Digital experience platform
O platformă software care gestionează experiența digitală într-o gamă largă de puncte de contact digitale
O platformă de experiență digitală (DXP) este o platformă software care gestionează experiența digitală într-o gamă largă de puncte de contact digitale. Unele dintre funcționalitățile găsite într-un DXP includ gestionarea conținutului, comerțul electronic, personalizarea și experimentarea.
Definiția platformei de experiență digitală
Gartner definește un DXP ca un „set integrat de tehnologii de bază care susțin compoziția, gestionarea, livrarea și optimizarea experiențelor digitale contextualizate”.
Forrester definește în continuare platformele digitale de experiență ca software care oferă fundamentul pentru servicii de bază flexibile, agnostice, pentru a maximiza scara, calitatea și cunoștințele între canale și sisteme, oferind în același timp instrumente specifice contextului pentru practicieni pentru a construi, gestiona și optimiza călătoriile digitale pe canalele „deținute” și orchestrați experiențe terțe.
Platformele de experiență digitală reprezintă o evoluție a sistemelor tradiționale de gestionare a conținutului web pentru o mai bună mapare a întregului ciclu de viață digital al clienților, de la crearea conținutului până la implementare, până la măsurare și iterație. DXP-urile gestionează o mare parte din gestionarea datelor și din experiența utilizatorului, astfel încât specialiștii în marketing digital să se poată concentra pe nevoile și implicarea clienților.
Pe scurt, DXP oferă o modalitate centralizată de a contribui la construirea, gestionarea și optimizarea călătoriilor digitale. Într-o lume din ce în ce mai digitală, este important să aveți o platformă centrală de gestionare a experienței pentru a gestiona experiențele digitale ale clienților în toate punctele de contact digitale. DXP oferă specialiștilor în marketing un pachet tehnologic puternic pentru a ajuta la crearea celor mai bune experiențe digitale pentru clienții lor.
Componente ale platformei de experiență digitală
Câmpul DXP-urilor este încă născut, dar există o serie de caracteristici comune celor mai multe DXP-uri:
Managementul conținutului - Conținutul se află la baza experiențelor digitale, astfel încât majoritatea DXP-urilor au unele capacități ale sistemului de management al conținutului (CMS). Un DXP ajută să servească drept depozit central pentru conținutul unei organizații, iar acel conținut poate fi prezentat pe puncte de contact omnicanale, indiferent dacă este pe site, blog, aplicație mobilă, postare pe rețelele sociale sau dispozitiv IOT pentru evenimente.
Gestionarea activelor - O funcționalitate legată de gestionarea conținutului este gestionarea activelor digitale. Ca și în cazul conținutului (care este de obicei sub formă de text), DXP-urile servesc drept depozit central pentru activele digitale, cum ar fi imaginile, videoclipurile și fișierele audio, care pot fi apoi utilizate în contexte diferite. DXP-urile utilizează infrastructura cloud pentru a oferi scalabilitate care să corespundă nevoilor utilizatorului.
Comerț - Comerțul este în centrul afacerilor, iar DXP-urile permit companiilor să tranzacționeze cu ușurință pe web oferind funcționalități de comerț electronic. Platformele de experiență digitală gestionează toate activitățile de backend necesare pentru configurarea unei vitrine digitale, acceptarea plăților și urmărirea comenzilor.
Gestionarea relațiilor cu clienții - Strâns legată de comerț este capacitățile de gestionare a relației cu clienții (CRM). Un DXP va urmări datele clienților pentru a construi relații pe termen lung cu clienții, precum și pentru a crea o experiență personalizată pentru fiecare client.
Insights, analytics & intelligence - Nu este suficient ca un DXP să găzduiască pur și simplu conținut, DXP-urile moderne oferă, de asemenea, analize și informații despre fluxurile de lucru privind comportamentul utilizatorilor. Prin tehnologii precum analiza datelor mari și inteligența conținutului, platformele de experiență digitală pot oferi informații în timp real despre comportamentul utilizatorilor și pot face recomandări proactive pentru optimizarea experienței.
Personalizare și automatizare - O altă capacitate legată de DXP este personalizarea. Deoarece DXP este magazinul central de date ale utilizatorilor, DXP-urile au capacitatea de a analiza datele comportamentale și datele primare pentru a crea experiențe personalizate pentru fiecare utilizator. Multe dintre aceste experiențe personalizate pot fi automatizate, ajutând specialiștii în marketing să își scaleze experiențele.
Experimentare - Cele mai avansate platforme de experiență digitală încorporează funcționalitate de experimentare digitală, care permite utilizatorilor să ruleze fără probleme testele A / B pe conținutul și experiențele lor pentru a optimiza experiențele și a reduce riscul de noi modificări, utilizând analiza statistică pentru a lua decizii bazate pe date.
API-uri și integrări - Desigur, nicio platformă software nu poate face totul - cel puțin încă nu. DXP-urile de top oferă API-uri flexibile și o arhitectură deschisă, astfel încât să poată fi ușor integrate cu cele mai bune soluții pentru diferite piese ale stivei de tehnologie DXP, pentru a construi cea mai completă platformă de experiență digitală care se potrivește nevoilor lor.