Vreme de ani buni, vânzările de piese auto de schimb au fost considerate un stil de afacere obișnuit. Dacă un client avea nevoie de o piesă de schimb pentru mașină, se ducea la cel mai apropiat vânzător de piese auto și făcea achiziția. Totuși, toate acestea s-au schimbat odată cu creșterea popularității cumpărăturilor online.
Potrivit informațiilor publicate de Google, aproape 25% din toate căutările auto se referă la piese de schimb, servicii și alte activități de întreținere. Căutând online, clienții nu numai că primesc informațiile de care au nevoie, ci iau și acțiune.
În zilele noastre, oamenii nu cumpără vehicule la fel de frecvent ca înainte. Statisticile din industrie arată că durata medie de păstrare a mașinilor a crescut. Această tendință reprezintă o oportunitate incredibilă pentru vânzătorii de piese auto și furnizorii de servicii post-vânzare.
Prin creșterea vizibilității magazinului tău online de piese auto, te poți asigura că vei converti toate căutările în clienți.
În acest articol, vom împărtăși cu tine câteva sfaturi inteligente de SEO și marketing pentru a-ți crește vânzarea pieselor auto online.
1) Adoptă strategii de SEO dinamice
Una dintre cele mai mari provocări pentru vânzătorii de piese auto este cantitatea mare de produse pe care le vând; inventarul este adesea uriaș. Probabil și tu ai o gamă largă de produse, incluzând aproape sute de articole pentru fiecare model și versiune de vehicul.
A lucra la SEO pentru fiecare pagină necesită mult timp, deoarece există zeci de categorii de produse și mii de pagini de produse individuale.
O abordare mai bună și mai rapidă este SEO dinamic. Această strategie implică etichetarea dinamică a titlurilor paginilor și meta descrierilor. Etichetarea dinamică permite experților SEO să extragă detalii despre categorii și nume de produse și să completeze automat diferitele câmpuri, mai degrabă decât să lucreze la fiecare pagină manual.
2) Trimite un newsletter lunar sau săptămânal clienților
Un newsletter te ajută să atingi două obiective principale:
Acționează ca un instrument pentru a-ți ține clienții la curent - poți trimite cu ușurință informații utile și în timp scurt tuturor clienților tăi.
Le amintește în continuare clienților despre afacerea ta.
Iată câteva strategii de marketing prin e-mail pe care trebuie să le ai în vedere la redactarea conținutului newsletter-ului:
Păstrează-l scurt - de preferință mai puțin de 200 de cuvinte. Amintește-ți că majoritatea clienților tăi vor deschide e-mailul pe telefonul mobil și nimeni nu are timp sau răbdare să treacă prin blocuri de text.
Oferă un îndemn clar la acțiune – fă-le ușor clienților să facă exact ceea ce dorești în timp ce citesc e-mailul. Dorești să intre pe site sau să verifice o pagină de produs anume?
Folosește un software de proiectare profesională a newsletter-ului. Există o mulțime de instrumente care facilitează crearea de e-mailuri bogate vizual într-o clipită.
Amintește-ți, trebuie să îți păstrezi e-mailurile colorate și atractive pentru a-i determina pe clienți să citească după deschidere.
3) Crează conținut captivant
În 2021, SEO se referă la crearea de conținut puternic care să ofere valoare cititorului. Nu mai este vorba doar despre folosirea cuvintelor cheie. Reține acest lucru atunci când creezi un site web de piese auto pentru magazinul tău online. Deci, ce face conținutul bun?
Ar trebui să ofere valoare cititorului, să fie atrăgător și informativ. Începe prin adăugarea unei secțiuni de blog pe site-ul tău. Poți face acest lucru pe cont propriu sau poți angaja dezvoltatori de site-uri de comerț electronic pentru a te ajuta.
După ce ai adăugat un blog, actualizează-l regulat cu postări. Un blog cuprinzător și actualizat este o modalitate bună de a-ți construi autoritatea în nișă. Postările bine scrise sunt magneți cu trafic mare și cresc în mod organic clasamentul SEO al site-ului tău.
4) Link-uri organice
Una dintre cele mai bune modalități de a-ți îmbunătăți clasamentul SEO sunt link-urile relevante și de înaltă calitate. Să presupunem că un blogger cumpără o piesă auto din magazinul tău online și menționează asta pe blogul său. Mențiunea trimite un semnal către Google și altor motoare de căutare că pagina ta web este credibilă, ceea ce, la rândul său, ajută site-ul tău să se claseze mai bine.
Cu cât ai mai multe link-uri de calitate, cu atât mai mare poate fi clasamentul tău. Amintește-ți că întotdeauna calitatea este mai importantă decât cantitatea. Încearcă să lucrezi la crearea de link-uri în mod organic și să nu te angajezi în practici greșite, cum ar fi achiziționarea de link-uri de calitate scăzută - aceasta duce la mai mult rău decât bine.
5) Simplifică procesul de check-out
Având în vedere că rata de abandon a coșurilor este deja la un nivel înalt în toată industria magazinelor online, trebuie să te asiguri că magazinul tău este foarte simplu și ușor de navigat. Evaluează designul site-ului tău web. Vezi dacă există pași inutili, cum ar fi: să soliciți clienților să introducă separat adresa de expediere și de facturare, să îți spună cum au aflat de magazinul tău sau să fie obligatoriu ca vizitatorii să își creeze un cont înainte de a putea face check-out-ul.
6) Îmbunătățește viteza de încărcare a site-ului
Verifică timpul necesar încărcării site-ului tău pe toate dispozitivele. Dacă durează chiar mai mult de câteva secunde, atunci este posibil să îți pierzi potențialii clienți. Atunci când vizitatorii site-ului părăsesc pagina în câteva secunde, aceasta mărește ratele de respingere a paginii și îți scade clasamentul. O modalitate de a reduce timpul de încărcare a paginii este prin eliminarea imaginilor prea mari și a videoclipurilor care necesită mult timp pentru încărcare.
7) Fii activ pe social media
Un număr mare de consumatori își încep cumpărăturile sau iau decizii de cumpărare pe baza a ceea ce văd pe rețelele de socializare. Crează un cont pentru afacerea ta pe platforme populare de socializare precum Facebook și Instagram.
Iată câteva idei pentru conținutul pe social media:
Distribuie imagini ale clienților fericiți folosind produsele tale
Prezintă produsele noi
Oferă informații despre oferte
Vorbește despre detaliile fiecărui produs și despre modul în care acesta oferă valoare clienților
Postări din culise pentru a le arăta clienților ce se întâmplă atunci când plasează o comandă online
Amintește-ți că social media este un canal de comunicare bidirecțional. Nu este vorba doar de postarea imagine după imagine; trebuie să răspunzi la comentarii și să te angajezi în discuții cu urmăritorii tăi pentru a construi relații cu clienții.
Poți face atât de multe pentru a crește vizibilitatea magazinului tău online de piese auto.
În calitate de consumator, gândește-te la ce dorești de la firmele de la care faci cumpărături. Șansele sunt, ca experiența pe care o dorești de la acestea să fie aceeași cu cea pe care clienții tăi o doresc de la tine.
Iar dacă ai nevoie de ajutor cu marketingul online, la NION avem un pachet special creat pentru tine! Contactează-ne și programează o sesiune gratuită cu un expert!
Commenti