Bounce rate (Rata de respingere)
Procentul de vizite pe site care sunt sesiuni de o singură pagină, vizitatorul plecând fără a vizualiza alte pagini.
Rata de respingere este procentajul de vizite pe site care sunt sesiuni de o singură pagină, vizitatorul plecând fără a vizualiza o a doua pagină. Este de obicei folosit ca măsurare a implicării generale a unui site web.
Cum se calculează rata de respingere?
Rata de respingere se calculează la numărul total de vizite de o pagină împărțit la numărul total de intrări pe un site web. De exemplu, dacă pagina de pornire a unui site web primește 1.000 de vizitatori pe parcursul unei luni și 500 dintre acești vizitatori părăsesc site-ul după ce au vizualizat pagina de pornire fără a trece la alte pagini, atunci rata de respingere a paginii de pornire ar fi de 50%.
Rata de respingere vs rata de ieșire
Rata de respingere și rata de ieșire sunt ambele utilizate ca proxy pentru implicarea site-ului, dar există diferențe subtile între cele două. Rata de respingere măsoară numărul de utilizatori care intră pe un site web și ies fără să acceseze nicio altă pagină de pe site. Rata de ieșire măsoară numărul de utilizatori care părăsesc un site web dintr-o anumită pagină.
Diferența esențială dintre cele două constă în faptul că rata de ieșire măsoară procentul de vizitatori care au ieșit dintr-o anumită pagină, dar nu spune nimic despre faptul că aceasta a fost singura pagină pe care utilizatorul a vizitat-o sau nu. Prin urmare, toate bounces-urile sunt ieșiri (și vizite de o pagină), dar nu toate ieșirile sunt bounces.
De exemplu, dacă 100 de persoane aterizează pe pagina de pornire și 50 dintre acei oameni pleacă fără a vizita alte pagini, atunci rata de respingere a paginii de pornire este de 50%. Cu toate acestea, pagina de pornire poate primi 400 de vizualizări de pagină în aceeași perioadă de timp și doar 100 dintre acestea părăsesc site-ul de pe pagina de pornire. În acest caz, rata de ieșire ar fi de 25%.
Ce este o rată de respingere bună?
Nu există o rată de respingere „tipică”. Cu peste patru miliarde de pagini pe internet, este dificil să generalizăm pentru această valoare, având în vedere varietatea mare de tipuri de site-uri și industrii care vizează un public vast și divers.
Definiția unei rate de respingere „bună” este, de asemenea, subiectivă în funcție de tipul de pagină și de sursa traficului. De exemplu, dacă aveți un articol informativ care răspunde la o anumită întrebare, iar sursa principală de trafic către pagină este din căutarea organică, rata de respingere a paginii ar putea ajunge la 90%. Acest lucru nu înseamnă că pagina este neapărat o „rată de respingere proastă”, chiar dacă are o rată de respingere ridicată, ar putea însemna doar că utilizatorul a găsit exact ceea ce căuta și nu a mai avut nevoie să vadă altul pagini. În schimb, o pagină cu o rată de respingere scăzută nu poate fi neapărat „bună” dacă are o experiență de utilizator slabă.
HubSpot a compilat o valoare de referință aproximativă a ratelor de respingere de către industrie, care arată rata medie de respingere pe diferite tipuri de site-uri. Luați aceste numere cu un bob de sare, dar acestea ar putea oferi un ghid aproximativ pentru a evalua performanța paginilor dvs.
40% - 60% site-uri web de conținut 30% - 50% site-uri web de generare de clienți potențiali 70% - 90% postări de blog 20% - 40% site-uri de vânzare cu amănuntul / e-commerce 10% - 30% site-uri web de servicii 70% - 90% pagini de destinație
Cum se reduce rata de respingere?
Înainte de a vă angaja în activități de reducere a ratei de respingere, ar trebui să studiați analiza web pentru a vedea unde sunt cele mai necesare modificări. Acestea fiind spuse, iată exemple de modalități eficiente de a îmbunătăți paginile cu o rată de respingere ridicată:
Analize
O modalitate de a reduce rata de respingere este de a rafina modul în care se măsoară metrica. Software-ul de analiză, cum ar fi Google Analytics, va considera un vizitator ca un „salt” chiar dacă utilizatorul petrece o cantitate considerabilă de timp pe pagină și interacționează cu elementele de pe pagină, atât timp cât acel vizitator părăsește site-ul fără a vizualiza alte pagini.
O soluție potențială la acest lucru este de a genera afișări de pagini virtuale în Google Analytics pentru evenimente relevante și, la rândul său, de a crea o definiție mai specifică a ratei de respingere pentru site-ul dvs. web. De exemplu, dacă aveți o pagină interactivă și un vizitator interacționează cu un element al paginii, puteți genera o vizualizare de pagină virtuală în Google Analytics. Acest lucru vă va permite să urmăriți numărul de persoane care interacționează cu pagina dvs. și, de asemenea, să împiedice spectatorii activi să fie numărați drept rebondi.
