Headless commerce
Interacțuni cu brandul sau brand engagement se referă la crearea de atașamente între consumatori și mărci. Aceste atașamente pot fi emoționale sau raționale și produc loialitate față de marcă în timp. Acest lucru solidifică marca și ajută la îmbunătățirea experienței clientului.
Comerțul fără cap este procesul de desfășurare a comerțului în medii în care oamenii pot interacționa fără a fi nevoie să treacă printr-un site web. Este o modalitate de a elimina omul de mijloc, oferind consumatorilor și vânzătorilor acces direct unul la celălalt.
Conceptul de comerț fără cap a existat de ceva timp, dar abia începe să câștige tracțiune în lumea retailului. De ce? Pentru că este o idee bună atât pentru consumatori, cât și pentru comercianții cu amănuntul, iar noile tehnologii fac posibilă realizarea unor lucruri care odinioară erau considerate imposibile.
Ce este comerțul fără cap?
Termenul „comerț fără cap” descrie o formă de comerț electronic în care prezentarea tradițională frontend a fost decuplată de funcționalitatea de realizare a backend-ului. Partea „fără cap” a termenului se referă la faptul că nu există „cap” - niciun site web în care clienții cumpără articole. În schimb, comerțul se desfășoară în alte medii: web mobil, platforme de socializare, asistenți vocali, chiar și alte site-uri web non-retail.
Comerțul fără cap este ideal pentru consumatorii care sunt mai puțin conectați la mediul web. Acești consumatori interacționează cu produse și servicii printr-o varietate de puncte de contact, de la aplicații mobile la dispozitive Internet of Things (IoT) până la chioșcuri interactive situate în magazinele tradiționale de cărămidă.
Cu comerțul fără cap, o legătură directă către un anumit produs este prezentată pe o anumită platformă. Clientul plasează o comandă pe platformă, iar acea comandă este transmisă direct soluției de comerț electronic susținută de retailer printr-un API dedicat. Nu există un strat de cumpărături frontend, ci doar un strat de prezentare care transmite cererile către stratul de aplicații al retailerului. Operațiunile de facturare și îndeplinire ale retailerului pot fi astfel accesate de pe o varietate de platforme printr-un singur API. Dezvoltatorii de platforme sau aplicații determină modul în care produsul este prezentat utilizatorilor lor.
Exemple de comerț fără cap
Unul dintre avantajele cheie ale comerțului fără cap este abilitatea de a prezenta produse pe aproape orice serviciu sau dispozitiv. Există multe exemple de comerț fără cap în acțiune astăzi.
Magazinele de aplicații
Apple App Store și Google Play Store sunt ambele medii fără cap în care utilizatorii interacționează cu comercianții fără a fi nevoie să treacă printr-un site separat. O singură atingere a unui buton inițiază procesul de cumpărare, trimitând comanda către dezvoltatorul aplicației. Este un exemplu excelent al puterii comerțului fără cap, cu peste 500 de miliarde de aplicații descărcate până în prezent.
Aplicații pentru mobil
Aplicațiile mobile în sine reprezintă o platformă sănătoasă pentru comerțul fără cap. Toate achizițiile din aplicație se clasifică drept comerț fără cap, permițând achizițiile cu o singură atingere.
Rețele sociale
Platformele de socializare permit utilizatorilor să interacționeze direct cu produsele și comercianții cu amănuntul. Utilizatorii pot atinge sau face clic pe un link de produs de pe Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter sau TikTok pentru a plasa o comandă imediată, ocolind total site-urile tradiționale de vânzare cu amănuntul.
Site-uri web
Mulți comercianți cu amănuntul oferă programe afiliate în care site-urile web participante afișează legături rapide către anumite produse. Atunci când o comandă este plasată de la unul dintre aceste linkuri afiliate, API transmite datele de comandă către site-ul gazdă pentru îndeplinire. (Site-ul web participant câștigă de obicei un procent din valoarea vânzărilor.) Amazon Associates este un prim exemplu al acestui tip de program afiliat.
Asistenți vocali
Amazon Alexa, Google Assistant și asistenți vocali inteligenți similari sunt platforme în plină dezvoltare pentru comerțul electronic fără cap. În special, Amazon facilitează comanda de pe piața sa prin intermediul comenzilor vocale. Juniper Research prezice că vor exista mai mult de 164 miliarde dolari în tranzacții prin asistenți vocali și alte dispozitive inteligente de acasă până în 2025.
Avantajele comerțului fără cap
Consumatorii apreciază comerțul fără cap, deoarece le permite să interacționeze cu mărcile și produsele într-un mod mai direct, fără a fi nevoie să navigheze la nesfârșit pe site-urile de vânzare cu amănuntul. Comerțul fără cap oferă, de asemenea, multe avantaje comercianților și mărcilor de produse.
Ajunge direct la clienți
Comerțul fără cap permite comercianților să interacționeze direct cu cumpărătorii în timp ce își desfășoară viața de zi cu zi. În loc să-i forțeze să oprească ceea ce fac pentru a vizita un site web, comerțul fără cap le permite să interacționeze și să comande produse în mediile pe care le folosesc în fiecare zi.
Oferă o experiență mai personală
Cu comerțul fără cap, experiența utilizatorului este personalizată pentru mediul utilizatorului. Prezentarea se modifică în funcție de punctul de atingere specific.
Extinde expunerea
Retailerii nu se mai limitează la prezentarea produselor pe propriile site-uri web. Comerțul fără cap expune produse și mărci potențialilor clienți care nu ar fi putut vizita niciodată site-ul comerciantului. Produsele pot fi prezentate practic oriunde și oriunde - este cu adevărat o experiență omnicanală.
Îmbunătățește agilitatea și competitivitatea
Platformele fără cap permit comercianților să actualizeze produsele și informațiile despre produse aproape instantaneu, fără modificări ale platformei backend. Modificările nu trebuie să aștepte până la o actualizare lunară programată - pot fi făcute de îndată ce experiența clientului trebuie schimbată sau când produsele sunt îmbunătățite. Acest lucru accelerează timpul de introducere pe piață și îi ajută pe comercianții cu amănuntul să rămână competitivi cu schimbările rapide ale pieței.
Economisiți costurile site-ului web
Un comerciant cu amănuntul care merge exclusiv fără cap poate economisi timpul și cheltuielile menținerii unui site costisitor. Costurile fixe ale comerciantului sunt doar pentru realizarea backend-ului, nu pentru prezentarea frontend-ului.
Ce trebuie să căutați într-o platformă de comerț fără cap
Platformele comerciale fără cap folosesc API-uri pentru a conecta funcționalitatea de backend a unui retailer cu o varietate de puncte de contact. Multe platforme de comerț electronic și platforme CMS oferă API-uri și instrumente pentru comerțul fără cap și există, de asemenea, multe soluții terțe disponibile.
Dacă doriți să implementați comerț fără cap în organizația dvs., căutați o soluție care să ofere următoarele caracteristici:
Abilitatea de a împinge conținutul pe o varietate de platforme și dispozitive
Oferă modelare și proiectare de conținut
Funcționează cu o varietate de cadre
Integrarea fluxului de lucru
Multilingv
Gestionează toate activele digitale
Ușor scalabil
Personalizare