Ad viewability (Vizibilitatea anunțurilor)
Conceptul de vizibilitate pentru utilizatori a anunțurilor vizibile pe un site web sau o aplicație mobilă.
Ce este vizibilitatea anunțurilor?
Vizibilitatea anunțurilor este conceptul de cât de vizibile sunt anunțurile de pe un site web sau dintr-o aplicație mobilă pentru utilizatori. Pentru ca un anunț să fie considerat „vizionat”, cel puțin 50% din banner sau reclamă trebuie să se afișeze pe ecran mai mult de o secundă, așa cum este definit de standardul Internet Advertising Bureau (IAB) pentru ceea ce reprezintă o impresie vizibilă.
De ce este importantă vizibilitatea anunțurilor?
Vizibilitatea anunțurilor este un concept relativ nou în publicitatea digitală, dar a devenit un subiect fierbinte încă de când un raport al comScore a arătat că 54% din anunțurile grafice nu erau văzute, în ciuda faptului că agenții de publicitate plăteau pentru ele.
În primele zile ale publicității pe internet, rețelele publicitare puneau accentul pe numărul de anunțuri difuzate, mai degrabă decât pe numărul de anunțuri vizualizate, iar valorile raportate în campaniile publicitare erau în mod tradițional pe numărul de anunțuri difuzate.
Specialiștii în marketing ar calcula succesul relativ al unei campanii împărțind numărul de anunțuri difuzate la numărul de clicuri. Aceasta a dat cea mai bună valoare publicitară digitală: raportul de clic sau CTR.
Cu timpul, pe măsură ce publicitatea online sa maturizat, însă, agenții de publicitate au început să pună la îndoială practica utilizării anunțurilor difuzate ca proxy pentru anunțurile vizualizate. De exemplu, le-a venit în minte că, dacă un anunț a apărut sub partea inferioară a paginii web, dar un utilizator nu a derulat niciodată suficient de departe pentru a-l vedea, acel anunț nu a putut fi vizualizat și nu ar trebui să se numere afișarea acestuia.
În plus, a devenit clar că există și alți factori care ar putea contribui la faptul că un anunț nu va fi văzut: utilizatorii făcând clic departe de o pagină înainte ca anunțul să fie încărcat sau roboții și serverele proxy deschizând paginile, mai degrabă decât ființele umane vii.
Datorită acestor factori, agenții de publicitate încep să solicite editorilor să cuantifice procentul de anunțuri care sunt de fapt un anunț vizibil și să își structureze tarifele de publicitate în consecință. Este important pentru companiile media să se asigure că anunțurile clienților lor sunt vizibile, astfel încât să-și poată menține publicitatea fericită.
Cum să îmbunătățiți vizibilitatea anunțurilor
Deoarece există un ROI atât de mare corelat cu vizibilitatea îmbunătățită, este în interesul editorilor să acorde prioritate îmbunătățirii vizibilității anunțurilor lor.
Editorii pot începe prin a-și proiecta paginile în așa fel încât anunțurile să se încarce cu un potențial maxim de vizibilitate. Acest lucru poate însemna fie proiectarea unei pagini, astfel încât unitatea de anunțuri să fie „deasupra pliantei” sau să fie o unitate de anunțuri „lipicioasă”. Unitățile de anunțuri lipicioase sunt un tip de anunț care rămâne blocat într-o anumită locație atunci când utilizatorul derulează.
Editorii pot, de asemenea, să-și facă site-urile mobile-friendly folosind șabloane responsive, care să redimensioneze în funcție de dispozitivul pe care este vizualizat. Acest lucru garantează o bună experiență a utilizatorului indiferent de dispozitiv (tabletă, telefon sau desktop) și a devenit un standard industrial.
Vizibilitatea anunțurilor se îmbunătățește, de asemenea, prin principii bune de proiectare: o ierarhie vizuală clară, simetrie, proporții plăcute, spațiu alb și design curat.
Un alt aspect cheie pentru vizibilitatea anunțurilor este viteza. Site-urile care sunt încărcate cu anunțuri din mai multe rețele publicitare pot dura, de obicei, mult timp pentru încărcare, ceea ce poate duce la o vizibilitate mai mică a anunțurilor, deoarece utilizatorii dau clic înainte de încărcarea anunțurilor. Tehnicile pentru accelerarea difuzării anunțurilor pot îmbunătăți considerabil vizibilitatea anunțurilor.
În plus față de activitățile axate pe difuzarea anunțurilor, editorii pot începe, de asemenea, să măsoare și să valideze vizibilitatea anunțurilor prin intermediul software-ului terților și să pună aceste valori la dispoziția agenților de publicitate.
Editorii care doresc să demonstreze că „joacă corect” pot face parteneriat cu unul dintre cei 15 furnizori de afișări vizibile acreditate și / sau de verificare a anunțurilor Media Rating Council (MRC), toți care măsoară vizibilitatea în campaniile digitale.
Folosirea testelor A / B pentru a îmbunătăți vizibilitatea anunțurilor
Datele de vizibilitate pot ajuta editorii să crească valoarea inventarului de afișare. Pe măsură ce agenții de publicitate și echipele de marketing digital caută editorii cu rate de vizibilitate mai mari, editorii cu acest inventar vor beneficia. În plus, partajarea datelor de vizibilitate va face mai ușor pentru mărci compararea tarifelor între mai mulți editori.