Feature rollout

Procesul de creștere a procentului de conversii de pe un site web sau o aplicație mobilă.

O lansare a caracteristicilor este procesul de dezvoltare software de introducere a unei noi caracteristici unui set de utilizatori.

În trecutul nu atât de recent, software-ul a fost lansat o dată pe săptămână sau două, o serie de modificări fiind grupate împreună și apoi monitorizate. Dacă s-ar rupe ceva, ar putea fi necesară o retragere completă în timp ce inginerii investigau problema.

În zilele noastre, companiile de software orientate spre viitor au stabilit noi modalități de a lansa caracteristicile într-un mod mai eficient și cu un risc redus.

Avantajele lansărilor de funcții
Un avantaj al unui proces de lansare a caracteristicilor este că încurajează colaborarea și planificarea atentă. Echipele vor încorpora o strategie de lansare în dezvoltare. În loc să împingă noi funcții către toți utilizatorii din producție, dezvoltatorii controlează lansările în ciclul de viață al dezvoltării.

Un alt avantaj al lansării caracteristicilor este viteza de testare. Echipele pot testa mult mai multe ipoteze în mai puțin timp.

Atunci când un produs are un număr mare de utilizatori, schimbările majore necesită experimentare, acceptarea utilizatorilor și instruirea utilizatorilor. Desfășurarea în etape sau segmentarea grupurilor de utilizatori pentru a testa diverse caracteristici, oferă unei companii posibilitatea de a testa pe deplin interfața de utilizare și experiența utilizatorului și de a rula mai multe teste.

Lansări de caracteristici și livrare continuă
Odată cu popularitatea din ce în ce mai mare a livrării continue, echipele de produse și dezvoltatori integrează comenzile de lansare și lansare a caracteristicilor în procesul de dezvoltare a produsului. Echipele se coordonează acum pentru a gestiona versiunile pe tot parcursul ciclului de dezvoltare.

Campionată de influentul dezvoltator Martin Fowler, livrarea continuă este o disciplină de dezvoltare software în care software-ul poate fi lansat în producție în orice moment. A fost adoptat de companii de software de top din întreaga lume ale căror echipe se așteaptă să livreze rapid software care este stabil și fără erori.

Procesul de lansare a caracteristicilor
Un proces de lansare a caracteristicilor implică planificarea, programarea, controlul și testarea lansării unei caracteristici prin diferite etape și medii. Următoarele sunt etapele procesului:

Proiectare Proiectați funcționalitatea, examinați cazul de utilizare și dezvoltați o cronologie.

Elaborați strategia de lansare Determinați parametrii de lansare și cum să încorporați feedback-ul utilizatorilor.

Construiți Dezvoltați și integrați, gestionând progresul caracteristicii prin mai multe medii de dezvoltare.

Testați Testați caracteristica, utilizând semnalizatorul de funcții pentru a controla lansarea și direcționarea către utilizator. Evaluează feedback-ul de performanță și feedback-ul utilizatorilor.

Eliberare Implementați caracteristica ca „dezactivată” în producție și apoi implementați strategia de lansare și lansare.

Adunați feedback Construiți o buclă de feedback constantă.

Eliberați continuu Efectuați modificări incrementale pe baza feedback-ului și continuați să optimizați produsul.

Lansări de caracteristici cu steaguri de funcții
Există o serie de modalități de a implementa lansări de caracteristici noi și o metodă populară folosește steaguri de caracteristici, cunoscute și sub denumirea de comutare de caracteristici.

Semnalizatoarele de funcții sunt o tehnică de dezvoltare software care activează și dezactivează anumite funcționalități, fără a implementa un nou cod. Acest lucru permite mai mult control și mai multe experimentări pe parcursul întregului ciclu de viață al caracteristicilor.

Semnalizarea caracteristicilor permite livrarea continuă și implementarea software-ului către utilizatori într-un mod mai rapid. Utilizarea semnalizatorilor de caracteristici permite companiilor să efectueze lansări treptate ale caracteristicilor, să remedieze erorile din cod fără a fi redistribuit și să experimenteze un ciclu de dezvoltare mai raționalizat.

Ce este o variabilă de caracteristică?
O variabilă de caracteristică este o modalitate de instrumentare a semnalizărilor de caracteristici cu componente sau parametri configurabili care permit echipelor software să controleze sau să actualizeze caracteristica din mers, fără a implementa codul.

Un exemplu de variabilă caracteristică ar fi un buton care ar putea fi personalizat cu diferite culori, copie, dimensiune și plasare. Acest buton ar putea fi actualizat fără a implementa un cod nou.

Variabile de funcții și lansări de caracteristici

Variabilele de funcții pot fi incluse în Prezentări de funcții pentru a modifica sau remedia funcțiile din mers fără a apăsa un cod nou. Aceste modificări pot fi implementate într-un procent din baza de clienți și anumite segmente de public.

Caracteristici variabile și testare A / B

Variabilele de caracteristică pot fi combinate cu testarea A / B pentru a testa diferite configurații de caracteristici pentru a genera valori de afaceri îmbunătățite. De exemplu, folosind variabile de caracteristică, o companie ar putea testa diferite configurații de caracteristici pentru a vedea care determină cele mai bune rezultate.

Lansări de caracteristici și testare A / B
Incorporarea testelor A / B în implementarea caracteristicilor dvs. este o modalitate atât de a atenua riscul, cât și de a testa impactul noilor caracteristici fără a elibera codul tuturor.

De multe ori nu lipsesc ideile pentru caracteristici interesante; factorul limitativ este timpul de dezvoltare. Testarea A / B vă poate ajuta să creați un mediu în care datele de testare să conducă foaia de parcurs a produsului dvs., nu opiniile individuale.

Cu testele A / B sau split, puteți configura două variante ale experiențelor utilizatorilor (prezentate diferitelor grupuri de utilizatori) și puteți evalua succesul general al fiecăruia, pe baza rezultatelor obiectivelor pe care le stabiliți.