Strategic data management
Gestionarea strategică a datelor este procesul și resursele pe care o companie le pune în aplicare pentru a colecta, analiza, stoca și utiliza datele pentru a atinge obiectivele afacerii.
Managementul strategic al datelor este procesul și resursa pe care o companie le pune în aplicare pentru a colecta, analiza, stoca și utiliza datele pentru a atinge obiectivele afacerii.
Există patru tipuri de date pe care companiile le colectează de obicei:
Datele descriptive sunt calitative. Identifică ce sau cine. Câteva exemple de date descriptive în afaceri includ persoanele cumpărătorilor, publicul țintă, înregistrările istorice, rapoartele de cuvinte cheie sau hărțile proceselor. Datele descriptive pot include, de asemenea, statistici descriptive. Acestea includ lucruri precum mediane, medii sau alte caracteristici ale datelor existente.
Datele de diagnostic explică de ce s-a întâmplat ceva. De obicei, vă îndreptați către depanarea sau încercarea de a înțelege un fenomen, deoarece poate evidenția corelațiile, tiparele și relațiile. Datele de diagnosticare sunt de obicei colectate prin forarea datelor și descoperirea datelor, luând forma metricilor sau KPI-urilor. Sunt adesea date cantitative, dar nu întotdeauna.
Datele predictive ajută companiile să anticipeze viitorul. Nu prezice viitorul, dar dacă te uiți la prognoze sau probabilități, atunci te uiți la date predictive. În afaceri, datele predictive valorifică învățarea automată pentru a afla ce este cel mai probabil să apară, având în vedere un set de variabile cunoscute. Unele exemple pot include prognozele pieței, predicțiile comportamentului consumatorului sau datele care sugerează cât de bine ar putea rezulta o campanie de marketing.
Datele cu caracter prescriptiv ajută companiile să identifice ce măsuri trebuie să ia în continuare. Deseori rezultă din datele predictive, dar poate apărea și din adevăruri cunoscute despre lucruri precum segmentele pieței sau psihologia consumatorilor. Inteligența conținutului și optimizarea experienței sunt două exemple de ceea ce se poate face cu datele prescriptive. În ambele cazuri, anticipați ceea ce are nevoie sau vrea clientul și îl serviți înainte de a cere acest lucru.
Avantajele managementului strategic al datelor
Lumea afacerilor este orientată din ce în ce mai mult pe date. Asta pentru că știm mai mult decât oricând despre lucruri precum cum se comportă oamenii în funcție de condiții diferite și ce condiții de piață pot crea sau rupe o afacere.
Cu toate acestea, datele sunt utile numai dacă le putem folosi. Pentru a-l menține organizat, accesibil și util, companiile apelează la strategiile de gestionare a datelor.
Când o fac, se bucură de multe avantaje. Acestea includ:
Perspective mai bune. Când datele sunt organizate și accesibile, este mai ușor să obțin informații care pot inspira decizii inteligente și perceptive.
Calitate îmbunătățită a datelor. Un regim solid de gestionare a datelor în cadrul unei companii face mai mult decât să ajute o companie să ia decizii excelente. De asemenea, protejează integritatea datelor și precizia rezultată a predicțiilor sau a prescripțiilor.
Decizii mai rapide. Imaginați-vă că răspundeți la schimbările de pe piață sau la un lanț de aprovizionare în ore, mai degrabă decât în zile. Cu informațiile corecte la îndemână, ești liber să acționezi sau chiar să iei inițiativa înainte de probleme.
Vizibilitate mai mare. Calitatea și cantitatea datelor pe care le puteți colecta corespunde direct cu câtă vizibilitate aveți în sistemul dvs. Prin planificarea strategică a gestionării datelor dvs., puteți crea o vizibilitate mai mare în afacerea dvs.
Competitivitate crescută. Multe avantaje competitive se bazează pe accesul la datele și informațiile corecte. De exemplu, personalizarea - care crește veniturile cu 15% și eficiența cheltuielilor de piață cu 30% - necesită înțelegerea clienților dvs. din timp pentru a oferi experiența pe care o așteaptă.
