Search engine marketing (SEM)

Marketing-ul motoarelor de căutare: O strategie de marketing digital utilizată pentru a crește vizibilitatea unui site web în paginile cu rezultatele motorului de căutare, în special în ceea ce privește publicitatea cu plată.

În timp ce termenul din industrie se referea cândva atât la activitățile de căutare organică, cum ar fi optimizarea motoarelor de căutare (SEO), cât și la cele plătite, acum se referă aproape exclusiv la publicitatea cu căutare plătită.

Marketingul cu motoare de căutare este, de asemenea, denumit alternativ căutare plătită sau plată pe clic (PPC).

De ce este important SEM?
Cu un număr tot mai mare de consumatori care cercetează și cumpără produse online, marketingul cu motoare de căutare a devenit o strategie crucială de marketing online pentru creșterea acoperirii unei companii.

De fapt, majoritatea vizitatorilor noi pe un site îl găsesc efectuând o interogare pe un motor de căutare.

În marketingul cu motoare de căutare, agenții de publicitate plătesc doar pentru impresiile care duc la vizitatori, făcându-l o modalitate eficientă pentru o companie de a cheltui dolari pentru marketing. Ca bonus suplimentar, fiecare vizitator îmbunătățește în mod gradat clasamentul site-ului în rezultatele căutării organice.

Întrucât consumatorii introduc întrebări de căutare cu intenția de a găsi informații cu caracter comercial, aceștia se află într-o stare excelentă de a face o achiziție, în comparație cu alte site-uri, cum ar fi social media, unde utilizatorii nu caută în mod explicit ceva.

Marketingul prin căutare ajunge la consumatori exact la momentul potrivit: când sunt deschiși la informații noi. Spre deosebire de majoritatea publicității digitale, publicitatea PPC nu este intruzivă și nu le întrerupe sarcinile.

Rezultatele sunt imediate cu SEM. Este, fără îndoială, cel mai rapid mod de a conduce trafic către un site web.

Cum funcționează SEM
Motoarele de căutare folosesc algoritmi complicați pentru a se asigura că cele mai relevante rezultate sunt returnate pentru fiecare căutare, inclusiv locația și alte informații disponibile.

În publicitatea cu căutare plătită, anunțurile sponsorizate apar în partea de sus și în partea laterală a paginilor cu rezultate ale motorului de căutare pentru a câștiga mai multă vizibilitate și proeminență decât rezultatele organice.

Să presupunem că sunteți un client care caută un produs sau un serviciu online. Accesați un motor de căutare și introduceți termenii de căutare (cunoscuți și sub numele de cuvinte cheie).

În pagina cu rezultatele căutării, veți întâlni diverse anunțuri ale companiei ale căror cuvinte cheie se potrivesc cu cuvintele cheie din căutarea dvs.

Aceste anunțuri apar în locații proeminente de pe pagină - împreună cu celelalte liste de căutare care se potrivesc cu cuvintele dvs. cheie. Listările plătite sunt extrem de relevante pentru căutarea dvs. specifică, ceea ce face probabil să faceți clic pe ele.

Acum, să aruncăm o privire asupra modului în care funcționează campaniile SEM din perspectiva marketerului.

Rețelele SEM sunt operațiuni de autoservire. Odată ce un agent de marketing selectează o rețea, poate obține o campanie într-o perioadă scurtă de timp.

La configurarea unei campanii într-o rețea SEM, agentului de marketing i se solicită:

Efectuați cercetări privind cuvintele cheie și selectați un set de cuvinte cheie legate de site-ul sau produsul lor
Selectați o locație geografică pentru care să fie afișat anunțul
Creați un anunț bazat pe text pentru a fi afișat în rezultatele căutării
Licitați la un preț pe care sunt dispuși să îl plătească pentru fiecare clic pe anunțul lor
Anunțurile numai text sunt ușor de produs. Marketerii introduc un titlu, un text pentru corpul anunțului, un îndemn și o adresă URL pentru hyperlink.

Marketingul prin motoare de căutare este considerat de mulți drept cel mai eficient mod de a cheltui dolari de marketing.

Exemple de rețele publicitare de căutare

Cele două rețele principale de căutare vizate de profesioniștii SEM sunt Google Ads (fost Google Adwords) și Bing Ads.

Google AdWords este de fapt două rețele: Rețeaua de căutare Google și Rețeaua de display Google. Prima rețea constă exclusiv din site-uri web legate de căutare deținute de Google, în timp ce a doua include proprietăți precum YouTube, Blogger și Gmail. Bing Ads le permite clienților să cumpere reclame atât pe rețeaua de site-uri web Yahoo, cât și pe rețeaua Bing.

În timp ce Google Ads este o rețea mult mai mare (de aproximativ 2x dimensiunea), prețurile sunt adesea mai mici pentru Bing Ads. Este posibil ca specialiștii în marketing să poată obține un rang mai bun pentru o expresie de cuvinte cheie competitive pentru mai puțin decât obțin pe Google. Și unii raportează că ratele de clicuri sunt, de asemenea, mai mari.

Modul în care testarea A / B poate completa SEM
Deoarece faceți deja o investiție în marketingul motoarelor de căutare pentru a aduce trafic pe site-ul dvs., este un efort util să optimizați acel trafic pentru conversii și să sporiți eficiența cheltuielilor dvs.

A / B testarea paginilor dvs. de destinație este o modalitate ușoară de a vă maximiza cheltuielile, fie optimizând valoarea medie a comenzii sau venitul pe pagină.

Optimizarea paginii dvs. de destinație vă poate crește Scorul de calitate cu rețelele de marketing pentru motoarele de căutare, reducând astfel suma CPC medie.