabilită reclama câștigătoare a licitației?
Pentru a avea garanția că reclama câștigătoare maximizează valoarea atât pentru utilizatori, cât și pentru afaceri, câștigătoarea licitației va fi reclama cu valoarea totală cea mai mare. Valoarea totală include trei factori principali:
Suma licitată: suma licitată de un promotor pentru reclama respectivă (cu alte cuvinte, suma pe care promotorul este dispus să o plătească pentru a obține rezultatul dorit). Există mai multe moduri de administrare a sumei licitate în cadrul unei licitații pentru reclame. Pentru a afla mai multe, consultă articolul Despre strategiile de licitare.
Frecvențele estimate ale acțiunilor: o estimare a faptului dacă o anumită persoană interacționează cu o anumită reclamă sau generează o conversie datorită acesteia (cu alte cuvinte, probabilitatea ca afișarea unei reclame unei persoane să ducă la obținerea rezultatului scontat de promotor). Notă: adoptarea de tactici de clickbait de incitare la interacțiune nu îmbunătățește performanțele reclamelor.
Calitatea reclamei: măsurăm calitatea unei reclame pe baza informațiilor preluate din mai multe surse, printre care feedback de la persoane care văd sau care ascund reclama și evaluările privind atributele de calitate slabă din reclamă, de exemplu, ascunderea unor informații, limbaj exagerat și engagement bait.
Pe baza frecvențele estimate ale acțiunilor și a calității reclamei se măsoară relevanța reclamei. Concret, subvenționăm reclamele relevante în cadrul acțiunilor. Prin urmare, reclamele relevante vor costa de cele mai multe ori mai puțin și vor înregistra mai multe rezultate. Cu alte cuvinte, o reclamă relevantă pentru o persoană ar putea câștiga o licitație în care participă reclame pentru care s-au licitat sume mai mari. Folosește diagnosticele de relevanță a reclamelor pentru a diagnostica dacă reclamele pe care le-ai rulat au fost relevante pentru audiența căreia te-ai adresat.