Website personalization

Procesul de creare a experiențelor personalizate pentru vizitatorii unui site web.

Personalizarea site-ului este procesul de creare a experiențelor personalizate pentru vizitatorii unui site web. În loc să ofere o singură experiență largă, personalizarea site-ului web permite companiilor să prezinte vizitatorilor experiențe unice adaptate nevoilor și dorințelor lor.

Personalizarea nu este în niciun caz un concept nou. Chelnerii vor întâlni adesea clienții care se repetă și se referă la ei după nume, chiar știind care este „comanda lor obișnuită”. Comercianții pot utiliza indicii vizuale pentru a oferi experiențe personalizate - un cuplu cu aspect epuizat, cu trei copii, dorește probabil să obțină ceea ce au venit și să fie pe drum, în timp ce o singură persoană care navighează încet pe culoare ar putea fi interesată de unele chit-chat. Ideea este că, în lumea offline, personalizarea este atât de obișnuită, încât poate trece neobservată.

Personalizarea site-ului web încearcă să utilizeze date pentru a lua același nivel de atenție individuală și a le traduce în lumea digitală:

Retailerii online pot oferi cumpărătorilor oferte specifice pe baza comportamentului de navigare.
Site-urile de călătorie pot oferi vizitatorilor promoții bazate pe vremea sau sezonul curent.
Știrile și alte mijloace media pot afișa videoclipuri specifice spectatorilor în funcție de locul în care trăiesc.
De ce este importantă personalizarea site-ului
Așteptările consumatorilor s-au mutat până la punctul în care oamenii așteaptă o experiență digitală personală care reflectă nivelul tipic de personalizare pe care îl primesc offline. Mulți s-au obișnuit cu experiențe personalizate din fluxul lor de știri, rețeaua socială și recomandările de cumpărături. De fapt, așteptările au crescut atât de mult încât companiile care doresc să-și îmbunătățească produsele își schimbă strategia pentru a răspunde direct acestei nevoi. Mulți lideri de afaceri și tehnologii numesc personalizarea ca fiind o prioritate de investiții în tehnologia comerțului.

Provocările personalizării site-ului web
Pentru multe industrii - în special pentru cele care au existat mult mai mult offline decât online - traducerea personalizării în lumea digitală este o provocare. Este de înțeles că multe companii de vânzare cu amănuntul, de turism și media s-au străduit să aducă același nivel de personalizare prezent în experiența lor personală la marketingul offline. Unele dintre provocările tipice includ:

O abundență excesivă de date care nu pot fi acționate. Companiile au o abundență de date, dar nu le pot folosi pentru a personaliza experiențele digitale, deoarece sunt blocate în diferite sisteme.
Știind pentru cine să personalizez. Chiar dacă știu care segmente de public sunt valoroase, companiile nu au adesea o modalitate scalabilă de a direcționa anumite mesaje către acele segmente de public. Conținutul este blocat într-un sistem de gestionare a conținutului și controlat de dezvoltatori, în timp ce datele vizitatorilor nu sunt disponibile pentru direcționare în timp real.
Măsurarea impactului personalizării. Chiar dacă pot viza conținut personalizat către publicuri valoroase, companiilor le lipsește adesea o modalitate directă de a măsura impactul agregat al acelui portofoliu de conținut personalizat pe site-ul lor în timp.
Cum se realizează personalizarea site-ului
Progresele tehnologice pot rezolva direct multe dintre provocările de mai sus. Pentru a fi cu adevărat eficientă, personalizarea site-ului web necesită mai multe strategii care funcționează perfect:

Descoperirea publicului. Acest lucru se poate face vizând vizitatorii în timp real pe baza acțiunilor pe care le întreprind pe site-ul dvs. (răsfoirea îmbrăcămintei copiilor, căutarea călătoriilor la Londra, vizionarea videoclipurilor despre o campanie politică), precum și ceea ce știți despre aceștia cu profiluri dinamice ale clienților ( comportament trecut, preferințe declarate).
Planificarea experiențelor. Dacă vă înțelegeți vizitatorii, puteți crea experiențe convingătoare la fața locului, adaptate la anumite categorii de public care le atrag. Pentru a face acest lucru, trebuie să gestionați elegant amploarea și complexitatea acelor experiențe personalizate.
Măsurare și îmbunătățire continuă. Ar trebui să măsurați constant rentabilitatea investiției dvs. de personalizare a site-ului web. Nu fiecare experiență personalizată va răsuna, deci este important să înțelegem întotdeauna performanța acestor experiențe și să ne adaptăm corespunzător.