top of page

Brand Engagement

Interactiunea brandului se referă la crearea de atașamente între consumatori și mărci. Aceste atașamente pot fi emoționale sau raționale și produc loialitate față de marcă în timp. Acest lucru solidifică marca și ajută la îmbunătățirea experienței clientului.

Angajamentul de marcă se referă la crearea de atașamente între consumatori și mărci. Aceste atașamente pot fi emoționale sau raționale și produc loialitate față de marcă în timp. Acest lucru solidifică marca și ajută la îmbunătățirea experienței clientului.

Există două tipuri de implicare a mărcii:

Implicarea internă a mărcii are loc între angajați sau alte părți interesate apropiate și o marcă.
Implicarea externă a mărcii are loc între consumatorii publici și o marcă, cunoscută și sub numele de conștientizare a mărcii.
Angajamentul de marcă este o parte importantă a managementului mărcii.

Implicare internă vs externă a mărcii
Există două tipuri de angajament de marcă. Fiecare vă afectează în mod diferit compania și marca.

Implicarea internă a mărcii
Ați participat vreodată la un eveniment al companiei, ați primit swag corporativ sau ați făcut exerciții de "team building"?

Toate acestea erau mecanisme de implicare internă a mărcii.

Implicarea internă a mărcii se referă la atașamentul pe care angajații, investitorii, partenerii, furnizorii, intermediarii sau alte părți interesate îl au cu un brand. Merge mână în mână cu dezvoltarea culturii unei companii și ajută la menținerea tuturor părților aliniate cu misiunea declarată sau obiectivele de afaceri.

Când marca dvs. este bine dezvoltată, aceasta se manifestă în întreaga companie și oferă multe beneficii. Implicarea mărcii:

Îmbunătățește performanța angajaților
Scade cifra de afaceri a angajaților
Produce o cultură coezivă a companiei
Menține organizația concentrată pe obiective sau valori
Construiește comunitate
Dezvoltă narațiunea companiei
Implicarea externă a mărcii
Implicarea externă a mărcii este la ce se gândesc majoritatea oamenilor atunci când aud sintagma implicare a mărcii. Aceasta implică interacțiunile pe care clienții dvs. le au cu marca dvs., care încurajează atașamentul emoțional și loialitatea.

Pe măsură ce oamenii intră în contact cu marca dvs., aceștia interacționează cu marca dvs. în locuri numite „puncte de contact”. Acestea sunt pur și simplu oportunități de interacțiune. Unele puncte de contact obișnuite includ mărcile dvs.:

Site-ul web
Prezența pe rețelele sociale
Magazin fizic
Reclame în public
Recenzii online
Cuvântul din gură de la alții

Le puteți identifica adesea creând o hartă a călătoriei utilizatorului. Implicarea mărcii se întâmplă atunci când configurați punctele de atingere pentru a îmbunătăți interacțiunea clienților cu marca dvs.

Exemple de implicare a mărcii în acțiune
Cercetările efectuate de Salesforce arată că este nevoie de o medie de șase până la opt atingeri înainte ca un client să fie gata să cumpere. Acesta este de câte ori vor interacționa cu marca dvs. - și câte ocazii aveți pentru a crea un angajament de marcă.

Există multe oportunități de implicare a mărcii, dar iată patru foarte comune:

Implicarea în rețelele sociale
Aproximativ 90% dintre oameni cumpără de la companiile pe care le urmăresc pe rețelele sociale, iar utilizarea rețelelor sociale în general a crescut în ultimii ani. Acest lucru îl face unul dintre cele mai bune locuri pentru lansarea campaniilor de implicare a mărcii, pentru a vă atrage și a vă păstra publicul.

Diferite platforme de social media vor fi mai favorabile diferitelor tipuri de media, dar toate acestea pot fi utilizate pentru a îmbunătăți implicarea mărcii. Fie că sunteți pe Instagram, Facebook, Snapchat sau altceva, vă recomandăm să încercați una sau mai multe dintre următoarele:

Cadouri și promoții
Hashtaguri unice pentru a colecta conținut generat de utilizatori
Postarea de întrebări, teste sau lucruri care evocă discuții
Coduri de reducere și vouchere
Toată lumea adoră să economisească bani. Reducerile, cupoanele și tichetele sunt o modalitate ușoară de a face clienții fericiți să cumpere cu dvs. și de a spori implicarea clienților.

