Web analytics (Analiza web)

Măsurarea și analiza datelor pentru a oferi o înțelegere a comportamentului utilizatorilor pe paginile web.

Platformele de analiză măsoară activitatea și comportamentul pe un site web, de exemplu: câți utilizatori vizitează, cât timp stau, câte pagini vizitează, ce pagini vizitează și dacă ajung urmând un link sau nu.

Companiile folosesc platforme de analiză web pentru a măsura și a evalua performanța site-ului și pentru a analiza indicatorii cheie de performanță care conduc afacerea lor, cum ar fi rata de conversie a achizițiilor.

De ce sunt importante analizele web
Există o veche zicală de afaceri pe care merită să o măsurăm orice merită făcut.

Analiza site-urilor web oferă informații și date care pot fi utilizate pentru a crea o experiență de utilizare mai bună pentru vizitatorii site-ului web.

Înțelegerea comportamentului clienților este, de asemenea, esențială pentru optimizarea unui site web pentru indicatorii cheie de conversie.

De exemplu, analiza web vă va arăta cele mai populare pagini de pe site-ul dvs. și cele mai populare căi de cumpărat.

Cu ajutorul analizei site-urilor web, puteți urmări cu precizie eficacitatea campaniilor dvs. de marketing online pentru a ajuta la informarea eforturilor viitoare.

Cum funcționează analiza web
Majoritatea instrumentelor de analiză își etichetează paginile web inserând un fragment de JavaScript în codul paginii web.

Folosind această etichetă, instrumentul de analiză contează de fiecare dată când pagina primește un vizitator sau un clic pe un link. Eticheta poate colecta și alte informații, cum ar fi dispozitivul, browserul și locația geografică (prin adresa IP).

Serviciile de analiză web pot utiliza, de asemenea, cookie-uri pentru a urmări sesiunile individuale și pentru a determina vizitele repetate din același browser.

Întrucât unii utilizatori șterg cookie-urile, iar browserele au diferite restricții în ceea ce privește fragmentele de cod, nicio platformă de analiză nu poate pretinde acuratețea completă a datelor lor, iar instrumentele diferite produc uneori rezultate ușor diferite.

Exemplu de date de analiză web
Datele de analiză web sunt de obicei prezentate în tablouri de bord care pot fi personalizate de persoana utilizatorului, intervalul de date și alte atribute. Datele sunt împărțite în categorii, cum ar fi:

Date privind audiența

numărul de vizite, numărul de vizitatori unici
raport de vizitatori nou vs.
din ce țară sunt
ce browser sau dispozitiv sunt (desktop vs. mobil)
Comportamentul publicului

pagini de destinație comune
pagină comună de ieșire
pagini frecvent vizitate
durata petrecută pe vizită
numărul de pagini pe vizită
rata de respingere
Date despre campanie

care campanii au generat cel mai mult trafic
care site-uri web au raportat cel mai mult trafic
căutările de cuvinte cheie au dus la o vizită
defalcare medie a campaniei, cum ar fi e-mailul vs. social media
Exemple de analize web
Cel mai popular instrument de analiză web este Google Analytics, deși există multe altele pe piață care oferă informații specializate, cum ar fi activitatea în timp real sau cartografierea termică.

Următoarele sunt unele dintre cele mai utilizate instrumente:

Google Analytics - instrumentul „standard” de analiză a site-ului web, gratuit și utilizat pe scară largă
Piwik - o soluție open-source similară ca funcționalitate cu Google și o alternativă populară, permițând companiilor proprietatea și controlul deplin al datelor lor
Adobe Analytics - platformă de analiză foarte personalizabilă (Adobe a cumpărat liderul de analiză Omniture în 2009)
Kissmetrics - poate afecta comportamentul individual, adică analiza cohortei, conversia și păstrarea la nivel de segment sau individual
Mixpanel - analiză avansată pentru mobil și web care măsoară mai degrabă acțiunile decât afișările de pagină
Parse.ly - oferă analize detaliate în timp real, special pentru editori
CrazyEgg - măsoară ce părți ale paginii primesc cea mai mare atenție folosind „maparea termică”