Silozuri de date eliminate. Un siloz de date apare atunci când datele sunt stocate în zone care nu sunt ușor accesibile întregii companii. Acestea apar adesea în cadrul departamentelor sau uneori unor persoane specifice. Deoarece instrumentele de gestionare a datelor unifică adesea sursele de date prin standardizarea colectării și stocării, acestea sunt eliminate. Toată lumea poate accesa și beneficia de toate cunoștințele.
Cum se execută gestionarea strategică a datelor
Companiile care se bazează pe date pentru a lua decizii strategice trebuie să aibă la dispoziție un proces de gestionare a datelor. Iată cum o faceți:
1. Identifică-ți obiectivele de afaceri și cum le vei măsura
Compania dvs. generează deja o cantitate extraordinară de puncte de date, dar nu toate au valoare egală. Dacă ceva contează sau nu va depinde de obiectivele dvs. specifice de afaceri și de modul în care le veți utiliza în luarea deciziilor. Unele obiective comune care trebuie incluse în strategia dvs. de date sunt:
Venituri crescute
Extinderea unei linii de produse
Reduceți cheltuielile generale
Îmbunătățiți valoarea medie a comenzii
Pe măsură ce vă determinați valorile și indicatorii de performanță, aveți grijă de valorile vanității. Acestea sunt valori care arată impresionant, dar nu vă spun de fapt nimic despre performanța companiei dvs.
2. Dezvoltarea proceselor de colectare, analiză, stocare și guvernare a datelor într-o strategie de date
Procesele pe care le utilizați pentru a colecta și analiza date noi vor fi unice pentru afacerea dvs. Începeți luând în considerare sursele (indicatori de sistem, contribuția consumatorului etc.), cine deține datele și părțile interesate.
Apoi, identificați de ce cerințe de guvernanță aveți nevoie. Aceasta poate include componente de securitate sau poate include cerințe de conformitate cu reglementările.
După aceea, determinați cum veți colecta, stoca și analiza datele într-o foaie de parcurs. Identificați ceea ce poate sau ar trebui automatizat și ce necesită supravegherea umană pentru a o face corectă.
3. Achiziționați soluțiile de management adecvate
Soluțiile de gestionare a datelor vă pot ajuta să rămâneți organizat, sigur și în ton cu datele companiei dvs. Ele pot oferi, de asemenea, o arhitectură de date unificată care păstrează totul vizibil în plus față de automatizarea sarcinilor de memorare. Vă recomandăm să căutați o soluție de gestionare a datelor cu următoarele caracteristici:
Suport de integrare pentru instrumentele și procesele de birou
Automatizare pentru sarcini memorate, cum ar fi categorizarea, arhivarea și copiile de rezervă folosind inteligența artificială
Securitate sporită pentru datele întreprinderii
Suport multi-utilizator și instrumente de colaborare
Interfețe intuitive și controale ușoare
Instrumente avansate pentru știința datelor
4. Instruiți-vă personalul cu privire la procedurile adecvate de date
Având instrumente excelente contează, dar sunt eficiente numai dacă personalul dvs. știe cum să le folosească. După ce ați implementat soluția de gestionare a datelor aleasă, asigurați-vă că vă instruiți personalul. Aceasta ar trebui să includă:
Cum se utilizează software-ul sau soluția de gestionare a datelor
Dezvăluie orice legi privind confidențialitatea datelor aplicabile industriei sau țării tale
Cum să gestionați documente precum conținerea activelor de date comerciale
5. Monitorizați și actualizați strategia de date
Gestionarea strategică a datelor nu este un lucru stabilit și uitat. După ce ați pus la punct un sistem și o soluție, asigurați-vă că evaluați eficacitatea acestuia. Este posibil să constatați că valorile sau procesele care păreau bune pe hârtie nu funcționează în realitate. Gartner recomandă companiilor să urmeze aceste bune practici:
Efectuați evaluări ale riscurilor pentru a identifica domeniile în care activele de date ar putea fi nesigure sau cu risc de deteriorare.
Creați și actualizați politici de utilizare care reflectă datele care circulă prin toate mediile digitale disponibile și punctele finale.
Revedeți periodic legile și cerințele privind guvernanța datelor pe măsură ce acestea se modifică.
Cu aceste cele mai bune practici, strategia și soluțiile dvs. de gestionare a datelor vă vor ajuta să vă conduceți afacerea spre succes.