Digital web strategy
Organizațiile folosesc o strategie web digitală pentru a maximiza beneficiile de afaceri ale conținutului web pe toate canalele digitale.
O strategie web digitală se referă la planul pe termen scurt pe care o companie îl implementează pentru a îmbunătăți diferite elemente, precum angajamente, conversii și venituri pe canale digitale. Uneori, denumite și strategie web sau strategie de marketing online, organizațiile folosesc strategii web digitale pentru a construi o foaie de parcurs pentru echipe multifuncționale, inclusiv IT, operațiuni și unități de afaceri orientate către clienți, cum ar fi marketing, vânzări și servicii pentru clienți.
Organizațiile își pot numi CIO pentru a gestiona strategia web digitală sau pot atribui o resursă dedicată numită Chief Digital Officer (CDO) pentru a-și asuma responsabilitatea pentru toate inițiativele. Scopul este de a crește implicarea utilizând diferite strategii pentru social media, căutări organice pe web (SEO) și crearea recunoașterii mărcii cu fiecare punct de contact digital furnizat clienților.
Cum funcționează o strategie web digitală
Strategiile web digitale utilizează date, statistici și experimentări pentru a planifica, executa și analiza experiența unui client cu organizația dvs. prin toate punctele de contact disponibile. Întrucât experiența clienților (CX) este unul dintre cei mai mari factori de creștere în organizațiile actuale, o strategie web digitală eficientă acoperă toate activele, călătoriile și percepțiile diferite ale experienței clientului dvs. atunci când interacționați cu organizația dvs.
Scopul unei strategii web digitale variază între organizații, ceea ce înseamnă că companiile trebuie să își definească obiectivele la începutul procesului. Organizațiile ar trebui să răspundă la întrebări precum:
Vrem să creștem numărul de clienți potențiali pe care îi generăm pentru echipa noastră de vânzări?
Avem nevoie de un site web sau o aplicație mobilă mai fiabilă pentru a ajuta clienții cu problemele lor?
Ar trebui să dezvoltăm conținut care să demonstreze competența noastră tehnică și leadershipul gândit în industria noastră?
Răspunsul la aceste întrebări va ajuta organizațiile să definească obiectivul final al strategiei web digitale și să asigure implementarea cu succes și implementarea planului.
Avantajele unei strategii web digitale
Astăzi, majoritatea companiilor concurează cu experiența și călătoriile digitale ale clienților. O strategie web digitală ajută organizațiile să identifice lacunele din experiența lor actuală și să optimizeze toate aspectele implicării clienților lor în diferite puncte de contact digitale pentru a obține un rezultat specific specific.
O strategie web digitală permite organizațiilor să:
Stabiliți o direcție clară pentru echipele de marketing, relațiile cu clienții și vânzările din viitor.
Construiți și demonstrați principalele propuneri de valoare ale organizației.
Înțelegeți și dezvoltați diferite active digitale pentru a viza clienți specifici.
Integrați toate punctele de contact digitale pentru o călătorie coerentă și consecventă.
Îmbunătățiți rentabilitatea investiției de marketing prin crearea de călătorii specifice clienților care stimulează vânzările și vă sporesc prezența online.
Creați o bază pentru toate interacțiunile digitale care să permită companiei să optimizeze continuu.
Marketingul fără un plan vă reduce capacitatea de a urmări investițiile și de a identifica noi oportunități de afaceri. O strategie web digitală este cel mai bun mod de a analiza eforturile dvs. actuale de marketing și de a optimiza întregul peisaj digital pentru a stimula creșterea și a îmbunătăți imaginea online a mărcii dvs.
Cele mai bune practici de strategie web digitală
O strategie web digitală este o modalitate prin care puteți diferenția compania de concurenții dvs. Totul, de la furnizarea unei experiențe unificate pe toate canalele digitale până la crearea de conținut pentru anumite publicuri, va influența strategia dvs. web digitală. Pentru a vă asigura că profitați la maximum de profilul dvs. digital, se aplică următoarele bune practici:
Identificați toate segmentele de public țintă (sau persoane ale clienților) și creați călătorii care vă ajută să obțineți rezultatele vizate.
Includeți toate canalele digitale și dezvoltați conținut relevant pentru fiecare public țintă.
Folosiți datele pentru a informa toate deciziile strategice care ajută la stimularea implicării din experiențe optimizate.
Experimentați cu diferite experiențe folosind teste A / B sau multivariate pentru a găsi modele, machete și strategii de livrare a conținutului optime.
De asemenea, ar trebui să luați în considerare toate tipurile de conținut, să utilizați optimizarea motorului de căutare acolo unde este posibil și să vă proiectați materialul pentru a se potrivi canalului specific în care vizați clienți noi. Înțelegerea motivațiilor clienților în funcție de platformă și conținut vă va ajuta să proiectați o strategie web digitală optimă.
Utilizați următoarea metodologie pentru a vă defini strategia web digitală:
Fiți acolo - Anticipați nevoile clienților dvs. și oferiți experiențe care să le permită să-și atingă rezultatele țintă fără probleme.
Fii util - Oferă conținut și experiențe care adaugă valoare clienților, mai ales în momentele în care este nevoie urgentă de informații.
Fiți răspunzător - Oferiți experiențe care permit clienților să interacționeze cu ușurință cu organizația dvs. și să vă asigure că răspundeți eficient la orice solicitări sau preocupări de pe toate canalele.
Procesul de strategie web digitală
Spre deosebire de un plan de afaceri obișnuit, o strategie web digitală este centrată pe client și nu doar un accent pe propunerea dvs. de valoare. La fel ca alte strategii de marketing și experiență, va trebui să urmați un proces specific pentru a vă asigura că obțineți rentabilitatea investiției necesară din plan.
Ar trebui să începeți cu cercetarea pieței, identificarea concurenților și furnizarea de conținut sau experiențe similare pe toate canalele digitale.
Urmați acești pași pentru a dezvolta o strategie web digitală:
Redefiniți viziunea dvs. de afaceri în funcție de obiectivul dvs. general.
Creați obiective pe termen scurt și mediu pentru strategia dvs. și măsurați-vă succesele și eșecurile.
Comunicați obiectivele dvs. incrementale cu toți membrii echipei pentru a alinia pe toată lumea la obiectivul dvs.
Elaborați o foaie de parcurs de conținut și o hartă a călătoriei clienților care vă ajută să vă atingeți obiectivele.
Investigați toate canalele digitale disponibile, inclusiv site-urile organice (SEO) și cu plată, social media și platformele emergente.
Folosiți o platformă de experiență digitală (DXP) pentru a vă orchestra conținutul și pentru a optimiza experiențele pe toate canalele digitale.
Definiți diferitele valori și analize care vă ajută să măsurați succesul strategiei dvs. digitale digitale.
Continuați să vă optimizați strategia și să identificați noi oportunități de afaceri folosind informații utile.