Marketing automation

Înlocuirea proceselor și sarcinilor repetitive de marketing manual cu soluții automatizate, în special în ceea ce privește marketingul prin e-mail.

Automatizarea marketingului sprijină clienții potențiali de vânzare cu conținut personalizat, care este conceput pentru a-i converti în clienți prin campanii de degajare și pentru a ajuta la educarea clienților potențiali despre produsele dvs. și, în mod ideal, să le convertească în clienți potențiali calificați.

De ce este importantă automatizarea marketingului?
Mesageria personalizată și direcționată este esențială pentru implicarea clienților, totuși pe măsură ce companiile și echipele de marketing cresc, marketingul individual și urmărirea clienților devin mai puțin fezabile.

Automatizarea marketingului facilitează configurarea și trimiterea de mesaje direcționate personalizate către potențialii dvs. (indiferent cât de mulți sunt) în timp util, consolidând angajamentul.

Datorită concentrării sale pe eficiența operațională, automatizarea marketingului poate oferi un ROI excelent pentru generarea de noi clienți potențiali pentru echipa dvs. de vânzări.

Caracteristici comune ale platformelor de automatizare a marketingului
Deși diferite platforme de automatizare a marketingului și instrumente de automatizare a marketingului oferă funcții diferite, majoritatea oferă aceeași funcționalitate de bază. Mai jos este o listă cu câteva caracteristici tipice la care vă puteți aștepta într-o platformă MA:

Gestionarea campaniei - Campanii de e-mail relevante automatizate
Crearea de conținut - O modalitate ușoară de a adăuga conținut nou adaptat publicului relevant
Marketing prin e-mail - Declanșat automat și în loturi
Formulare - Formulare de înregistrare încorporate care se conectează la baza de date
Pagini de destinație - personalizate pe campanie
Managementul potențialului / scorul potențialului - Un mod de a califica clienții potențiali pe baza comportamentului
Integrare CRM - Sincronizare automată a datelor în timp real
Rețele sociale - Partajare socială, ascultare și urmărire socială
Analize - tablouri de bord de raportare de bază și măsurarea impactului acestor eforturi de marketing asupra veniturilor
Promovarea potențialului - E-mailuri automate trimise pe baza comportamentului potențialilor
Strategia de bază pentru automatizarea marketingului
Pasul 1: Descrieți-vă obiectivele

Începeți prin a vă indica obiectivele finale și rezultatele dorite pentru această strategie de marketing. Ceea ce este mai important pentru dvs.: creșterea gradului de conștientizare a mărcii, creșterea implicării clienților, creșterea generării de clienți potențiali sau creșterea loialității?

Identificați și documentați obiectivele dorite pentru a vă asigura că strategia dvs. de automatizare a marketingului vă maximizează toate activele.

Pasul 2: Hartați călătoria clientului

Cele trei etape de bază ale clienților sunt conștientizarea, considerarea și decizia.

Identificați diferitele etape ale călătoriei dvs. clienților, observând experiențele și emoțiile clienților în fiecare etapă și identificând modul în care produsul dvs. poate ajuta sau rezolva probleme.

Pasul 3: definiți segmentele dvs. de clienți

În funcție de dimensiunea și complexitatea bibliotecii de conținut și a datelor clienților, segmentele dvs. ar trebui să fie diverse combinații de persoane ale cumpărătorului și segmente ale ciclului de viață al clientului. Nu vă complicați în exces segmentele; reducerea scopului vă va permite să începeți mai repede.

Pasul 4: evaluează-ți conținutul

Deoarece conținutul bun este o parte integrantă a automatizării de marketing de succes, o evaluare a conținutului dvs. existent este un pas necesar în acest proces.

Poate fi necesar să creați conținut nou dacă constatați că există decalaje între ceea ce aveți și ceea ce aveți nevoie.

Pasul 5: Asociați conținutul mesajului dvs. la anumite segmente

Apoi, asociați-vă conținutul (dintre care unele nu există încă) la diferitele segmente ale clienților, astfel încât să puteți vedea diferitele piese din strategia dvs. de automatizare a marketingului. Vă poate ajuta să faceți acest lucru cu o diagramă de flux pentru o vizualizare mai ușoară a călătoriei clienților dvs. și a ceea ce este cel mai logic să automatizați.

Pasul 6: Identificați domeniile de experimentare și personalizare

Ultimul pas este de a identifica unde trebuie să începeți testarea A / B în călătoria dvs. de client. Automatizarea sarcinilor de marketing în jurul mesajelor și a punctelor de contact ale clienților ar trebui, de asemenea, să fie reglată bine prin experimentarea cu conținut diferit și calendarul pentru conținut. În plus, dacă aveți campanii personalizate pentru diferite segmente de clienți, conținutul dvs. va fi mai relevant pentru aceste segmente și va crea relații mai bune cu clienții.

Exemple de software popular pentru automatizarea marketingului
ActOn - Software de automatizare a e-mailului bazat pe cloud pentru întreprinderi mici și mijlocii.
Bronto - Platforma de automatizare a marketingului special pentru comercianții cu amănuntul și companiile de comerț electronic.
Customer.io - Startup axat pe automatizarea comportamentului e-mailului pentru companiile de internet mici și mijlocii.
Eloqua - Automatizare puternică a marketingului și sistem de marketing prin e-mail pentru clienții întreprinderii.
HubSpot - Automatizare de marketing foarte apreciată pentru întreprinderile mici și mijlocii, puternică în ceea ce privește gestionarea conținutului, educația și formarea produselor.
Marketo - Popular printre platformele de marketing pentru întreprinderi, CRM și inbound, cunoscut pentru producătorul său puternic (oarecum greoi) de campanii automate bazate pe procese.
Pardot - Automatizare de marketing robustă și puternică pentru întreprinderi (despre care se spune că este mai intuitivă decât Marketo).
Zoho - Platforma de marketing prin e-mail ieftină și elegantă de la o companie cu multe instrumente software pentru productivitatea afacerii.