Customer data platform (CDP)

O platformă de date pentru clienți (CDP) este una dintre cele mai eficiente tehnologii de urmărire în măsurători bazate pe date adoptate de firmele de marketing.

O platformă de date pentru clienți (CDP) este una dintre cele mai eficiente tehnologii de urmărire în măsurători bazate pe date adoptate de firmele de marketing.

CDP Institute definește o platformă de date pentru clienți ca un software care gestionează și menține o bază de date persistentă și holistică a clienților, care este transparentă și accesibilă de alte programe și sisteme.

În termeni mai simpli, un CDP colectează, organizează și partajează date din nenumărate și diverse canale de date. Platforma oferă tuturor angajaților vizualizări accesibile, imediate și în timp real ale clienților lor:

Accesibil: funcționează cu software-ul zilnic pe care îl folosesc toți angajații dvs. - de la specialiști în marketing până la analiști.
Imediat: poate fi accesat direct din software-ul echipei tale.
În timp real: datele sunt colectate, actualizate și organizate în mod constant, cu timp de așteptare puțin mai mic pentru a îmbunătăți experiența clientului.
Avantajele CDP-urilor
Datele și informațiile despre clienți sunt create, colectate și stocate la o rată exponențială. CDP-urile sunt cel mai eficient și mai robust mod de a urmări cantitățile mari de date despre clienți care se acumulează în mod constant. CDP-urile elimină, de asemenea, ambiguitatea atunci când vine vorba de modul de valorificare a datelor pentru a lua decizii încrezătoare.

Unul dintre principalii jucători din industria CDP este Zaius, cea mai nouă achiziție a lui Optimizely. Potrivit lui Justin Annovick, Chief Product Officer al Optimizely, "Valoarea pe care o platformă precum Zaius o aduce clienților Optimizely este semnificativă. În primul rând, va permite clienților să valorifice ABC-ul esențial al datelor: date despre active, date despre comportamente și date La fel de important, în loc să pierdem ore pe extrageri de date și integrări de date personalizate, ne-am ridicat complet capacitatea de a integra în continuare DXP-ul nostru, ajutându-i pe clienții noștri adăugând straturi de context și informații asupra datelor pe care le înotează în fiecare zi."

Produsul proprietar Zaius, la fel ca multe alte CDP-uri, funcționează cu o structură omnicanală, inclusiv personalizare la fața locului, SMS, e-mail, publicitate și social media.

Acest tip de marketing bazat pe date necesită abilitatea de a urmări și viza clienții dvs. în fiecare etapă a călătoriei cumpărătorilor lor. CDP-urile vă permit dvs. și echipelor dvs. să automatizați în mod holistic această sarcină prin intermediul a patru procese.

Cum funcționează un CDP
Există patru procese simultane care stau la baza fiecărui CDP:

1. Colectarea datelor
Colectarea datelor este esențială. Datele despre clienți provin din toate tipurile de surse în aceste zile, inclusiv de pe propriile canale private (de exemplu, pagini de destinație) și de canale terțe contractate (de exemplu, date pe care le cumpărați).

CDP-urile colectează date despre clienți de la aproape orice program pe care îl utilizați, inclusiv campaniile dvs. de e-mail, sistemele de plăți, instrumentele de asistență și instrumentele de gestionare a relației cu clienții (CRM).

2. Guvernarea datelor
Este imperativ să vă simplificați colectarea datelor. CDP-urile vă ajută să vă asigurați că datele colectate sunt legitime utilizând standarde comune, open-source și proprietare de date.

CDP-ul dvs. poate evalua și clasifica fiabilitatea datelor primite. De ce contează asta? Un raport ZoomInfo a constatat că 62% dintre companiile din SUA se bazează pe date de marketing care sunt până la 40% inexacte.

