Omnichannel marketing
Aflați ce este marketingul omicanal, cum diferă de marketingul multicanal și de ce poate fi important pentru afacerea dvs.
Cumpărătorii de astăzi sunt dinamici. Marea majoritate (86%) se deplasează între două sau mai multe canale atunci când fac cumpărături - poate încep pe telefoanele lor și se mută pe computerele lor, sau încep să cumpere online și ajung să cumpere la un magazin de cărămizi. Pentru a ajunge la acești clienți acolo unde aleg să se afle, afacerea dvs. trebuie să adopte un marketing omnicanal pentru a satisface așteptările călătoriei clienților. Este singura modalitate de a rămâne competitiv în viitor.
Chei de luat masa
Clienții astăzi se așteaptă la o experiență de comerț electronic perfectă pe mai multe canale și dispozitive
Marketingul omnicanal prezintă o experiență de marcă sau produs consecventă și integrată pe mai multe canale
Marketingul multicanal reglează fin mesajul pentru fiecare canal, în timp ce piața omnicanal reglează fin mesajul pentru fiecare client
Marketingul omnicanal are ca rezultat rate mai mari de implicare și cumpărare, valori mai ridicate ale comenzilor, îmbunătățirea păstrării clienților și o identitate de marcă mai consistentă
Marketing omnicanal definit
Marketingul cu canale multiple prezintă produsul, marca și mesajul dvs. în mai multe canale și suporturi media. Cu toate acestea, clienții vă accesează compania, produsul sau marca, sunteți acolo - cu un mesaj consistent care este reglat bine pentru fiecare canal.
Obiectivul strategiei dvs. de marketing omnicanal ar trebui să fie să vă prezinte în mod consecvent conținutul și mesageria pe toate canalele relevante - în magazin, pe web, aplicație mobilă, e-mailuri, pe rețelele de socializare și oriunde altundeva ar putea căuta clienții. Aceasta include, de asemenea, sistematizarea mesajului dvs. pentru anumite dispozitive - telefoane, computere, tablete, ziare tipărite, reclame la televizor și multe altele. Totul este să oferiți o experiență de impact a clienților pe toate canalele.
Pentru a accepta marketingul omnicanal, trebuie să adoptați o abordare orientată spre consumator în campaniile dvs. de marketing. Clienții aleg modul în care interacționează cu marca dvs. pe diferite canale. Marketingul omnicanal asigură faptul că toți consumatorii au o experiență consecventă și pozitivă în fiecare canal.
Cum diferă omnicanalul de multicanal?
Mulți oameni confundă marketingul multicanal cu cel mai tradițional marketing multicanal - și, de fapt, omnichannel este o evoluție a multicanalului.
Atât marketingul multicanal, cât și cel multicanal își propun să atragă clienții pe mai multe platforme. Cu toate acestea, accentul fiecărui tip de marketing este diferit. Multicanalul se concentrează asupra canalelor în sine, presupunând că clienții folosesc un singur canal la un moment dat. Abordarea omnicanală, însă, se concentrează pe clienți, presupunând că călătoria lor îi poate transporta pe mai multe canale, inclusiv prin marketing prin e-mail, dispozitive mobile etc., pentru o experiență mai personalizată.
Ca atare, multicanalul este abordarea mai simplă a celor două. Marketingul pe mai multe canale ia produsul, marca sau mesajul dvs. și îl prezintă în fiecare canal identificat. Marketingul pe mai multe canale asigură că calea către cumpărare într-un canal este cât se poate de directă și ușor de urmat. Clienții pot alege ce canal să utilizeze, dar eforturile de marketing sunt efectiv reduse în cadrul canalelor individuale.
La fel ca multicanal, omicanal vă face marca sau produsul disponibil pe mai multe canale. Cu toate acestea, merge un pas mai departe, pentru a crea o experiență integrată perfect pe toate canalele. Acest lucru le permite clienților să treacă de la un canal și / sau dispozitiv la altul și nu numai că au o experiență similară, dar își păstrează și istoricul de cumpărături și cumpărături. Experiența de cumpărare a unui client într-un canal este profund informată de experiențele anterioare din alte canale.