Analizarea analizelor dvs. pentru a identifica diferitele surse de trafic ale utilizatorilor poate fi utilă pentru a identifica unde rata de respingere a site-ului dvs. web are cea mai mare nevoie de îmbunătățire. De exemplu, utilizatorii care provin dintr-o interogare organică a motorului de căutare pot găsi conținutul dvs. foarte util și, la rândul lor, au o rată de respingere mai mică și o rată de conversie mai mare.
Strategia de conținut
Dacă doriți să creșteți nivelul de implicare a vizitatorilor site-ului dvs., cea mai impactantă acțiune de luat este să identificați și să evidențiați conținutul pe care credeți că îi va plăcea (cum ar fi paginile care primesc cel mai mult trafic organic). După ce ați identificat acest conținut utilizând analize web, vă puteți proiecta site-ul web astfel încât conținutul cel mai atrăgător să fie afișat în mod vizibil deasupra paginii. De exemplu, dacă rulați un site de comerț electronic, dedicarea bunurilor imobiliare primare pentru articolele dvs. cele mai bine vândute este o strategie eficientă, deoarece acestea sunt conținutul cel mai probabil pentru a câștiga un clic de la un vizitator și a genera o rată de conversie mai mare pentru acea destinație pagină. Unde este posibil, tot conținutul ar trebui să includă titluri, imagini și descrieri care conduc la CTR.
Dacă un procent semnificativ din traficul dvs. provine din vizitatorii care revin, o altă tehnică de reducere a ratei de respingere este să vă mențineți conținutul proaspăt, asigurându-vă că acesta este actualizat periodic. Vizitatorii care se repetă vor fi mai predispuși să interacționeze cu conținut nou și în timp util, sporind implicarea.
Proiectare și utilizare site-uri web
În plus față de afișarea conținutului cel mai popular și relevant, puteți aduce îmbunătățiri și designului site-ului web și utilizabilității în sine, pentru a-l face mai atractiv pentru vizitatori. Acest lucru ar putea implica activități precum îmbunătățirea calității graficelor, utilizarea unui contrast de culoare bun și modificarea dimensiunii fontului și a spațiului, astfel încât textul să fie mai ușor de citit și îmbunătățirea apelurilor la acțiune de pe pagină.
Site-ul dvs. ar trebui să fie conceput astfel încât utilizatorii să poată găsi ceea ce caută în cât mai puține clicuri. Oferirea unei bare mari de căutare, precum și a unei structuri de navigație clare poate îmbunătăți implicarea, mai ales dacă site-ul dvs. web oferă o gamă largă de produse sau servicii. Meniurile de navigare ar trebui să aibă o structură ierarhică clară.
Utilizarea unui design de site receptiv poate contribui, de asemenea, la reducerea ratei de respingere. Cu procentul crescut de vizite de pe dispozitive mobile, acest lucru este acum mai important ca niciodată. Pagina dvs. web ar putea fi afișată perfect pe un desktop 1024x768, dar arăta groaznic pe un iPhone 6S. Meniurile și imaginile trebuie formatate pentru a răspunde la dimensiunea dispozitivului și a ecranului. Ar trebui să vă modificați paginile pentru a utiliza șabloane care sunt receptive, robuste și adaptabile.
O soluție importantă de utilizare care vă poate ajuta să reduceți rata de respingere este timpul de încărcare a paginii. Studiile arată că utilizatorii sunt mai predispuși să navigheze departe de o pagină dacă durează mai mult de câteva secunde pentru încărcare. Există o varietate de instrumente de testare care pot diagnostica timpul de încărcare a paginii și vă pot ajuta să depanați această problemă.
Într-o notă finală de utilizare, eliminarea de pe site-ul dvs. a anunțurilor pop-up și a altor elemente cu date mari poate reduce, de asemenea, rata de respingere. A / B testarea diferitelor idei de îmbunătățire a site-ului web este o modalitate bună de a avea încredere că modificările pe care le faceți vor avea un impact pozitiv asupra ratei de respingere.
Marketing
Compararea ratei de respingere în funcție de canal (de exemplu, rețea organică, recomandare, directă, plătită, social media) vă va ajuta să vedeți dacă există probleme cu sursele dvs. de trafic, ceea ce ar putea indica o problemă mai sus în pâlnie.
Dacă un canal are o rată de respingere mai mare decât altele, merită să vă examinați campaniile de marketing sau eforturile pentru acel canal. De exemplu, dacă vizitatorii care vin pe site-ul dvs. prin intermediul afișajului săresc cu o rată mai mare, asigurați-vă că anunțurile dvs. sunt relevante pentru conținutul site-ului de pe pagina de destinație către care le trimiteți. Dacă nu faceți deja acest lucru, este posibil să fie nevoie să creați pagini de destinație specifice campaniei cu apeluri la acțiuni afișate în mod clar, pentru a reduce rata de respingere.
În general, potrivirea cuvintelor cheie cu cea mai mare căutare la conținutul dvs. va ajuta la atragerea utilizatorilor către conținutul pe care îl aveți. Dacă vizați cuvinte cheie generice care sunt populare doar pentru a obține trafic, nu veți putea converti traficul la fel de eficient.