Unele cercetări arată că clienții se simt mai loiali față de mărcile care acordă cu ușurință reduceri. Acest lucru se datorează faptului că cupoanele și reducerile sugerează o considerație pentru interesul superior al clientului, mai degrabă decât pentru propriul dvs. rezultat. Oportunitățile de reduceri sau cupoane includ:

Când vă înscrieți pentru un buletin informativ sau un program de loialitate
Zile de naștere, aniversări sau zile speciale
La atingerea unui anumit prag de cheltuieli
Reclame interactive
Suntem obișnuiți să ne gândim că reclamele sunt o comunicare unilaterală, dar nu trebuie să fie. De la reclame inteligente care încurajează spectatorii să efectueze o activitate până la afișaje interactive care păstrează conținutul dinamic, aveți ocazia să încurajați implicarea mărcii chiar și la prima atingere.

Semnalizarea, reclamele și materialele similare pot deveni toate vehicule de implicare a mărcii în câteva moduri simple, dar inteligente. Considera:

Crearea de teste care captează mințile și curiozitatea.
Invitarea spectatorilor să participe la o vânătoare de gheață care îi conduce către un magazin fizic.
Evocând o reacție puternică, cum ar fi râsul sau furia, pentru a forma un atașament emoțional.
Evenimente live
Utilizate corect, evenimentele live pot îmbunătăți dramatic implicarea mărcii. Nu numai că creează un sentiment de exclusivitate, cerând oamenilor să se afle într-un anumit loc la un anumit moment, dar evenimentele live sunt o modalitate excelentă de a forma o conexiune umană cu clienții dvs. Aproximativ 77 la sută dintre specialiștii în marketing chiar îi folosesc ca bază a strategiei lor de marketing digital tocmai din acest motiv.

În 2021, evenimentele live nu trebuie să însemne evenimente fizice - deși pot. Evenimentele virtuale nu numai că reflectă angajamentul față de responsabilitatea socială, ci sunt o modalitate excelentă de a îmbunătăți acoperirea mărcii dvs. dincolo de ceea ce este posibil în localurile dvs. Câteva exemple de evenimente live care stimulează implicarea mărcii includ:

Webinarii sau conferințe web
Licitații, cine sau fonduri de caritate
Demo-uri live sau cumpărături online în timp real într-un magazin - în special cele care sunt ghidate de om

5 Cele mai bune practici pentru îmbunătățirea implicării mărcii
Angajamentul de marcă este o parte importantă a managementului mărcii. A-l face corect înseamnă a-ți dezvolta marca, a ajunge la noi segmente de public și a oferi experiențe mai bune angajaților sau clienților tăi.

Cu toate acestea, trebuie să faceți câteva lucruri. Asigura-te ca:


Hartați călătoria clientului sau a angajatului. Dacă aveți o înțelegere clară a călătoriei pe care o fac utilizatorii dvs. atunci când vă lansați marca, vă va ajuta să o optimizați. De asemenea, veți observa puncte de contact, dintre care unele pot fi unice pentru afacerea dvs.

Identificați-vă valorile din timp. Aflați ce trebuie să urmăriți pentru a măsura succesul și puneți în aplicare o strategie de implicare pentru a colecta aceste date.

Observați comportamentele în timp real. Subliniind observația în timp real, veți rămâne sensibil la schimbarea cerințelor pieței sau ale consumatorilor. Acest lucru vă va ajuta să optimizați experiența mai repede.

Personalizați cât mai mult posibil. Știați că 80% dintre clienți doresc o experiență de cumpărături personalizată? Personalizarea crește, de asemenea, implicarea angajaților cu până la 30%.

Îmbunătățiți implicarea de marcă internă și externă împreună. Nu te concentra pe unul și uită-l pe celălalt. Un brand de succes este atractiv pentru a lucra, iar angajații implicați vă vor ajuta să faceți brandul dvs. să aibă succes.

bottom of page