App personalization (Personalizarea aplicației)
Procesul de construire a unei aplicații mobile pentru a satisface nevoile unui anumit public.
Personalizarea aplicațiilor este procesul de creare a unei aplicații mobile pentru a satisface nevoile unui anumit public. Similar cu alte forme de personalizare, personalizarea aplicațiilor își propune să prezinte experiențe ale utilizatorilor personalizate în funcție de nevoile lor specifice, mai degrabă decât o experiență largă, de dimensiuni unice, pentru toți utilizatorii.
De ce este importantă personalizarea aplicațiilor?
Spațiul aplicației este deja foarte aglomerat și așteptările utilizatorilor cresc. În iulie 2015, există peste 1,5 milioane de aplicații în App Store și 1,6 milioane de aplicații în Google Play Store. Odată ce o aplicație este aleasă și instalată, 65% dintre utilizatori o vor șterge dacă prima experiență de utilizare este una negativă. Chiar și după ce o aplicație a depășit acel prag, persoana medie va avea aproximativ 65 de aplicații pe smartphone-ul său, dar de fapt le va folosi aproximativ 15 dintre ele în fiecare săptămână.
Pe măsură ce statisticile de mai sus semnalează, devine din ce în ce mai important să vă asigurați că aplicația dvs. oferă utilizatorilor o experiență excelentă. Dacă faceți acest lucru, veți crește probabilitatea ca aplicația dvs. să iasă în evidență din mulțime, iar dvs. utilizatorii să o utilizați în mod regulat. În plus față de multe tactici, cum ar fi descoperirea aplicațiilor, testarea performanței și multe altele, personalizarea aplicațiilor mobile este una dintre cele mai bune modalități de a crea o aplicație pe care utilizatorii să o bucure de fapt.
Trei abordări ale personalizării aplicațiilor
Înainte de a putea crea o experiență personalizată pentru utilizatorii dvs. de telefonie mobilă, trebuie să colectați mai întâi date despre aceștia, astfel încât să puteți afla nevoile și dorințele lor specifice. Odată ce sunt înarmați cu acele date despre clienți, este posibil să luați decizii în cunoștință de cauză cu privire la experiențele pe care doriți să le furnizați și ce segmente ale utilizatorilor dvs. au experiențe specifice.
Tipurile de date pe care le puteți colecta despre utilizatorii dvs. pentru a crea experiențe personalizate pot fi aproximativ împărțite în trei categorii: demografice, contextuale și comportamentale.
Direcționarea în funcție de criterii demografice este despre a afla cine sunt utilizatorii dvs., astfel încât să le puteți oferi experiențe personalizate. Utilizatorii dvs. sunt bărbați sau femei? În ce grupă de vârstă se încadrează? Ce lucruri le plac și nu le plac? Colectarea acestui tip de informații demografice vă poate ajuta să personalizați experiența aplicației dvs. pentru a afișa conținut care este cel mai relevant pentru fiecare utilizator.
Datele demografice pot fi colectate în mai multe moduri. O metodă simplă este să întrebați pur și simplu clientul în timpul procesului de integrare a aplicației. De exemplu, o companie care vinde piese auto personalizate își poate întreba utilizatorii ce tip de mașină conduc, apoi poate afișa vânzările de piese auto relevante doar ori de câte ori utilizatorul se conectează la aplicație. O altă metodă este de a utiliza integrări cu platforme sociale precum Facebook pentru a extrage informații demografice și de interes despre utilizatorii dvs. și apoi să știți ce conținut relevant să le arătați în aplicație.
Un alt mod de a vă segmenta publicul este prin direcționarea în funcție de context. Direcționarea contextuală este despre aflarea informațiilor despre dispozitivul pe care îl folosește utilizatorul, ora din zi sau locația geografică actuală a utilizatorului pentru a personaliza experiența aplicației. De exemplu, o aplicație de călătorie locală poate afișa restaurante care sunt aproape de locația utilizatorului care sunt încă deschise sau o aplicație de comerț electronic ar putea afișa carcase pentru iPhone pe baza faptului că utilizatorul folosește un iPhone.
În cele din urmă, un al treilea mod de a furniza experiențe personalizate de aplicații este prin direcționarea comportamentală. În direcționarea comportamentală, utilizați comportamentul real al utilizatorului pentru a-și personaliza experiența în aplicație.
De exemplu, dacă un utilizator are tendința de a da clic mai mult pe pantofi, apoi șosete într-o aplicație de cumpărături, aplicația se poate adapta în timp real pentru a afișa mai multe produse de care ar putea fi interesați. Sau dacă utilizatorul a achiziționat anterior un anumit produs, aplicația îl poate afișa automat data viitoare când va fi pus în vânzare. Deoarece direcționarea comportamentală se bazează pe modul în care se comportă de fapt utilizatorii, este un mod puternic de a personaliza experiența pentru utilizatorii aplicației.
Personalizare aplicație și testare A / B
Testarea A / B mobilă (o formă de testare A / B) poate fi utilizată împreună cu personalizarea aplicației pentru a oferi utilizatorilor experiențe superioare. În testarea A / B mobilă și personalizarea mobilă, utilizatorii de aplicații sunt distribuiți aleatoriu între experiențele originale și variații, fără să știe că fac parte dintr-un test.
Această metodă poate fi utilizată pentru a testa modificările în orice aspect al unei aplicații în care poate fi îmbunătățit un obiectiv măsurabil, inclusiv interfața cu utilizatorul (UI), fluxul de integrare, conținut, mesagerie și multe altele. Apoi, odată ce s-a ajuns la o concluzie semnificativă statistic, acestea pot fi prezentate într-o campanie de personalizare pe termen lung.
De exemplu, retailerul (fictiv) Attic & Button ar putea efectua un test al sistemului de recomandare a îmbrăcămintei aplicației sale. Prin segmentarea rezultatelor acestui test, ei învață că cumpărătorii de sex masculin preferă recomandări de îmbrăcăminte similară în timp ce navighează (mai multe cămăși dacă răsfoiesc cămăși), în timp ce femeilor preferă, de obicei, să li se ofere recomandări pentru îmbrăcăminte însoțitoare (încălțăminte potrivită dacă cumpără pentru o rochie).
Testul A / B este utilizat pentru a aduna informații valoroase despre utilizatorii aplicației, iar aceste informații pot fi apoi aplicate tuturor utilizatorilor care se încadrează în acele date demografice prin personalizarea aplicației.