Split testing

O strategie pentru desfășurarea de experimente controlate, randomizate, cu scopul de a îmbunătăți o valoare de conversie pe un site web sau o aplicație mobilă.

Testarea divizată (denumită și testare A / B sau testare multivariantă) este o metodă de a efectua experimente controlate, randomizate, cu scopul de a îmbunătăți o valoare a site-ului web, cum ar fi clicuri, completări de formulare sau achiziții. Traficul primit către site este distribuit între original (control) și diferitele variații fără ca niciunul dintre vizitatori să știe că fac parte dintr-un experiment. Testatorul așteaptă să apară o diferență statistic semnificativă în comportament. Rezultatele fiecărei variații sunt comparate pentru a determina care versiune a prezentat cea mai mare îmbunătățire.

Această metodologie de marketing este frecvent utilizată pentru a testa modificările aduse formularelor de înscriere, paginilor de înregistrare, îndemnurilor sau orice alte părți ale unui site web în care un obiectiv măsurabil poate fi îmbunătățit. De exemplu, testarea modificărilor unui flux de plată online ar ajuta la determinarea factorilor care măresc conversiile de la o pagină la alta și va duce la creșterea comenzilor pentru proprietarul site-ului.

Alegerile aparent subiective cu privire la designul web pot fi făcute obiective folosind teste separate, deoarece datele colectate din experimente vor susține sau vor submina o ipoteză pe care proiectarea va funcționa cel mai bine. Demonstrarea rentabilității investiției (rentabilitatea investiției) pentru o platformă de testare poate fi măsurată cu ușurință, deoarece testele sunt create având în vedere un obiectiv cuantificabil.

Împărțiți rezultatele testării

Instrumentele de testare împărțite permit ca variațiile să fie orientate către anumite grupuri de vizitatori, oferind o experiență mai personalizată și mai personalizată. Experiența web a acestor vizitatori este îmbunătățită prin testare, fapt indicat de probabilitatea crescută ca aceștia să finalizeze o anumită acțiune pe site.

În cadrul paginilor web, aproape fiecare element poate fi schimbat pentru un test divizat. Specialiștii în marketing și dezvoltatorii web pot încerca să testeze:

Elemente vizuale: imagini, videoclipuri și culori
Text: titluri, îndemnuri și descrieri
Aspect: dispunerea și dimensiunea butoanelor, meniurilor și formularelor
Fluxul de vizitatori: modul în care un utilizator al site-ului web ajunge de la punctul A la B
Câteva dintre cele mai bune practici de testare divizată includ:

Eliminare: mai puține elemente de pagină creează mai puține distrageri de la obiectivul de conversie
Concentrați-vă pe îndemnul: textul rezonează diferit în funcție de public
Scopul maximului global: testați obiectivul general al site-ului, nu obiectivele paginilor individuale
Oferiți experiențe simetrice și consistente: faceți modificările de testare consecvente pe tot parcursul fluxului de vizitatori pentru a îmbunătăți conversiile la fiecare pas al procesului
Testarea obișnuită pentru proprietarul unui site web sau o companie ajută la construirea unei culturi de luare a deciziilor bazate pe date, care să țină cont de preferințele publicului. Fiecare clic pe un site web este un punct de date de la un potențial client. Opiniile conflictuale pot fi puse la încercare cu metodologia de testare divizată, iar vizitatorii site-ului web vor informa decizia finală cu privire la „cel mai bun” design.

Testarea divizată este echivalentă cu efectuarea unui experiment controlat, o metodologie care poate fi aplicată mai mult decât doar pagini web. Conceptul de testare divizată a luat naștere prin campanii de publicitate directă și print, care au fost urmărite cu un număr de telefon diferit pentru fiecare versiune. În prezent, puteți împărți bannere de test și anunțuri text, reclame de televiziune, subiecte de e-mail și produse web.