Ecosistem digital

Contextualizarea propunerii dvs. cu valoare adăugată în diverse peisaje digitale vă va ajuta afacerea să își dezvolte piața, să găsească clienți noi și să inoveze. Aflați cum să determinați rolul companiei dvs. în diferite ecosisteme digitale și să creați strategii pentru creștere.

Lumea comerțului a devenit digitală. Compania dvs. face deja inevitabil parte dintr-un ecosistem digital.

Un studiu realizat de Forrester Research a menționat că până în 2022, 58% din vânzările din SUA vor fi afectate digital - adică, efectuate parțial sau în întregime într-un ecosistem digital. Un ecosistem digital este similar cu unul convențional, bazat pe mediu. Este puțin mai mult decât o rețea de părți interesate care interacționează - în acest caz digital - în moduri care creează valoare și evoluează în beneficiul tuturor celor implicați. Compania dvs. joacă un rol într-un ecosistem digital, dar rolul dvs. în ecosistemele digitale nu este imuabil. Compania dvs. trebuie să fie suficient de flexibilă pentru a evolua și a se schimba în funcție de circumstanțe sau interacțiuni cu alte părți interesate.

Mai jos acoperim toate conceptele fundamentale ale ecosistemelor digitale, inclusiv:
Valoarea adăugată-beneficiu al poziționării afacerii dvs. pentru creșterea într-un ecosistem digital

O strategie dovedită pentru a vă ajuta afacerea să navigheze către noi ecosisteme digitale

Diferitele roluri pe care le poate juca compania dvs. într-un ecosistem digital și îmbunătățirea experienței clienților

Importanța găsirii platformei software potrivite pentru a maximiza rentabilitatea investiției digitale și oportunitățile de afaceri pe măsură ce vă integrați noua transformare digitală

Ecosistemele digitale oferă o supraabundență de oportunități de afaceri
Ar trebui să priviți ecosistemele digitale ca peisaje neexplorate, pline de posibilități neexploatate.

Ecosistemele digitale sunt întotdeauna mai extinse decât orice ecosistem de afaceri și deseori decimează granițele tradiționale ale pieței. În mod obișnuit, ele reunesc diverse piețe și părți interesate din diverse industrii, conectându-le în moduri inimaginabile înainte de revoluția digitală.

De la începutul mileniului, cele mai de succes companii și motoare de creștere din lume și-au atins aproape toate pozițiile de dominare prin lărgirea rolului lor în ecosisteme digitale mai mari - din care modelul lor de afaceri original era doar o parte.

Cum a valorificat Google ecosistemele digitale
Google oferă un prim exemplu în acest sens. A început ca un mic motor de căutare al browserului web. Cu toate acestea, în curând și-a dat seama că serviciul său principal - căutarea - ar putea fi integrat într-o varietate de noi piețe. Gmail, Google Maps, Docs, sisteme de operare mobile, infrastructură cloud și nenumărate alte eforturi digitale de afaceri au apărut de la această companie de căutare începătoare. Google a profitat de oportunitatea de a crea noi servicii conectate la activitatea sa principală, rezultând o creștere monstruoasă. Amazon a demonstrat aceeași dezvoltare a platformei digitale de-a lungul anilor, îmbunătățind experiența clienților prin intermediul site-ului său web, al aplicației și al rețelelor sociale.

Ecosistemele digitale oferă companiilor cea mai mare oportunitate de creștere diversificată și inovație în lumea actuală a comerțului electronic.

Dezvoltarea unei strategii de afaceri a ecosistemului digital
Cum vă puteți poziționa compania pentru succes într-un anumit ecosistem digital? Fiecare companie ar trebui să urmeze o abordare în trei pași atunci când evaluează modul în care poate oferi valoare și câștiga venituri în orice ecosistem.

Contextualizează-ți afacerea curentă în ecosistemul digital
Primul pas pentru a naviga către un nou ecosistem digital este să determinați rolul și poziția activității dvs. de bază sau a produselor pe care le aveți în prezent.

Dacă afacerea dvs. se adresează deja clienților digitali, sunteți la jumătatea drumului. Următorul pas este de a determina modul în care puteți încorpora un serviciu sau un produs în ecosisteme digitale suplimentare și complementare pe care nu le serviți în prezent. Cel mai semnificativ obstacol poate fi împingerea directorilor să vă contextualizeze afacerea mai larg.

