Comerț

Aflați ce este comerțul, de ce este important, diferitele ramuri ale comerțului și principalele modele de afaceri comerciale.

Comerțul este esențial pentru economia globală. Acesta cuprinde tot ceea ce privește cumpărarea și vânzarea de bunuri și servicii, atât la nivel de comerț cu ridicata, cât și cu amănuntul.

Chei de luat masa
Comerțul implică schimbul de bunuri și servicii, de multe ori pentru profit
Există două ramuri ale comerțului - comerțul și ajutoarele pentru comerț
Comerțul poate fi intern (în interiorul granițelor unei țări) sau extern (între țări)
Ajutoarele pentru comerț includ transportul, depozitarea, distribuția, publicitatea, asigurările și serviciile bancare
Există șapte modele comerciale principale: B2C, B2B, B2A, C2A, C2C, C2B și DTC
Definirea comerțului
Comerțul este definit ca schimbul de bunuri și servicii între două sau mai multe entități. De obicei implică cumpărarea și vânzarea de lucruri de valoare. Comerțul poate avea loc între companii, între consumatori sau între companii și consumatori.

Comerțul implică un schimb de valoare și generează adesea un profit pentru una dintre părțile implicate. De asemenea, include servicii furnizate de companii și alte organizații care facilitează schimbul comercial.

Comerțul este important pentru societatea noastră în cinci moduri esențiale:

Comerțul satisface dorințele și nevoile individuale
Comerțul leagă producătorii și consumatorii
Comerțul crește nivelul de trai
Comerțul creează oportunități de angajare
Comerțul generează profituri
Știți că comerțul nu este același lucru cu afacerea - este un subset al a ceea ce noi numim business. Comerțul implică și distribuirea mărfurilor produse de producători, lăsând în afara proceselor de fabricație sau de producție.

Sucursale comerciale
Există două ramuri ale comerțului - comerțul și tot ceea ce ajută comerțul. În cadrul fiecărei ramuri sunt mai multe subramuri care definesc fiecare.



Comerț
Comerțul este orice schimb sau vânzare de bunuri și servicii între două sau mai multe părți. Există două tipuri principale de comerț - intern și extern.

Comerțul intern se referă la comerțul care are loc în interiorul granițelor unei singure țări. Aceste vânzări interne pot fi cu ridicata sau cu amănuntul:

Comerțul cu ridicata are loc atunci când un comerciant cu amănuntul cumpără un produs de la un producător pentru eventuala revânzare către consumatori
Comerțul cu amănuntul este vânzarea de produse de la comercianții cu amănuntul către consumatorii finali
Comerțul exterior se referă la comerțul care are loc între entități din diferite țări. De exemplu, dacă o fabrică din Statele Unite cumpără piese de la un producător din China, acesta este comerțul exterior.

Există trei tipuri de comerț exterior:

Importul se referă la achiziționarea de bunuri dintr-o altă țară
Exportul se referă la vânzarea de bunuri către o altă țară
Entrepot se referă la achiziționarea de bunuri dintr-o țară destinată vânzării către o țară terță.

Ajutoare pentru comerț
Ajutoarele pentru comerț sunt toate activitățile care ajută la procesul de comerț. Acestea includ transportul, depozitarea, distribuția, publicitatea, asigurările și serviciile bancare.

Transportul este procesul de mutare a produselor dintr-o locație în alta, indiferent dacă materiile prime se mută de la un furnizor la un producător sau bunurile finite care se mută de la un comerciant cu amănuntul la un consumator
Depozitarea implică depozitarea bunurilor înainte ca acestea să fie vândute și transportate către o altă entitate
Distribuția are loc atunci când mărfurile sunt vândute de la o entitate la alta - producătorii distribuie către angrosiști, angrosiștii distribuie către comercianții cu amănuntul, iar comercianții cu amănuntul distribuie către consumatori
Publicitatea este utilizată pentru a face cumpărătorii conștienți de bunurile și serviciile oferite de vânzători - și pentru a-i convinge să cumpere aceste bunuri și servicii
Asigurările ameliorează unele dintre riscurile asociate procesului comercial
Serviciile bancare asigură finanțarea necesară pentru a acoperi decalajul dintre momentul în care un articol este produs și momentul în care este achiziționat și pentru a ajuta la menținerea unei afaceri deschise
Modele de afaceri comerciale
Nu există un singur tip de comerț. Companiile care cumpără de la alte companii sunt o formă de comerț, consumatorii care cumpără de la companii este o altă formă. Astăzi identificăm șapte modele de afaceri comerciale primare, așa cum se detaliază mai jos. Toate aceste modele de afaceri pot avea loc fie fizic, fie online, printr-o platformă de comerț electronic. În plus, unele dintre aceste modele de afaceri pot fi combinate pentru a crea un lanț comercial de la producție până la consumatorul final.





B2C: Business-to-Consumer
Modelul business-to-consumer (B2C) este probabil cel cu care oamenii sunt cel mai familiarizați. Se referă la orice caz în care o companie vinde un produs sau un serviciu unui consumator. Orice magazin cu amănuntul este un exemplu de comerț B2C, la fel și comercianții cu amănuntul online, cum ar fi Amazon.

B2B: Business-to-Business
Atunci când o companie vinde un produs sau un serviciu unei alte companii, acesta este comerțul de la o companie la alta (B2B). Cu comerțul B2B, afacerea care cumpără revinde adesea produsul sau serviciul către consumatori, creând un lanț B2B2C.

B2A: Business-to-Administration
Comerțul între afaceri și administrație (B2A) are loc atunci când o companie vinde un produs sau un serviciu unei agenții guvernamentale locale, de stat sau federale. Comerțul B2A este uneori denumit comerț B2G sau comerț între companii și administrații publice.

C2A: Consumer-to-Administration
Persoanele fizice pot vinde, de asemenea, produse sau servicii către guvern. Când se întâmplă acest lucru, se numește comerțul de la consumator la administrație (C2A).

C2C: de la consumator la consumator
Adesea, consumatorii individuali vând produse și servicii altor consumatori. Acesta este comerțul de la consumator la consumator (C2C), după cum se specifică prin vânzările permise prin piețe online, cum ar fi Craigslist și eBay.

C2B: consumator-la-afaceri
Atunci când un consumator individual vinde un produs sau un serviciu unei companii sau în alt mod oferă valoare unei companii, aceasta se numește comerț de la consumator la companie (C2B). Comerțul C2B nu trebuie să includă plăți monetare către consumator. De exemplu, un consumator care contribuie la un focus grup pentru o afacere se angajează în comerțul C2B.

DTC: Direct către consumator
Acest model de afaceri comercial apare atunci când un consumator cumpără un produs sau un serviciu direct de la un producător, ocolind retailerul. Aceasta se numește comerț direct la consumator (DTC) și, în esență, elimină intermediarul.