În domeniul sănătății, pacienții au mai multe opțiuni ca niciodată. Având atât de multe informații disponibile online, aceștia nu mai simt nevoia să viziteze cel mai apropiat spital, ci pe cel adaptat nevoilor lor. De aceea, este important ca o clinică privată să dezvolte un plan de marketing adecvat, pentru a ajunge la cât mai mulți pacienți.
Marketingul în domeniul sănătății trebuie creat pentru a menține brand-ul în vizorul oamenilor. Gândește-te la toate motivele pentru care cineva ar putea decide să schimbe furnizorul de servicii medicale: schimbări în tipul de asigurare medicală, relocare, nemulțumire față de timpii de așteptare sau doar o experiență negativă. Nu ți se garantează că vei păstra volumul pacienților pentru totdeauna.
Iată 5 lucruri pe care le poți include în strategia de marketing a clincii tale private pentru a te asigura că aceasta prosperă:
1. Evaluează experiența online a pacientului
În urmă cu un deceniu, a avea un simplu site web era suficient pentru a impresiona potențialii pacienți și a-i ajuta să te găsească. Dar acum, un site web este precum ușa de la intrarea în clinică. Este primul lucru pe care îl văd adesea pacienții și, dacă nu este optimizat pentru experiența utilizatorului, poate fi ultima dată când o persoană ia în considerare clinica ta.
Pune-te în pielea pacientului. Dacă cineva ar ateriza pe orice pagină a site-ului tău, ar știi locația și serviciile principale în aproximativ 5-10 secunde? Ar fi capabil să contacteze rapid persoana potrivită?
Experiența utilizatorului este un aspect important în proiectarea site-ului web. Dar uneori, designerii sunt atât de concentrați să facă site-ul să arate bine, încât uită să se concentreze pe experiența pacientului. Găsim adesea că site-urile web trebuie refăcute complet. Cu toate acestea, s-ar putea să faci mici modificări, cum ar fi poziționarea formularului „Contactați-ne” mai sus pe pagină.
2. Optimizare SEO
Optimizează pentru rezultatele potențiale ale motorului de căutare pentru pacienți.
Optimizarea motoarelor de căutare este un instrument puternic pentru a duce clinica privată în partea de sus a motoarelor de căutare. Cu toate acestea, este mult mai complex decât își dau seama cei mai mulți profesioniști în marketing. Nu poți utiliza pur și simplu termenul „clinică privată” de 100 de ori pe site și să ocupi locul 1 pe Google.
O mare parte a SEO implică utilizarea frazelor și cuvintelor cheie potrivite, astfel încât Google să poată înțelege site-ul web al clinicii tale și să te asiguri că aceasta apare în rezultate relevante. Folosește acești termeni în mod natural în întregul conținut, deoarece Google se preocupă în primul rând de relevanță. Iată ce poți face pentru a îmbunătăți SEO:
Asigură-te că fiecare pagină a site-ului web utilizează cuvinte cheie locale și alte forme de codificare SEO (metadate încorporate în imagini, videoclipuri, titluri etc.)
Folosește atât linkuri interne (către alte pagini ale site-ului), cât și linkuri externe (către site-uri web afiliate)
Crează un cont pe Google My Business
Asigură-te că informațiile și adresa de contact sunt listate de mai multe ori și sunt ușor de găsit
3. Reclame Pay-Per-Click
Optimizarea motoarelor de căutare este strategia de marketing organică pentru a obține o vizibilitate online mai mare. Cu toate acestea, chiar dacă site-ul clinicii tale private ocupă locul 1 pentru un termen de căutare precum „clinică privată din Sighișoara”, există încă 3 sau 4 reclame plătite deasupra căutării numărul unu pe care oamenii le vor vedea mai întâi.
Acestea sunt reclame cu plată pe clic (Pay-Per-Click), reclame plătite care sunt create pentru a apărea primele pentru un set de termeni de căutare. Cu publicitatea cu plată pe clic (cunoscută și sub numele de PPC), îți poți gestiona bugetul și poți decide cât ai fi dispus să investești pentru a-ți menține site-ul vizibil în partea de sus a motoarelor de căutare. Rentabilitatea investiției este clară și definită atât cu anunțuri PPC, cât și cu anunțuri grafice care apar pe bara laterală sau în partea de sus a altor site-uri web.
4. Profită de social media
Prea multe clinici se bazează pe social media organic pentru o mare parte a strategiilor lor digitale de marketing. Social media organic înseamnă postarea de fotografii, noutăți și evenimente și este o strategie validă pentru a-ți construi brandul și a ține pacienții informați.
Cu toate acestea, nu ar trebui să fie singura ta strategie pe social media. Publicitatea plătită pe rețelele de socializare este o modalitate mai bună de a ajunge la persoanele potrivite care ar putea să caute serviciile pe care le oferi. Puțini oameni împărtășesc online postări de la clinicile medicale.
Reclamele pe social media înseamnă mai mult decât apăsarea butonului „Boost Post” care apare atunci când postezi de pe pagina companiei tale. La fel ca PPC, implică elaborarea de strategii și bugetare pentru a viza publicul dorit.
5. Postează conținut video
Conținutul video creat de medicii tăi este unul dintre cele mai puternice și mai atractive moduri de a te conecta cu potențialii pacienți.
Videoclipul primește acum rate de implicare substanțial mai mari decât orice alt tip de conținut, inclusiv imagini și postări pe blog.
În plus, Youtube este deținut de Google și este al doilea cel mai mare motor de căutare online.
Construirea unei strategii de marketing pentru conținut video te va ajuta să vorbești în mod specific despre afecțiunile medicale, abordarea tratamentului și să creezi o relație de încredere cu potențialii pacienți înainte ca aceștia să intre pe ușă.
Ca medic, probabil că ți se adresează sute de întrebări pe lună de către pacienții tăi.
Notează-le și astfel ai subiecte valoroase pentru următoarele șase luni.
Uită-te cu atenție la fiecare dintre aceste strategii de marketing și formulează un plan de marketing care să le includă. Iar dacă ai nevoie de ajutor, la NION avem un pachet special creat pentru clinici private. Contactează-ne și programează o sesiune gratuită cu un expert!
Comentários