Puteți seta și crea reguli de calitate pentru a bloca accesul la date care nu respectă standardele dvs. de calitate. CDP-urile pot rectifica și transforma datele care au fost denumite necorespunzător sau clasificate greșit. Platforma poate fi, de asemenea, configurată pentru a restricționa accesul la anumite date pe baza regulilor de confidențialitate ale clienților.

Conducerea și evaluarea calității datelor colectate în faza anterioară vă asigură că echipa dvs. folosește sau ia decizii inteligente pe baza celor mai exacte date.

3. Sinteza datelor
CDP-ul dvs. va segmenta datele clienților în grupuri pentru acces și evaluare ușoară de către toată lumea din compania dvs. Segmentarea clienților vă permite să creați și să actualizați profiluri de clienți pe baza datelor în timp real. De asemenea, oferă o oportunitate de a evalua analizele derivate din categoriile pe care le-ați personalizat pe CDP.

CDP-ul dvs. sintetizează întotdeauna date. Poate identifica clienții existenți în aceste profiluri anonime, căutând diferite tipare de cumpărături. Datele anonime pot fi apoi integrate perfect cu datele clientului existent, creând un profil de client mai complet. Această capacitate oferă informații despre generarea de clienți potențiali și retargeting.

4. Activarea și accesul la date
Astăzi, toate software-urile de afaceri ar trebui să conducă la CDP-ul dvs., deoarece este conceput intenționat pentru a urmări comportamentul clienților prin automatizarea datelor și pentru a se integra cu ușurință cu alte aplicații.

CDP-urile funcționează cel mai bine numai atunci când sunt stabilite ca hub central pentru toate software-urile legate de clienți ale companiei dvs. Acest lucru necesită CDP să se conecteze la toate software-urile implicate în comunicarea, vânzările și analiza clienților, cum ar fi:

CRM-uri
Conturi de socializare
Campanii prin e-mail
Site-ul web și paginile de destinație
Campanii publicitare online
SMS și MMS
Sondaje
Instrumente de analiză și vizualizare a datelor
Scopul unui CDP este de a vă organiza toate datele pe o singură platformă, făcându-le accesibile angajaților care lucrează în diferite echipe și utilizează diferite tipuri de software.

Scopul unui CDP este de a vă organiza toate datele pe o singură platformă, făcându-le accesibile angajaților care lucrează în diferite echipe și utilizează diferite tipuri de software.

Cum diferă CDP-urile de software-ul de marketing existent
Un CDP este un instrument de bază de date care consolidează toate datele create de alte aplicații.

Majoritatea software-ului de marketing contemporan a fost dezvoltat în ultimii 20 de ani, deoarece nevoile și așteptările clienților s-au schimbat dramatic și au devenit mai sofisticate. Clienții cumpărau în locații de cărămidă și mortar, acum cumpără mai ales online, mai mult ca niciodată din cauza pandemiei COVID-19.

Campaniile de marketing omogenizate - de exemplu prin poștă cu melci - nu mai sunt la fel de eficiente ca odinioară. Campaniile prin e-mail, rețelele sociale și personalizarea au devenit schimbători de jocuri în îmbunătățirea implicării cu consumatorii.

Instrumentele omnicanal, cum ar fi CDP-urile, reunesc toate soluțiile software și datele existente, creând un ghișeu unic.

CDP-urile pot beneficia pe toată lumea din compania dvs.
Un CDP robust vă poate ajuta să obțineți o vizualizare completă a clienților dvs. și să creați segmente de public nelimitate din datele dvs. Acționează ca centrul de comandă și control pentru întreaga dvs. operațiune, eficientizând analiza și ajutându-vă să creați strategii de campanie pentru a vă transforma cumpărătorii anonimi în clienți fideli.

Platforma ideală se integrează perfect pentru a colecta, administra, sintetiza și partaja datele clienților cu orice angajat, conducând la colectarea eficientă a datelor și oferind o valoare mai mare pe tot parcursul ciclului de viață al clienților.