Growth hacking

Utilizarea unor resurse ușoare și a unor tactici de marketing eficiente din punct de vedere al costurilor pentru a contribui la creșterea și păstrarea unei baze de utilizatori activi, vânzarea produselor și obținerea expunerii.

Hacking-ul creșterii (cunoscut și sub denumirea de „marketing de creștere”) este utilizarea unor tactici de marketing digital eficiente din punct de vedere al resurselor și eficiente din punct de vedere al costurilor pentru a ajuta la creșterea și păstrarea unei baze de utilizatori activi, vânzarea produselor și obținerea expunerii. Gândiți-vă la „hacking” în termeni de hack-uri de viață - acele mici comenzi rapide care vă fac viața mai ușoară - mai degrabă decât bucăți urât de cod care vă pot distruge computerul și viața.

Hacking-ul creșterii este cel mai frecvent asociat cu start-up-urile și întreprinderile mici, adică acele organizații care nu au o sumă imensă de bani, dar au nevoie de rezultate rapid. Cu toate acestea, este un concept scalabil aplicabil oricărei afaceri online care dorește să mențină creșterea și păstrarea unei baze de utilizatori activi.

Diferența dintre hacking-ul de creștere și marketingul tradițional
Mulți oameni cred că hacking-ul de creștere și marketingul sunt unul și același lucru. Cu toate acestea, există diferențe subtile, dar importante.

Crearea hacking-ului este ca marketingul, deoarece scopul său final este achiziționarea de clienți sau încurajarea mai multor persoane să utilizeze un anumit produs sau serviciu. Cu toate acestea, datorită originii sale în cadrul comunității de start-up, se bazează foarte mult pe tactici care nu implică cheltuieli bugetare masive la care au acces întreprinderile mai mari.

De obicei, hacking-ul de creștere combină marketingul, optimizarea și cunoștințele de dezvoltare pentru a realiza marketingul automatizat cu un buget mic. De exemplu, e-mailuri automate de notificare, formulare simple de înscriere sau pagini de pornire înscrise sau simplificarea integrării pentru noii clienți.

Ce este un hacker de creștere?
Cineva a cărui profesie este creșterea hacking-ului este cunoscut sub numele de „creștere hacker”. Acest termen a fost inventat pentru prima dată de Sean Ellis, fondator și actual director executiv al GrowthHackers.com, care, printre o multitudine de alte funcții, a fost șef de creștere la Dropbox.com.

Într-o postare de blog din 2010, Ellis a scris:

„Un hacker de creștere este o persoană al cărei nord adevărat este creșterea. Tot ceea ce fac este examinat de impactul său potențial asupra creșterii scalabile ... ”

„Un hacker de creștere eficient trebuie, de asemenea, să fie disciplinat pentru a urma un proces de hacking de creștere, care să prioritizeze ideile (propriile lor și ale celorlalți din companie), să testeze ideile și să fie suficient de analitic pentru a ști care sunt testele de creștere pe care trebuie să le păstreze și pe care să le taie . Cu cât acest proces poate fi repetat mai repede, cu atât mai probabil vor găsi modalități scalabile și repetabile de a dezvolta afacerea. ”

Numai din citatul lui Ellis, este posibil să se vadă legătura intrinsecă între hacking-ul de creștere, testarea A / B și optimizare. Datele se află în centrul hacking-ului de creștere, iar hacks trebuie testate pentru a determina ce este eficient și ce nu.

Avantajele hacking-ului de creștere
ROI demonstrabil - Utilizând date pentru a informa fiecare decizie pe care o luați și urmărind cu exactitate performanța unui hack, puteți vedea cu ușurință care dintre strategiile dvs. de hacking de creștere funcționează așa cum ați spera și care nu. Perseverați cu cele care arată promisiuni pentru achiziționarea clienților, aruncați-le pe cele care nu.
Cost redus - Prin natura sa, hacking-ul de creștere este conceput pentru a utiliza orice resurse aveți într-un mod cât mai economic posibil. Aceasta înseamnă utilizarea unor tactici cum ar fi asigurarea că paginile de destinație utilizează cele mai bune practici SEO pentru a se clasa în motoarele de căutare pentru cuvinte cheie importante. De asemenea, scrierea conținutului de impact, cum ar fi studiile de caz și apoi partajarea pe larg pe canalele cheie de socializare este o tactică excelentă. Testarea extinsă și iterativă A / B poate fi puternică și pentru a aduna rapid datele utilizatorilor. Deși procesul de testare poate fi destul de lung înainte de a atinge acea pepită de aur, hacking-ul de creștere nu are costurile tradiționale asociate acestuia, pe care le au alte metodologii, cum ar fi marketingul de conținut sau publicitatea.
Resurse reduse - hacks-urile de creștere sunt deseori dezvoltate și implementate de o singură persoană din echipa de produs sau inginerie și nu necesită o întreagă echipă de marketing pentru a executa.
Critici asupra hacking-ului de creștere
În ultimii ani, practica hacking-ului de creștere a fost criticată de unii pentru că s-a concentrat mai degrabă pe hacks și comenzi rapide rapide decât să dezvolte o strategie de marketing aprofundată. Alții au susținut că hacking-ul de creștere este doar marketing tradițional, având un nume nou și elegant.

Datorită acestor și altor critici, unii profesioniști în creștere au început să se numească „marketeri de creștere” pentru a se distanța de conotațiile negative ale termenului „hacking”.

Termenul „Hacking pentru creștere” este unul înșelător, totuși, deoarece echipele de creștere și profesioniștii se concentrează mai frecvent pe înțelegerea profundă a pâlniei de conversie a site-ului dvs. web, apoi caută să identifice unde se află zonele de frecare și să optimizeze fiecare pas pentru a îmbunătăți Rata de conversie.

În timp ce există hack-urile big bang care sunt discutate frecvent, mulți au menționat mai jos, mai des creșterea se referă la înțelegerea profundă a utilizatorilor și la repetarea modului de a le oferi cea mai simplă experiență în toate punctele de contact.

În cele din urmă, o strategie de creștere de succes necesită o potrivire pe piață. Încercarea de a crește și de a optimiza un produs care se potrivește înainte de comercializare pune căruța în fața calului.

Exemple de hacking de creștere
Iată câteva exemple de hack-uri de creștere bine-cunoscute care au avut succes în generarea de rezultate masive pentru companii de top tehnologie:

Hotmail - „Obțineți e-mailul gratuit la Hotmail” cu un link către pagina de înscriere adăugată automat la semnăturile utilizatorilor
LinkedIn - Recomandări cu un singur clic pentru conexiunile existente
YouTube - simplificarea cât mai ușoară a accesului videoclipurilor YouTube pe propriile site-uri, oferind coduri de încorporare
Twitter - E-mailuri automate de notificare
DropBox - tactică „recomandă-un-prieten” stimulată pentru a obține noi utilizatori
Airbnb - afișarea gratuită a tuturor listărilor noi pe Craigslist
Testarea a ceea ce funcționează și aruncarea a ceea ce nu este în centrul acestor hacks de creștere de succes - și multe altele. Numai printr-un proces consistent de ipotezare, testare și rafinare se pot descoperi hacks-urile care determină creșterea unei companii.