Unique selling point

Diferențierii competitivi pe care o afacere îi are asupra concurenților săi.

Un punct unic de vânzare (USP), numit și o propunere unică de vânzare, este esența a ceea ce face ca produsul sau serviciul dvs. să fie mai bun decât concurenții. În marketingul online, comunicarea USP în mod clar și rapid este una dintre cheile pentru a atrage potențialii clienți pe site-ul dvs.

De ce este important un punct de vânzare unic?
Un punct unic de vânzare definește poziția unică a companiei dvs. pe piață, ajungând în centrul afacerii dvs.: valoarea pe care o oferiți și problema pe care o rezolvați. Un USP puternic articulează în mod clar un beneficiu specific - unul pe care alți concurenți nu îl oferă - care te face să ieși în evidență.

Dacă toate produsele par a fi aceleași, potențialii dvs. clienți nu vor ști care este cel mai potrivit pentru ei. Fiind clar cu privire la propunerea dvs. unică de vânzare îi ajută să facă diferența între varietatea de opțiuni disponibile. Este o parte crucială a vânzării eficiente, în special online, unde consumatorii au atât de multe opțiuni.

Un USP poate servi, de asemenea, un rol important pe plan intern, deoarece vă obligă să luați în considerare misiunea companiei dvs. și chiar motivul pentru care este. O afacere de succes determină adesea care dintre diferențierii lor cheie competitivi sunt clari.

În calitate de proprietar de afacere, trebuie să luați în considerare și să comunicați pentru cine este afacerea dvs., ce vă determină să oferiți serviciile pe care le oferiți și cum doriți să creați un impact unic.

USP-ul dvs. este diferențiatul dvs. cheie și motivul pentru care clientul dvs. va cumpăra de la dvs. și o parte importantă a strategiei dvs. de marketing pentru atragerea de noi clienți.

Exemple unice de puncte de vânzare
Zappos este un magazin de pantofi online și nu este nimic deosebit de unic în vânzarea de pantofi online. Cu toate acestea, punctul lor de vânzare este unic: returnări gratuite. Nu există nicio penalitate pentru returnarea unei perechi de pantofi pe care nu îi doriți, o comoditate majoră pentru clienți și o propunere puternică de vânzare unică.

Toms Shoes este un producător de pantofi. Din nou, nu este nimic deosebit de unic în acest sens. Dar punctul unic de vânzare al Toms Shoes este că pentru fiecare pereche de pantofi cumpărată de un client, compania donează o pereche unui copil care are nevoie. Toms Shoes vă ajută să puneți pantofii pe picioarele copiilor nevoiași; acesta este punctul lor unic de vânzare.

Nike este încă o altă companie cunoscută pentru vânzarea de pantofi. Cu toate acestea, ele sunt diferențiate de Zappos și Toms, deoarece se concentrează în primul rând pe pantofi sportivi cu sponsorizări proeminente cu sportivi stele. USP-ul lor este că oferă pantofi de cea mai bună calitate pentru sportivi și fitness în general.

Acestea sunt doar câteva exemple de propuneri de vânzare unice. USP sunt, prin natura lor, unice pentru fiecare afacere, dar se încadrează în trei categorii majore:

Calitate - materiale sau ingrediente superioare, măiestrie superioară, metode de fabricație proprii, unice
Preț - Cel mai mic preț garantat, potrivirea prețului, livrare gratuită, reduceri în vrac, oferte speciale
Pentru companiile consacrate, USP poate deveni în cele din urmă sinonim cu marca lor, deoarece numele companiei este automat asociat cu propunerea de valoare unică pe care o oferă marca.

Cum să comunicați punctul dvs. unic de vânzare
Există multe moduri în care o companie își poate comunica USP clienților și potențialilor lor. Câteva metode utilizate în mod obișnuit includ:

Publicitate - Campaniile de publicitate media tradiționale și campaniile de marketing ale mărcii pot fi o modalitate bună pentru o nouă afacere de a-și pune marca în fața publicului țintă și de a-și comunica USP-ul.
Social Media - Social media este un factor important de conștientizare a mărcii pentru multe companii. A avea o prezență puternică pe rețelele de socializare și a lucra cu influențatori de pe rețelele de socializare poate fi o modalitate prin care companiile își comunică USP-ul.
Marketing de conținut - Crearea de conținut interesant sau viral care vorbește și despre cum și de ce o companie este diferită de concurență poate fi o modalitate bună de a comunica USP.
Marketing digital - Pentru un magazin online sau o afacere digitală, USP este adesea prezentat ca sloganul unei pagini web sau ca o listă cu marcatori pe o pagină de produs.
Marketing de căutare - Îmbunătățirea SEO și clasarea unui site web pentru termenii cheie din motoarele de căutare, cum ar fi Google, poate fi o modalitate bună pentru o companie de a genera vizibilitate și de a-și comunica USP-urile.
Cum să vă testați USP cu testarea A / B
Dacă nu sunteți sigur cu privire la ceea ce îi determină pe clienți să cumpere de la dvs., atunci A / B testarea USP-ului companiei dvs. pe paginile de destinație vă poate ajuta. Testând diferiți USP între ei, puteți determina mesajele care rezonează cel mai bine cu publicul țintă măsurând un anumit obiectiv de conversie, cum ar fi achiziționarea unui produs.

Să presupunem că vindeți marmură Lutz, un tip rar de marmură de colecție. Nu sunteți sigur dacă oamenii sunt mai obligați să le cumpere pentru „piatra de aur” din marmură sau vârsta lor (au peste 100 de ani).

Punctul dvs. unic de vânzare ar trebui să fie piatra de aur sau vârsta lor?

Puteți găsi răspunsul la această întrebare configurând un test A / B pentru pagina dvs. de destinație, unde testați două titluri diferite:

Variația A: Marmuri „Goldstone” prețioase și rare de vânzare
Variația B: Marmuri vechi de 100 de ani prețioase și rare de vânzare
(Apropo, USP pe o pagină de destinație nu este întotdeauna doar titlul; acesta constă, de obicei, dintr-o combinație între un titlu, un titlu și o listă cu beneficii).