Information scent
Indicii vizuale și textuale care oferă vizitatorilor site-ului web indicii despre ce informații conține un site.
Un parfum puternic de informare este important pentru a convinge utilizatorii că vor găsi ceea ce caută la sfârșitul călătoriei, deoarece urmează link-uri care îi apropie de obiectivul final. Nu ar trebui să existe nimic alarmant, dezarticulat sau confuz pentru un utilizator în timp ce se deplasează pe o pâlnie de conversie.
Există două elemente care sunt esențiale pentru menținerea unui traseu de parfum de succes pentru utilizatori:
Mențineți un mesaj clar: acest lucru permite utilizatorului să prezică care va fi rezultatul dacă ia măsurile solicitate. Este esențial ca mesageria și acțiunea să se coreleze.
Reflecție: atunci când un utilizator se uită înapoi la urmele sale și ia în considerare pasul pe care se află în prezent, este acel pas relevant pentru conținutul care l-a adus în situația actuală?
Prin combinația de predicție și reflectare coezivă, specialiștii în marketing pot obține un puternic parfum de informație (pentru mai multe informații, consultați pagina 104 din „Ar trebui să testați asta!” De Chris Goward).
Cum se folosește parfumul informațional?
Mesageria conectivă este utilizată în mod obișnuit pentru a crea o relație între campaniile de marketing și obiectivele la fața locului. Mesajele coerente ar trebui să fie găsite în călătoria de la un anunț la o pagină de destinație desemnată și până la pagina de checkout sau pagina de conversie. În tot acest timp, utilizatorul trebuie să fie expus la cuvinte cheie, imagini vizuale sau alte indicii similare care indică că se îndreaptă în direcția corectă.
Conectarea anumitor informații la pagina corectă - astfel încât utilizatorii să poată prezice ceea ce urmează să vadă - este, de asemenea, o parte importantă a navigării la nivel de site. Arhitectura informațională trebuie să fie clară, astfel încât utilizatorii să poată lua măsuri pe baza mesajelor la care sunt expuși.
Dacă navigarea nu este clară, utilizatorii nu vor ști unde să meargă și ar putea deveni cu ușurință frustrați de site. Această frustrare reduce probabilitatea ca utilizatorul să realizeze orice obiectiv a ajuns, ceea ce are un impact negativ asupra ratelor de conversie ale unui site.
Optimizarea informației și a ratei de conversie (CRO)
Metodele obișnuite pentru testarea rezistenței parfumului informațional în scopuri CRO includ:
Testarea utilizării aceluiași titlu pe toate paginile din pâlnie
Testarea utilizării aceluiași CTA colorat pe toate paginile pâlniei
Testarea utilizării imaginilor consistente pe mai multe pagini ale pâlniei
De exemplu, un utilizator face clic pe un anunț pentru un iPod și ajunge pe un site web, doar pentru a descoperi că arhitectura informațională oferă opțiuni atât pentru „Audio”, cât și pentru „Electronică”; se pierde urmele de parfum pentru ca utilizatorul să facă următorul pas. Nu au un sentiment de corectitudine în decizia lor și nu pot vedea cuvinte cheie care să-și valideze următorul pas. În acest caz, puteți face un test de navigație la nivel de site pentru a vedea ce limbă asociază cel mai mult utilizatorii cu acțiunile dorite.
Un alt exemplu de testare a mirosului informațional are loc în pâlnie. Echipele de optimizare pot ajusta titlurile, propunerile de valoare, imaginile - toate elementele care ar putea îmbunătăți relevanța și consistența mesajelor.
Un parfum puternic de informație oferă utilizatorilor un indiciu cu privire la ceea ce fac și la ce se pot aștepta să se deplaseze atât înainte, cât și înapoi în călătoria lor.