Marketing technology stack

Un grup de tehnologii pe care specialiștii în marketing îi folosesc pentru a-și desfășura activitățile de marketing.

De ce preocupă specialiștii în marketing cu stiva lor de tehnologie de marketing
Peisajul tehnologiilor de marketing evoluează rapid, sute de tehnologii software diferite aglomerând un număr din ce în ce mai mare de categorii. Într-un sondaj recent realizat de OCP, 27% erau preocupați să rămână înainte și să profite de aceste tendințe ale tehnologiei digitale (Sursa: Korn Ferry).

Cu atât de multe opțiuni, este esențial ca specialiștii în marketing să înțeleagă clar ce tehnologii sunt cele mai fundamentale pentru obiectivele lor de afaceri și să înțeleagă modul în care tehnologia îi poate ajuta să își afecteze pozitiv afacerea.

Componentele unei stive de tehnologie de marketing
Tipul de afacere pe care îl aveți va avea, de asemenea, un impact asupra tehnologiilor pe care le-ați putea considera importante și asupra modului în care acestea ar trebui organizate. O diferență cheie este dacă afacerea dvs. își vinde produsele sau serviciile către consumatori (B2C) sau către companii (B2B). Marketerii B2C și B2B vor folosi diferite canale și tehnici pentru a achiziționa clienți și, în consecință, vor avea nevoi tehnologice variate.

Când asamblați o stivă de tehnologie de marketing, este important să știți ce tehnologii sunt fundamentale și care ar trebui să fie puse în aplicare mai întâi. Atât marketerii B2C, cât și cei B2B ar trebui să considere aceste tehnologii esențiale:

Sistem de management al conținutului (CMS) - tehnologie care alimentează un site web, un blog sau alte proprietăți web relevante în care specialiștii în marketing doresc să își implice clienții.
Tehnologie de publicitate - acest spațiu este vast, dar publicitatea este o tehnică cheie de achiziție a clienților pentru marketing. Majoritatea vor folosi o combinație de SEM (marketing cu motor de căutare), anunțuri grafice, retargeting și software de urmărire sau atribuire a anunțurilor.
E-mail - un canal cheie de comunicare pentru clienți de care toți specialiștii în marketing au nevoie în setul lor de instrumente. Uneori, e-mailul este o funcție care vine încorporată într-o platformă de automatizare a marketingului sau de marketing de intrare.
Statistici și analize - la un nivel larg, specialiștii în marketing trebuie să își poată accesa datele pentru a măsura activitatea de marketing digital. Majoritatea specialiștilor în marketing vor avea analize de site-uri și propriile analize ale afacerii urmărite fie în instrumente proprii, fie în instrumente terțe. În cazuri mai avansate, un depozit de date poate extrage date dintr-o gamă largă de sisteme pentru a le face mai accesibile sau pentru a utiliza informații de conținut pentru a oferi informații despre performanța conținutului.
Marketingul experiențial - marketingul experiențial, cunoscut și sub numele de marketing de evenimente, este un aspect important al marketingului pentru multe companii. Odată cu popularitatea crescândă a evenimentelor virtuale, conferințelor și seminariilor web, este important să aveți instrumentele de marketing experiențiale potrivite pentru a gestiona aceste evenimente.
Optimizarea experienței - aceasta include software-ul de testare și personalizare A / B sau programe care permit specialiștilor în marketing să ia măsuri în analiza lor pentru a-și eficientiza campaniile de marketing. Există multe alte canale care ar putea necesita diferite niveluri de investiții, în funcție de faptul dacă strategia dvs. de marketing este mai aliniată cu B2C sau B2B și de strategia dvs. de afaceri.
Social media - tehnologia de monitorizare a activității sociale și facilitarea implicării sociale poate ajuta la maximizarea impactului acestui canal de marketing. Rețelele sociale precum LinkedIn și Facebook sunt, de asemenea, o parte esențială a peisajului publicitar și mulți au opțiuni de publicitate cu plată disponibile.
Managementul relației cu clienții (CRM) - de obicei o zonă de concentrare pentru marketerii B2B, un CRM poate urmări atribuirea de marketing atunci când susține o forță de vânzare directă. CRM va urmări toate relațiile cu clienții și poate oferi informații despre modul în care campaniile de marketing influențează conductele de vânzări și creșterea clienților.
Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) - SEO este adesea o strategie cheie pentru a direcționa traficul organic către site-ul dvs. web, clasându-se mai sus în motoarele de căutare, cum ar fi Google, și adesea se asociază bine cu strategia de marketing a conținutului. Există multe instrumente disponibile pentru a ajuta la cercetarea cuvintelor cheie și a altor inițiative legate de SEO.
De asemenea, este important să știți ce seturi de abilități și membri ai echipei va trebui să aveți la dispoziție pentru a vă asigura că echipa dvs. de marketing beneficiază de maximum de tehnologiile pe care le aveți la dispoziție.

Iată câteva categorii de luat în considerare atunci când vă gândiți la modul în care tehnologia dvs. de marketing vă va completa echipa:

Achiziționarea clienților - marketing online, marketing partener, marketing eveniment, optimizare site web
Brand și comunicări - rețele sociale, relații publice, sponsorizări, difuzare de publicitate
Marketing de produse - marketing de produse, relații cu analiștii, marketing de conținut
Operațiuni de marketing - performanța campaniei, analiza datelor și informații în special, operațiunile de marketing (sau operațiunile de marketing) reprezintă un rol cheie care va permite restului echipei de marketing să ia decizii inteligente cu datele dvs. de marketing. Mulți experți în marketing recomandă faptul că acesta este un rol cheie pe care trebuie să-l aveți în loc atunci când creșteți echipa.

Infografie peisaj tehnologie de marketing
Peisajul de pornire martech a explodat în ultimii ani și acum există mii de furnizori care oferă soluții tehnologice și produse SaaS pentru probleme de marketing.

O vizualizare populară este infografia Marketing Technology Landscape creată de Scott Brinker. Infografia a început în 2011 cu puțin sub 150 de companii și s-a extins la peste 7.000 de companii în cea mai recentă iterație.