Heatmap

O reprezentare grafică a datelor, cum ar fi clicuri și derulări, care utilizează un sistem de codare a culorilor pentru a reprezenta diferite valori.

O hartă de căldură este o reprezentare grafică a datelor care utilizează un sistem de codare a culorilor pentru a reprezenta diferite valori. Hărțile termice sunt utilizate în diferite forme de analiză, dar sunt cel mai frecvent utilizate pentru a arăta comportamentul utilizatorilor pe anumite pagini web sau șabloane de pagini web. Heatmaps pot fi folosite pentru a arăta unde au făcut clic utilizatorii pe o pagină, cât de departe au derulat o pagină sau pentru a afișa rezultatele testelor de urmărire a ochilor.

Avantajele hărților termice
Instrumentele de analiză, cum ar fi Google Analytics sau Site Catalyst, sunt excelente pentru a furniza valori pentru a arăta ce pagini vizitează utilizatorii, dar le poate lipsi detaliile atunci când vine vorba de înțelegerea modului în care utilizatorii interacționează cu acele pagini. Heatmaps poate oferi o imagine de ansamblu mai cuprinzătoare a modului în care utilizatorii se comportă cu adevărat.

Heatmaps sunt, de asemenea, mult mai vizuale decât rapoartele analitice standard, ceea ce le poate face mai ușor de analizat dintr-o privire. Acest lucru le face mai accesibile, în special persoanelor care nu sunt obișnuite să analizeze cantități mari de date.

Instrumentele bune de mapare a căldurii, cum ar fi CrazyEgg, permit analiștilor să segmenteze și să filtreze datele. Acest lucru înseamnă că poate fi ușor să vedeți modul în care diferite tipuri de utilizatori interacționează cu o anumită pagină.

Considerații
La fel ca majoritatea formelor de analiză web, hărțile termice trebuie să aibă o cantitate mare de date înainte de a putea fi analizate cu precizie. Analiza hărților de căldură pe baza unei cantități mici de date este similară cu „apelarea” testelor A / B prea devreme, bazată pe prea puține vizite sau conversii. Deoarece hărțile de căldură arată tendințele, este important să aveți suficiente informații pentru a vă asigura că orice anomalii nu afectează imaginea generală a hărții de căldură.

Atunci când sunt utilizate incorect, hărțile de căldură pot fi înșelătoare. Ei pot încuraja analiștii să facă presupuneri care ar putea să nu fie corecte. Este important să ne amintim că, ca și în cazul altor forme de date cantitative, hărțile termice vă pot spune ce s-a întâmplat pe o pagină, dar nu vă pot spune de ce s-a întâmplat.

De asemenea, este important să fiți conștienți de limitările hărților de căldură. Adesea, hărțile termice vor afișa clicuri pe o pagină (cunoscute sub numele de hărți cu clicuri), dar aceasta poate fi doar o parte a poveștii. De exemplu, atunci când se uită la o hartă de căldură a unui formular, poate arăta că utilizatorii fac clic pe primul câmp și că există mai puține clicuri pe câmpurile următoare.

Acest lucru ar putea sugera că utilizatorii renunță la proces după completarea primului câmp. Totuși, ceea ce nu arată hărțile de căldură este dacă utilizatorii și-au folosit tastatura pentru a trece prin câmpurile de formular, mai degrabă decât mouse-ul. Pentru a analiza corect utilizarea formularului, pot fi utilizate instrumente dedicate de analiză a formularelor. Acestea vor măsura timpul petrecut în fiecare câmp, mai degrabă decât doar clicuri.

Exemple de Heatmap
Heatmaps oferă o modalitate bună de a vedea, dintr-o privire, cât de ‘populare’ sunt elementele de pe o anumită pagină. Acest lucru este deosebit de util pentru compararea elementelor cărora li se acordă o importanță similară pe pagină. Harta de căldură de mai jos arată unde utilizatorii au dat clic pe pagina produsului de pe telefoanele mobile:

Este clar să vedem din aceasta că ordinea actuală a acestor telefoane nu se potrivește cu popularitatea lor. Utilizatorii aleg adesea telefonul evidențiat, în ciuda faptului că acesta apare destul de departe în listă și „sub partea inferioară” pe majoritatea dispozitivelor. O soluție posibilă la acest lucru ar fi afișarea telefoanelor în ordinea popularității lor, pentru a scuti utilizatorii de a fi nevoiți să deruleze pentru a găsi telefoane populare.

Heatmapping-ul poate fi, de asemenea, util pentru diferențierea între linkuri atunci când există mai multe linkuri pe o pagină care merge la o anumită pagină de destinație. Unele instrumente de analiză, cum ar fi Google Analytics, tratează linkurile către aceeași destinație ca pe același link. Acest lucru face imposibil să se spună care dintre link-uri a primit cele mai multe clicuri.

Un exemplu în care această diferențiere este utilă este determinarea numărului de persoane care utilizează linkurile din subsolul dvs. comparativ cu cele din navigarea principală. Acest lucru este adesea mai mult decât v-ați aștepta!

Heatmaps pot fi utilizate pentru identificarea clicurilor pe părți ale unei pagini care nu sunt de fapt linkuri. În exemplul de mai jos, doar textul „Aflați mai multe” este un link, totuși utilizatorii fac clic eronat pe pictograme în încercarea de a obține mai multe informații.

Aceasta arată intenția clară a utilizatorului și sugerează că aceste pictograme ar trebui, de fapt, să facă legătura cu mai multe informații despre fiecare dintre opțiuni.

Scrollmaps arată ce parte a conținutului dvs. este cea mai captivantă și cât de departe citește o anumită pagină pe care o citesc utilizatorii. Scrollmaps nu vă va arăta ce au citit utilizatorii, dar pot evidenția zonele în care utilizatorii derulează conținut trecut (adică nu citesc) pe care ați putea-l considera important. Dacă aveți un blog și scrollmap-ul arată că majoritatea timpului este petrecut la începutul unui articol și se cheltuie foarte puțin spre sfârșit, atunci vă recomandăm să vă concentrați pentru a face postările de pe blog mai scurte sau mai atractive!

Gânduri finale
Heatmaps nu va răspunde la toate întrebările dvs. despre modul în care utilizatorii interacționează cu site-ul dvs. web, dar pot oferi informații care nu sunt disponibile cu ușurință din alte instrumente de analiză. Atâta timp cât sunt utilizate în mod corect și concluziile nu sunt extrase din cantități mici de date, atunci hărțile de căldură pot fi o armă extrem de eficientă în arsenalul analistului web.

Utilizarea hărților de căldură în timpul fazei de descoperire a campaniei dvs. CRO vă poate ajuta cu adevărat la identificarea unor zone suplimentare pentru testare. Exemplele furnizate în această pagină au fost utilizate pentru a informa testele A / B cu privire la modificările aduse aspectelor și funcționalității paginilor pentru a se potrivi mai bine cu intenția utilizatorului.