top of page

Server-side testing

O formă de experimentare în care, spre deosebire de testarea din partea clientului, variațiile unui test sunt redate direct pe serverul web înainte ca acesta să fie livrat clientului.

Testarea A / B pe partea de server este o formă de experimentare în care variațiile unui test sunt redate direct pe serverul web, înainte ca acesta să fie livrat clientului. Acest lucru se distinge de testarea pe partea de client, unde testul A / B este redat pe partea de client prin JavaScript după ce pagina este livrată în browserul utilizatorului.

Testare A / B pe partea de server față de client
Fiecare tip de testare oferă propriul set de avantaje. În funcție de nevoile organizației dvs., puteți stabili care este cel mai potrivit pentru dvs.

Avantajele testării pe server:
Impact minim asupra performanței

Cu variații ale experimentului predeterminate care nu sunt difuzate instantaneu prin browser, experimentul este neobservabil pentru vizitatorul site-ului și are un impact minim asupra timpului de încărcare a paginii.

Capacitate de experimentare profundă

Experimentele din partea serverului pot testa modul în care funcționează un produs, inclusiv caracteristicile de bază, logica backend, algoritmi etc.

Experimentare multi-canal

Experimentele rulate pe server pot avea loc în mai multe canale în același timp, cum ar fi web, mobil și e-mail.

Avantajele testării A / B pe partea de client
Accesibil cu ușurință marketerilor

Specialiștii în marketing cu puține cunoștințe tehnice pot implementa teste utilizând un editor WYSIWYG printr-o simplă modificare JavaScript.

Nu este nevoie de dezvoltatori

Cu testarea pe partea de client, nu este nevoie să vă coordonați cu o versiune de cod de site-ul web pentru a implementa experimente. Experimentele pot fi dezvoltate și rulate aproape instantaneu.

Impact minim SEO

Întrucât Google ignoră de obicei modificările implementate prin JavaScript în scopul indexării motorului de căutare, testele din partea clientului au un impact SEO minim față de testele din partea serverului, care pot fi indexate.

Segmentare mai bună

Deoarece testele din partea clientului se fac după încărcarea paginii, acestea pot profita adesea de mai multe date pentru a segmenta vizitatorii pe baza datelor care nu sunt disponibile în momentul în care este făcută cererea serverului.

Când se utilizează testarea A / B pe partea de server
Deoarece aplicațiile web moderne au evoluat pentru a deveni mai dinamice și mai complexe din punct de vedere tehnic, testarea în cadrul acestor aplicații a evoluat și în complexitate. Testarea pe partea de server poate rezolva această complexitate crescută. În loc să vă limitați la testarea titlurilor sau a culorilor butoanelor pe site-ul dvs. web, puteți testa variații mai impactante, cum ar fi algoritmi, arhitecturi și alte modificări non-UI, cum ar fi un set de rezultate pentru interogarea bazei de date.

Astfel, testarea pe server este frecvent alegerea echipelor de dezvoltare a produselor care doresc să deruleze experimente complexe care explorează modul în care funcționează un produs, spre deosebire de testarea ratei de conversie pe partea de client, populară în rândul echipelor de marketing.

Exemple de testare pe partea de server
Majoritatea site-urilor web importante folosesc tehnologia server-side pentru a afișa dinamic date diferite și este simplu pentru dezvoltatori să încorporeze testarea în acest proces, astfel încât să poată colecta date.

Un caz de utilizare obișnuit pentru testarea A / B pe partea de server este efectuarea testelor pe algoritmi de căutare pe un site web. Deoarece paginile cu rezultatele căutării sunt redate în mod dinamic pe baza interogării de căutare, testele algoritmului de căutare sunt aproape imposibil de executat pe partea clientului prin Javascript, dar direct de implementat pe partea serverului. Companii precum Google, Pinterest și Netflix testează frecvent noi algoritmi de căutare pentru a optimiza experiența utilizatorului.

Testarea laterală a serverului este, de asemenea, adesea utilizată pentru testarea modificărilor care sunt peste limită. Deoarece testele din partea clientului sunt redate după generarea paginii, aceasta poate duce la „intermitent” pe pagină, deoarece pagina originală este vizibilă cu puțin timp înainte de aplicarea codului de variație. Cu testarea pe partea de server, nu există intermitent, deoarece modificările sunt aplicate pe serverul web înainte de a fi livrate clientului.

NION AGENTIE DE MARKETING

SC VERSA VENTURE SRL
CUI: RO39148372

J38/275/2018

Capital Social: 6000 RON

Program de lucru: Luni - Vineri 08:00 - 18:00

Strada Gib Mihăescu nr 15B, etaj 3, Ramnicu Valcea

Telefon: +40 787 739 749

Legal: legal@versaventure.ro

Relații cu clienții: support@nion.ro

Consultanță marketing & Oferte: contact@nion.ro

PARTENERI NION AGENTIE DE MARKETING
  • LinkedIn
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • TikTok

Informațiile prezentate pe acest site reprezintă know-how-ul și proprietatea SC Versa Venture SRL, operatorul NION Marketing Agency. Este strict interzisă reproducerea, distribuirea sau utilizarea fără acordul scris prealabil al SC Versa Venture SRL. Orice utilizare comercială sau partajare neautorizată a informațiilor poate atrage măsuri legale. Utilizarea acestui site implică acceptarea termenilor și condițiilor noastre. Orice litigiu va fi soluționat conform legislației din România.

SAL-PICTOGRAMA NION AGENTIE DE MARKETING
SOL NION AGENTIE DE MARKETING
bottom of page