top of page

Usability testing

O metodă de evaluare a disponibilității pentru lansare a unui site web sau a unei aplicații prin testarea acestuia cu utilizatori reali care fac parte din publicul dvs. țintă.

Testarea utilizabilității este o metodă de evaluare a disponibilității pentru lansare a unui site web sau a unei aplicații prin testarea acestuia cu utilizatori reali care fac parte din publicul țintă. Testele de utilizare evaluează experiența generală a utilizatorului măsurând ușurința relativă cu care utilizatorii finali pot îndeplini un set de sarcini pe care ar trebui să le îndeplinească un utilizator tipic al aplicației sau al site-ului web.

De ce este importantă testarea utilizabilității?
Scopul testării utilizabilității este de a înțelege modul în care utilizatorii reali interacționează cu site-ul dvs. web și efectuează modificări pe baza rezultatelor.

Este important să vă asigurați că aplicația sau site-ul dvs. web sunt ușor de navigat și că sarcinile pot fi finalizate cu ușurință; în caz contrar, oamenii vor pleca și vor merge pe site-ul unui concurent.

Scopul principal al unui test de utilizare este să adune datele necesare pentru identificarea problemelor de utilizare și îmbunătățirea designului unui site web sau al unei aplicații.

Chiar și cele mai bune echipe de proiectare și dezvoltare web pot beneficia de teste de utilizare, deoarece testele indică probleme pentru utilizatori și zonele în care aceștia se blochează sau se confundă.

Componentele unui test de utilizare
Într-un test de utilizare, există două grupuri: utilizatorii finali și observatorii. În mod ideal, cele două grupuri nu se cunosc, astfel încât observatorii pot aduna date mai obiective.

Dacă configurați un test de utilizare, construiți un scenariu pentru ca utilizatorii să îndeplinească un set de sarcini - pe care un nou vizitator al site-ului dvs. web ar trebui să le îndeplinească - cum ar fi înscrierea sau invitarea unui prieten sau efectuarea unei achiziții. De acolo, cercetătorii utilizatori vor recruta participanți pentru a crea un focus grup care să compromită utilizatorii care sunt în mod ideal pe piața țintă pentru produsul lor.

Utilizatorii încearcă să îndeplinească acest set de sarcini în condiții controlate.

În timp ce utilizatorii încearcă să îndeplinească sarcinile, observatorii își urmăresc și / sau măsoară succesul general în realizarea acestor obiective și caută să identifice problemele de utilizare. Aceștia pot lua notițe în timp ce observă sau pot înregistra sesiunea cu sunet sau video pentru o amintire convenabilă.

Observatorii iau notă de locul în care utilizatorii reușesc și de situațiile în care au probleme, astfel încât să își poată revizui proiectele la o dată ulterioară și să aducă îmbunătățiri.

Metode de testare a utilizabilității
Următoarele sunt metode comune de testare a utilizabilității:

Sortarea cardurilor

Adesea utilizate pentru testarea unei taxonomii sau a unei structuri de navigație, utilizatorii organizează seturi de articole în grupuri și le dau nume sau etichete. Acest tip de testare este informativ pentru a determina ce să numim diferite interfețe utilizator, ecrane, pagini sau funcții și cum să le grupăm.

Testarea personală

Acest tip de test este condus de unul sau mai mulți observatori într-un mediu fix, cum ar fi o sală de conferințe, fie cu grupuri mici, fie cu persoane. Utilizatorii sunt rugați să îndeplinească un set de sarcini, iar observatorul poate interacționa cu ei în orice moment pentru a pune întrebări sau pentru a cerceta mai departe. Acest tip de evaluare a utilizabilității se face adesea ca parte a unui studiu mai larg de utilizare a echipei de cercetare a utilizatorilor; cu toate acestea, oricare dintre aceste metode poate fi utilizată într-un studiu mai larg de utilizare.

Testarea la distanță

În testarea la distanță, moderatorii vor crea un plan de testare și vor cere utilizatorilor să efectueze o serie de sarcini în propriul mediu - iar încercările lor de a îndeplini sarcini sunt adesea înregistrate printr-o cameră web a browserului. Acest tip de testare a utilizatorilor poate fi realizat fie cu un moderator (folosind tehnica de webinar sau conferință), fie ca test auto-ghidat.

Testare A / B

Testarea A / B este un tip de metodologie de testare care nu implică experiențe sau observații simulate; testează două variante live ale unui site web sau aplicație și trimite jumătate din trafic la una și jumătate la cealaltă, echivalând datele pentru care variația a avut o rată de conversie mai mare.

NION AGENTIE DE MARKETING

SC VERSA VENTURE SRL
CUI: RO39148372

J38/275/2018

Capital Social: 6000 RON

Program de lucru: Luni - Vineri 08:00 - 18:00

Strada Gib Mihăescu nr 15B, etaj 3, Ramnicu Valcea

Telefon: +40 787 739 749

Legal: legal@versaventure.ro

Relații cu clienții: support@nion.ro

Consultanță marketing & Oferte: contact@nion.ro

PARTENERI NION AGENTIE DE MARKETING
  • LinkedIn
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • TikTok

Informațiile prezentate pe acest site reprezintă know-how-ul și proprietatea SC Versa Venture SRL, operatorul NION Marketing Agency. Este strict interzisă reproducerea, distribuirea sau utilizarea fără acordul scris prealabil al SC Versa Venture SRL. Orice utilizare comercială sau partajare neautorizată a informațiilor poate atrage măsuri legale. Utilizarea acestui site implică acceptarea termenilor și condițiilor noastre. Orice litigiu va fi soluționat conform legislației din România.

SAL-PICTOGRAMA NION AGENTIE DE MARKETING
SOL NION AGENTIE DE MARKETING
bottom of page