Cine folosește marketingul omnicanal astăzi?
Marketingul omicanal este strategia de marketing ideală pentru consumatorii de astăzi - motiv pentru care a fost adoptată de companii din mai multe industrii, inclusiv:
Automobile, unde produsele și serviciile sunt integrate pe site-urile web și pe rețelele de socializare ale dealerilor, producătorilor și centrelor de servicii.
Servicii bancare și financiare, în care clienții solicită o experiență perfectă în timp ce utilizează bancomate, telefoane, computere sau vizitează personal la sucursalele bancare.
Sănătate, unde consumatorii pot interacționa cu mai multe puncte de contact de la o varietate de furnizori - medici generaliști, specialiști, clinici, spitale și farmacii.
Retail, unde marketingul omnicanal integrează cumpărături online și offline pe site-uri web, rețele sociale și multe altele. Unii dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul de astăzi au operațiuni de marketing omnicanal, inclusiv Best Buy, Target și Walgreens.
De ce este important marketingul omnicanal
Consumatorii doresc o experiență consistentă, oriunde și oricum interacționează cu afacerea dvs. Pot începe o tranzacție într-un canal, se pot muta pe altul pentru a continua tranzacția și pot încheia tranzacția într-un alt canal. Ușurința în care pot face acest lucru determină cu ce companii se vor ocupa în viitor și câți bani vor cheltui acolo.
Acest tip de experiență omnichannel este la fel de important în marketingul B2B ca și în B2C. Agenții de achiziții din companii își doresc o experiență similară la locul de muncă cu ceea ce au atunci când fac cumpărături acasă. Un cumpărător poate începe o comandă de cumpărare la telefon în timp ce merge prin depozit, apoi o poate finaliza pe computerul din biroul său. Tranziția trebuie să fie perfectă.
Ce se întâmplă atunci când compania dvs. acceptă marketingul omnicanal? Fie că sunteți o companie B2B sau B2C, există o serie de beneficii semnificative pe care probabil le veți recunoaște.
Ratele mai mari de angajare și cumpărare
Majoritatea clienților astăzi se așteaptă la o experiență omnicanală fără probleme - și recompensează acele companii care o oferă. Potrivit raportului Omnisend Marketing Automation Statistics, companiile care utilizează trei sau mai multe canale în ratele de implicare și cumpărare ale experienței de marketing omnicanale sunt cu peste 250% mai mari decât cele care utilizează marketing cu un singur canal. Ratele de angajament au crescut de la 5,4% la 18,96%, în timp ce ratele achiziționate au crescut de la 2,56% la 8,96%.
Valori de ordin superior
Nu numai că clienții au mai multe șanse să cumpere de la un comerciant cu amănuntul omnichannel, dar și comercianții cu amănuntul vor achiziționa mai mult de la fiecare comandă. Conform raportului Omnisend, valoarea medie a comenzilor pentru achizițiile de la comercianții omnichannel a fost cu 13% mai mare decât de la comercianții cu un singur canal. Cu marketingul omnicanal, realizați un număr mai mare de vânzări - și vânzări la prețuri mai mari.
Păstrarea îmbunătățită a clienților
Deoarece clienții sunt mai fericiți cu experiența de marketing omnicanal, sunt mai predispuși să comande din nou de la dvs. Forbes raportează că companiile cu un puternic angajament omnicanal al clienților își păstrează 89% din clienți, comparativ cu doar 33% reținute de companiile cu prezență slabă sau fără omnicanalitate.
Identitate de marcă mai consistentă
Concentrându-vă pe experiența clienților pe toate canalele, prezentați o identitate de marcă mai consistentă clienților dvs. Nu este vorba despre dezvoltarea prezenței dvs. pentru fiecare canal - este despre stabilirea unei prezențe constante și a unei relații persistente cu fiecare client.
Analize mai utile
Marketingul pe canale multiple produce date valoroase despre clienți pe mai multe canale. Aceste date omnicanale ale clienților vă ajută să personalizați mai bine experiența clientului și să îmbunătățiți ratele de răspuns.