Marketing Online

Strategia de valorificare a canalelor bazate pe web pentru a răspândi un mesaj despre brandul, produsele sau serviciile unei companii către potențialii săi clienți.

Marketingul online este practica utilizării canalelor bazate pe web pentru a răspândi un mesaj despre brandul, produsele sau serviciile unei companii către potențialii săi clienți. Metodele și tehnicile utilizate pentru marketingul online includ e-mailul, rețelele sociale, publicitatea grafică, optimizarea motoarelor de căutare, Google AdWords și multe altele. Obiectivul marketingului este de a ajunge la potențialii clienți prin canalele în care își petrec timpul citind, căutând, cumpărând și socializând online.

Adoptarea pe scară largă a internetului pentru afaceri și pentru uz personal a generat noi canale de angajare publicitară și de marketing, inclusiv cele menționate mai sus. Există, de asemenea, multe avantaje și provocări inerente marketingului online, care utilizează în primul rând mijloace digitale pentru a atrage, a implica și a converti vizitatorii virtuali în clienți.

Marketingul online diferă de marketingul tradițional, care în mod istoric a inclus suporturi publicitare tipărite, afișe publicitare, televiziune și radio.

Înainte de apariția canalelor de marketing online, costul comercializării produselor sau serviciilor a fost adesea prohibitiv de costisitor și în mod tradițional dificil de măsurat. Gândiți-vă la campaniile de anunțuri TV naționale, care sunt măsurate prin intermediul focus grupurilor de consumatori pentru a determina nivelurile de conștientizare a mărcii. Aceste metode nu sunt în mod tradițional adecvate pentru experimentarea controlată. Astăzi, oricine are o afacere online (precum și majoritatea companiilor offline) poate participa la marketingul online prin crearea unui site web și construirea de campanii de achiziție a clienților la un cost redus sau gratuit. Aceste produse și servicii de marketing au, de asemenea, capacitatea de a experimenta cu optimizarea pentru a regla eficiența campaniei lor și rentabilitatea investiției.

Avantajele marketingului online
Un avantaj esențial al utilizării canalelor online pentru marketingul unei companii sau al unui produs este capacitatea de a măsura impactul oricărui canal dat, precum și modul în care vizitatorii dobândiți prin diferite canale interacționează cu experiența unui site web sau a unei pagini de destinație. Dintre vizitatorii care se transformă în clienți plătitori, se poate face o analiză suplimentară pentru a determina care canale sunt cele mai eficiente pentru a obține clienți valoroși.

Analiza pentru experiențele de aplicații web sau mobile poate ajuta la determinarea următoarelor:

Ce canale de marketing online sunt cele mai eficiente din punct de vedere al costurilor pentru achiziționarea clienților, pe baza ratei de conversie a vizitatorilor către clienți și a costului acestor vizitatori.
Ce canale sunt eficiente pentru a achiziționa și pentru a genera o valoare mai mare pe viață pentru clienți - cum ar fi marketingul prin e-mail, care conduce achizițiile repetate către clienții anteriori.
Ce cohorte de clienți prezintă un comportament puternic de implicare și un potențial ridicat de vânzări ridicate - cum ar fi software sau aplicații mobile, care se așteaptă să vândă mai multe produse clienților cu implicare ridicată.
Instrumente de marketing online
Există o serie de instrumente care pot fi utilizate pentru a construi și a menține un program robust de marketing online:

Marketing prin e-mail
Marketing social media
Optimizarea motoarelor de căutare (SEO)
Afișați publicitate
Marketing pentru motoare de căutare (SEM)
Evenimente virtuale și seminarii web
Testare A / B și optimizare site web
Marketing de conținut
Marketing video
Analize de marketing
Automatizarea marketingului
Managementul relațiilor cu clienții (CRM)
Sistem de management al conținutului (CMS)
Publicitate pay-per-click (PPC)
Anunțuri LinkedIn
Marketing afiliat

Exemple de marketing online
Câteva exemple de campanii de marketing online includ:

Canon face publicitate pentru cuvintele cheie de căutare legate de „fotografie” pe motoarele de căutare Google, Yahoo și Bing pentru a-și comercializa camerele către un public relevant pentru a direcționa trafic către o anumită pagină web.
Whole Foods colectează adrese de e-mail pe site-ul lor web pentru a crea liste de e-mail care pot fi folosite pentru a face publicitate de noi produse, vânzări și evenimente în magazinele lor.
Dove creează reclame video și le împărtășește cu publicul lor de pe Facebook, Twitter și alte platforme de socializare pentru a promova o conversație favorabilă despre marca și produsele lor.
Bite Beauty se asociază cu influențatori pentru a promova un nou ruj pentru publicul țintă de pasionați de frumusețe de înaltă calitate.
Deși marketingul online creează numeroase oportunități pentru companii de a-și dezvolta prezența prin internet și de a-și construi publicul, există și provocări inerente cu aceste metode de marketing. În primul rând, marketingul poate deveni impersonal, datorită naturii virtuale a livrării mesajelor și a conținutului către un public dorit. Specialiștii în marketing trebuie să își informeze strategia de marketing online cu o înțelegere puternică a nevoilor și preferințelor clienților lor. Tehnici precum sondaje, testarea utilizatorilor și conversații în persoană pot fi folosite pentru a înțelege experiența generală a utilizatorului.

Marketingul online poate fi, de asemenea, aglomerat și competitiv. Deși oportunitățile de a furniza bunuri și servicii atât pe piețele locale, cât și pe cele de anvergură sunt puternice, concurența poate fi semnificativă. Companiile care investesc în marketing online pot considera că atenția vizitatorilor este dificil de captat din cauza numărului de companii care își comercializează și produsele și serviciile online. Specialiștii în marketing trebuie să dezvolte un echilibru între construirea unei propuneri de valoare unice (UVP) și vocea mărcii în timp ce testează și construiesc campanii de marketing pe diferite canale.

Cum să începeți
Primul pas pentru a începe cu marketingul online este să vă evaluați obiectivele și să vă asigurați că acestea sunt măsurabile. Speri să înscrii 100 de clienți noi? Generați 1.000 de clienți potențiali pentru a vă alimenta procesul de vânzare B2B? Construiți o bază de abonați de e-mail de 10.000 de persoane?

După aceea, trebuie să alegeți cum să construiți o prezență online care să vă ajute să atingeți acest obiectiv și să creați o strategie de marketing corespunzătoare pentru aceste canale. Poate că trebuie să configurați un site de comerț electronic. Dacă sunteți interesat de blogging pentru a stimula conștientizarea și abonații, analizați crearea unui blog și stabiliți strategii despre cum să creați conținut excelent care să încurajeze partajarea pe canalele de socializare. Parteneriatul cu un client care este dispus să vă evanghelizeze afacerea prin crearea unui studiu de caz sau a unei infografii poate fi o dovadă socială puternică, deoarece clienții vă evaluează compania. Un site web simplu sau o pagină de destinație cu un formular de captare a clienților potențiali vă poate ajuta să începeți dezvoltarea mărcii și generarea de trafic. O platformă de analiză de bază (cum ar fi Google Analytics, care este gratuită) vă poate ajuta să începeți să măsurați modul în care vă urmăriți eforturile de marketing către obiectivul dvs. inițial.

Înfășurându-se
Marketingul online este, de asemenea, cunoscut sub numele de internet marketing, web marketing, marketing digital și marketing cu motor de căutare (SEM). Publicitatea online și publicitatea pe internet sunt tehnici implicate în marketingul online, dar nu sunt sinonime cu marketingul online.