Call to action (CTA)

Un îndemn la acțiune sau CTA este un prompt de pe un site web care îi spune utilizatorului să întreprindă unele acțiuni specificate.

Un îndemn la acțiune (CTA) este o solicitare de pe un site web care îi spune utilizatorului să ia unele acțiuni specificate. Un îndemn la acțiune este de obicei scris ca o comandă sau o frază de acțiune, cum ar fi „Înscrieți-vă” sau „Cumpărați acum” și, în general, ia forma unui buton sau a unui hyperlink. În marketingul digital, acest lucru poate lua forma textului de pe un buton (un buton CTA) sau un link web, iar în campaniile de e-mail CTA sunt adesea linkuri către o pagină web în care utilizatorul poate lua măsuri suplimentare.

De ce este important un apel la acțiune?
Chemarea la acțiune este un element cheie pe o pagină web, acționând ca un indicator care îi permite utilizatorului să știe ce să facă în continuare. Fără un CTA clar, este posibil ca utilizatorul să nu cunoască următorii pași pe care trebuie să-i ia pentru a cumpăra un produs sau să se înscrie la un buletin informativ și este probabil să părăsească site-ul fără a-și îndeplini sarcina.

Un îndemn la acțiune clarifică potențialilor clienți ce acțiune trebuie să ia în continuare și ajută la eliminarea fricțiunilor în deplasarea utilizatorului pe pâlnia de vânzare. De asemenea, pot exista mai multe apeluri la acțiune pe o pagină dacă există mai multe acțiuni dorite de utilizator.

De exemplu, dacă un cititor ajunge pe un articol de pe blog și nu există un îndemn clar la acțiune în partea de jos a postării, este probabil ca cititorul să părăsească site-ul fără a finaliza alte sarcini. Cu toate acestea, dacă există un CTA în partea de jos a postării care le cere să citească mai multe articole sau să se înscrie pentru un buletin informativ prin e-mail, acest lucru îi poate încuraja să continue interacțiunea cu site-ul.

Exemple de chemări la acțiune
Un îndemn la acțiune se poate referi la orice cerere sau solicitare pe care o faceți unui utilizator pe site, astfel încât un CTA poate lua mai multe forme în funcție de context. Un îndemn la acțiune poate fi o declarație de închidere într-o postare pe blog, o linie într-un e-mail sau un buton CTA de pe un site web.

Iată câteva exemple de îndemnuri pe care le-ați putea vedea de obicei pe un blog:

Citiți mai multe articole

Înscrieți-vă pentru newsletter-ul nostru

Susțineți sponsorul nostru

Distribuiți pe rețelele sociale

Pentru o companie B2B, butoanele de apel la acțiune pot conține text precum:

Incepe

Inscrie-te

Încercare gratuită

Contactați vânzări

Un îndemn eficient la acțiune comunică în mod clar la ce se poate aștepta utilizatorul atunci când face clic pe un buton sau efectuează următoarea acțiune, ceea ce poate îmbunătăți rata de clic.

În timp ce pe un site de comerț electronic, CTA-urile ar putea fi mai concentrate comercial:

Adaugă în coș

Verifică

Cumpără acum

Adaugă la lista de dorințe

În fiecare caz, CTA-urile de pe pagină îi spun utilizatorului ce acțiune trebuie să ia în continuare pentru a continua să interacționeze cu site-ul și să se deplaseze mai departe în josul pâlniei de conversie.

Cum să creați apeluri la acțiune convingătoare
Marketerii folosesc o serie de strategii pentru crearea de CTA-uri eficiente. Mai jos este o listă cu unele comune:

Design bun: Cele mai bune chemări la acțiune trebuie să atragă atenția utilizatorului, astfel încât o culoare a butonului luminos, care contrastează cu culoarea paginii sau a unui e-mail, este o strategie eficientă.

Vizibilitate ridicată: deoarece îndemnul la acțiune ar trebui să fie cel mai vizibil lucru de pe pagină, dimensiunea fontului ar trebui să fie suficient de mare pentru a atrage atenția.

Beneficiu clar: declararea unui beneficiu clar pe care utilizatorul îl va obține din finalizarea tranzacției este un mod eficient de a-i determina să facă clic.

Text care poate fi acționat: un îndemn la acțiune, așa cum sugerează și numele său, este conceput pentru a obliga utilizatorul să acționeze, astfel încât un CTA eficient să utilizeze cuvinte de acțiune precum „descoperiți”, „aflați mai multe” și „cumpărați acum”.

Lungime scurtă: un îndemn bun la acțiune ar trebui să fie o frază scurtă, nu o propoziție. Majoritatea nu depășesc cinci până la șapte cuvinte.

Simțul urgenței: utilizatorii sunt ușor distrași pe internet, astfel încât un puternic sentiment de urgență, cum ar fi o ofertă de timp limitat, poate ajuta utilizatorii să ia măsuri imediat în loc să amâne să ia măsuri.

Cum se utilizează testarea A / B pentru a testa CTA-urile
Fiecare public răspunde diferit la diferite apeluri la acțiune. Nu există nicio garanție că un apel la acțiune îl va depăși pe celălalt.

Succesul general al unui îndemn poate fi măsurat printr-o formulă a ratei de conversie care calculează numărul de clicuri împărțit la numărul de afișări sau de câte ori a fost văzut CTA.