Poate că compania dvs. nu s-a gândit niciodată la sine ca parte a economiei digitale. În acest caz, este posibil să aveți de făcut mai multe lucruri inițiale - colectarea datelor despre concurența dvs. în peisajul digital și modul în care clienții dvs. utilizează digitalul. De asemenea, aveți un avantaj distinct. Este mai puțin probabil ca compania dvs. să fie blocată într-un anumit ecosistem de afaceri și este posibil să fiți mai flexibil să acceptați modul în care afacerea dvs. s-ar putea ramifica digital în sectoare noi.

Trei roluri de afaceri găsite în fiecare ecosistem digital
Ecosistemele sunt interdependente. Participând la un ecosistem digital, afacerea dvs. va juca unul sau mai multe roluri pentru alte părți interesate. Este esențial să identificați ce valoare oferă serviciul sau produsul dvs. altor părți interesate. Este, de asemenea, crucial să înțelegem că cele mai sănătoase ecosisteme digitale sunt formate din mulți parteneri, toate adăugând importanță în mod diferit. Ecosistemele nu sunt niciodată monolitice.

Există trei roluri generale pe care companiile le joacă în ecosistemele digitale. Compania dvs. va ocupa probabil mai mult de un rol, în funcție de serviciul sau produsul pe care îl oferiți.

1. Orchestratorul ecosistemului digital
Orchestratorii ecosistemelor oferă produse și servicii care conectează diverse părți interesate și creează valoare adăugată pentru alte companii în general.

Orchestratorii ecosistemelor abordează riscurile, provocările și complexitatea ajutării altor companii și de a crea noi piețe. Alte companii ar pierde vânzarea sau producerea de servicii dacă nu ar fi orchestratorii ecosistemului.

Apple a trecut de la producătorul de PC-uri la orchestratorul ecosistemelor digitale după ce a inventat iPhone-ul. IPhone-ul nu a venit inițial cu un App Store - până când Apple a decis să creeze un întreg model de afaceri care să permită companiilor să vândă software-ul mobil consumatorilor chiar de pe telefon. Pe măsură ce vânzările de iPhone și iPad ulterioare au continuat să crească, au crescut și oportunitățile pentru companiile care participă pe noua piață a aplicațiilor, pentru a obține profit. Astăzi, Apple câștigă aproximativ de două ori mai mult din ecosistemul lor de servicii digitale decât vânzările de computere Mac.

2. Producător de ecosistem digital
Producătorii creează valoare în ecosistemul digital prin generarea de produse sau servicii care sunt utile și adaugă valoare pentru numeroase părți interesate. Minerii de criptomonede câștigă venituri executând calcule complicate pe serverele lor, ceea ce creează monedă pentru afaceri și clienți. Mai frecvent, companiile de comerț digital precum PayPal și Square oferă sisteme de plată online utilizate în diverse ecosisteme digitale și economii din întreaga lume.

3. Consumatorul ecosistemului digital
Deoarece primele două roluri produc valoare, consumatorii digitali o extrag. Fiecare persoană fizică și întreprindere este un consumator digital în diferite sectoare de afaceri.

Când angajații dvs. plătesc pentru o plimbare Lyft, participați la ecosistemul de transport digital orchestrat de Lyft - cu inspirație din Uber. Dacă compania dvs. acceptă plăți PayPal sau Square, extrageți valoare din serviciile lor. Consumatorii sunt părțile interesate care redistribuie capitalul în numeroase ecosisteme digitale.

Monetizează-ți rolul în ecosistem
Ecosistemul digital nu este un efort pro-bono. Ultimul pas este să vă asigurați că puteți genera bani în locul dvs. în ecosistem.

Obiectivul dvs. este întotdeauna să creați valoare și oportunități suplimentare pe toate canalele dvs. de afaceri. Uneori, generarea de bani este finalizată în afara ecosistemului digital - poate că comercializați și recrutați clienți digital, dar le oferiți servicii tangibile (de exemplu, instalarea panoului solar). Stabiliți cum să creșteți veniturile și cota de piață pe măsură ce rolurile dvs. se schimbă și evoluează în cadrul ecosistemului. Dacă nu reușiți să luați în serios generarea de bani, este posibil ca afacerea dvs. să meargă pe lângă drum.