Click-through rate (CTR)
Procentul de persoane care dau clic pe un element la care au fost expuși.
Ce este rata de clic?
Rata de clic (CTR) se referă la procentul de persoane care dau clic pe un element la care au fost expuși. Rata de clic este calculată prin simpla împărțire a numărului de persoane care au dat clic pe un anumit element la numărul total de vizitatori pe pagina respectivă.
CTR este o valoare care este utilizată pentru a analiza e-mailuri, pagini web și publicitate online (Google, Bing, Yahoo etc.). CTR este utilizat în mod normal pentru a măsura succesul eforturilor de marketing.
Exemple CTR
Câteva exemple comune în care CTR poate fi măsurat includ:
Un link de îndemn într-un e-mail
Un hyperlink pe o pagină de destinație
Un anunț PPC pe o pagină cu rezultatele căutării Google
Un anunț pe un site de socializare precum LinkedIn sau Facebook
Rata de clic este calculată prin numărul de clicuri pe un element împărțit la numărul de persoane care au văzut acel element. [Numărul total de clicuri pe un element / Numărul total de persoane care au văzut elementul]
Rată de clic și anunțuri afișate în rețeaua de căutare
CTR este o valoare utilizată în mod obișnuit la evaluarea anunțurilor afișate în rețeaua de căutare în Google Adwords și alte platforme publicitare. Deoarece anunțurile afișate în rețeaua de căutare sunt cel mai adesea plătite pe clic (PPC), CTR-ul mediu ajută la determinarea performanței unui anumit anunț în direcționarea traficului și a costului acestuia.
În plus față de măsurarea performanței campaniilor publicitare, CTR-ul unui anunț afișat în Rețeaua de căutare are și un impact asupra scorului său de calitate. Cu cât rata de clic a unui anunț este mai mare, în raport cu poziția acestuia, cu atât scorul de calitate va fi mai mare, ceea ce va duce la CPC-uri mai mici și la anunțuri cu costuri mai mici.
Profesioniștii în marketing digital pot îmbunătăți performanța anunțurilor cu CTR scăzut îmbunătățind copia anunțului și oferind conținut care se potrivește mai bine publicului lor țintă.
În mod similar, CTR poate fi important și pentru SEO, deoarece rata de clic a unui rezultat al căutării este considerată de mulți drept unul dintre factorii de clasare din Google. Același lucru este valabil și pentru anunțurile grafice și anunțurile de pe alte platforme, cum ar fi anunțurile Facebook.
Rată de clic unică
O formă a ratei de clic este rata de clic unică: acest CTR specializat indică faptul că un clic individual și un utilizator sunt contabilizați o singură dată în formulă. În mod implicit, rata de clic măsoară numărul total de clicuri efectuate de un utilizator. rata de clic unică este o măsurare mai precisă a comportamentului și a interesului utilizatorilor.
Un exemplu offline de rata de clic
Imaginați-vă că mergeți pe o stradă goală cu alți nouă prieteni. Toată lumea trece pe lângă o cafenea, un magazin de gogoși și un magazin de bomboane. Cinci dintre prietenii tăi intră în cafenea, trei dintre prietenii tăi merg în magazinul de gogoși, iar tu și un alt prieten mergeți în magazinul de bomboane.
Dacă ar fi să calculăm rata de clic pentru fiecare magazin, cafeneaua ar avea un CTR de 50%, magazinul de gogoși ar avea un CTR de 30%, iar magazinul de bomboane ar avea un CTR de 20%. CTR măsoară comportamentul, interacțiunea și interesul și este util atunci când se determină eficacitatea eforturilor de marketing.
CTR nu trebuie confundat cu rata de conversie. Rata de conversie este procentul de persoane care iau măsurile dorite. CTR, pe de altă parte, este în mod normal asociat cu o acțiune care duce la o conversie. În exemplul offline, putem vedea că cinci din 10 persoane preferă să intre în cafenea. Cu toate acestea, din acele cinci persoane, s-ar putea ca o singură persoană să cumpere de fapt o ceașcă de cafea.
Rată de clic și testare A / B.
CTR poate fi folosit pentru a obține informații utile în testarea A / B, ca o valoare secundară alături de valoarea principală de conversie. De exemplu, dacă un expert în conversii efectuează un test A / B pe pagina de afișare a produselor unei companii de îmbrăcăminte, obiectivul conversiei ar fi numărul de achiziții finalizate.
O valoare secundară ar putea fi CTR-ul informațiilor de expediere. Dacă există un CTR ridicat pentru informațiile de expediere, acest lucru ar putea însemna că utilizatorii sunt interesați de expediere. Pot exista oportunități de a extrage valoare din informațiile de expediere care ar putea influența conversiile.
CTR este util în optimizarea conversiilor. Poate fi folosit pentru a identifica comportamentul utilizatorului, interesul utilizatorului și poate fi folosit ca o micro-conversie pentru a construi informații în timpul testării A / B. CTR vă poate ajuta să creați o imagine mai holistică a comportamentului utilizatorului în testarea A / B.