User flow (Fluxul utilizatorului)

Calea parcursă de un utilizator prototip pe un site web sau o aplicație pentru a finaliza o sarcină.

Fluxul de utilizatori este baza cerințelor de conținut de pe paginile web sau ecranele aplicațiilor. Începând cu o înțelegere a nevoilor utilizatorilor, ajutăm echipa de produse să construiască un flux de utilizatori și o experiență concepută pentru a satisface aceste nevoi.

Pentru fiecare flux de utilizatori, întrebările pe care trebuie să le luați în considerare sunt:

Ce încearcă utilizatorul să realizeze?
Ce este important pentru utilizator și ce îi va da încredere să continue?
De ce informații suplimentare va avea nevoie utilizatorul pentru a îndeplini sarcina?
Care sunt ezitările sau barierele utilizatorului în îndeplinirea sarcinii?
Răspunsurile la aceste întrebări vor informa modul în care proiectați paginile și veți determina ce conținut și linkuri de navigare să includeți. Dacă obiectivul principal al unui utilizator este de a răsfoi diverse articole, pagina sau ecranul dvs. vor oferi un design și o funcționalitate diferită de cele pe care le-ar avea dacă obiectivul lor principal este să cumpere un produs și să meargă mai departe.

Exemple de fluxuri de utilizatori
Fluxurile de utilizatori pot lua multe forme diferite, în funcție de tipul de site sau aplicație pe care îl creați. De exemplu, pentru un site de comerț electronic, un flux tipic de utilizatori ar putea arăta după cum urmează:

Utilizatorul începe pe pagina de pornire
Din pagina de pornire, utilizatorul face clic pe o pagină de categorie
Din pagina categoriei, utilizatorul face clic pe un produs
Din pagina produsului utilizatorul adaugă articolul în coș
Din coșul de cumpărături, utilizatorul verifică
Din ecranul de plată, utilizatorul finalizează achiziția
Desigur, cele de mai sus sunt un exemplu foarte simplificat. În lumea reală, utilizatorii pot lua multe căi diferite de cumpărare. De exemplu, în scenariul de mai sus, utilizatorul ar putea reveni la pagina categoriei pentru a vizualiza mai multe produse în loc să meargă direct în coșul de cumpărături. Sau ar putea folosi căutarea pentru a naviga pe site în loc să facă clic prin ierarhia site-ului. Sau utilizatorul ar putea veni dintr-o altă pagină decât pagina de pornire.

Deoarece există multe căi diferite pe care utilizatorii le pot parcurge, fluxurile utilizatorilor sunt adesea modelate ca diagrame de flux cu noduri pentru fiecare dintre căile principale de navigație. Scopul analizei fluxului de utilizatori este de a identifica principalele fluxuri de utilizatori prin aplicația sau site-ul dvs. web și de a identifica zonele în care fluxul de navigație poate fi îmbunătățit.

Modalități de a vă îmbunătăți fluxul de utilizatori
Colectarea datelor cu privire la fiecare pas din fluxul de utilizatori vă va permite să evaluați modul în care utilizatorii dvs. navighează prin canalul dvs. de vânzări. Prin natura lor, canalele se vor micșora la fiecare pas în care utilizatorii renunță. Datele vor indica locul în care pâlnia dvs. este „scurgătoare” (cu un procent mare de persoane care abandonează pașii) și ar putea avea nevoie de ajutor.

Pentru a închide „scurgerile”, luați în considerare unde puteți corecta punctele de durere sau frecare, unde să oferiți mai multe informații și unde să reduceți distracțiile și să oferiți mai puțin.

De exemplu, pe un site de comerț electronic, ați putea efectua o analiză a fluxului utilizatorilor și ați observa că o mulțime de oameni ajung în coșul de cumpărături, dar nu își finalizează achiziția. Identificând faptul că abandonarea coșului de cumpărături este o problemă, puteți începe să generați ipoteze pentru motivul pentru care utilizatorii renunță la acel moment.

S-ar putea ca tarifele dvs. de expediere să fie prea mari, iar utilizatorii să aibă șoc pe autocolant. Sau poate există prea multe câmpuri de completat, iar clienții își pierd interesul. Sau poate că navigarea nu este clară cu privire la acțiunile care trebuie luate în continuare.

Odată ce ați generat o ipoteză pentru motivul pentru care fluxul dvs. de utilizatori este suboptim, puteți începe testarea A / B a ideilor dvs. pentru a determina care dintre modificări va avea de fapt un impact pozitiv asupra fluxului de utilizatori.

Modul în care testarea A / B vă poate ajuta să vă îmbunătățiți fluxul de utilizatori
Testarea A / B este procesul de comparare a două versiuni diferite ale unui site sau aplicație unul împotriva celuilalt pentru a vedea care dintre acestea are performanțe mai bune folosind date din lumea reală. Testarea A / B este o modalitate excelentă de a valida ipotezele cu privire la modificările aduse site-ului sau aplicației dvs.