Dacă întrebi orice proprietar de afacere care sunt obiectivele companiei, răspunsul va fi probabil creștere.
Când iei în considerare creșterea afacerii, poți crede că atragerea de noi clienți este cheia succesului. Deși obținerea de noi clienți este excelentă, planificarea obținerii acestora pentru a-ți dezvolta afacerea nu este întotdeauna la fel de rentabilă și benefică pe cât ai crede.
Acest lucru se datorează faptului că procesul de identificare și calificare pentru a-i converti în clienți plătitori, necesită resurse semnificative.
Deci, mai degrabă decât să te concentrezi pe atragerea de noi clienți pentru a-ți atinge obiectivele de creștere, investește timpul în păstrarea activelor tale de mare valoare - adică clienții existenți.
În funcție de factorii care fac afacerea ta unică (industrie, dimensiune, relevanță pentru publicul țintă etc.), atragerea unui nou client te poate costa oriunde între cinci și 25 de ori mai mult decât păstrarea unui client existent.
Avantajele retenției clienților existenți
Iată câteva motive pentru care păstrarea clienților este atât de importantă pentru succesul general al afacerii tale.
Aproximativ 20% dintre clienții tăi produc 80% din vânzări
Clienții recurenți cheltuiesc mai mult și generează tranzacții mai mari
Clienții recurenți recomandă afacerea ta și îți generează vânzări
Reimplicarea clienților existenți îți economisește resurse - odată ce un client se convertește, trebuie pur și simplu să-l ispitești să se întoarcă și să convertească din nou (din nou ... din nou) prin conținut și experiențe captivante și încântătoare
Acum, să discutăm cum poți calcula rata de retenție a clienților.
Folosește următoarea formulă:
(număr clienți la sfârșitul perioadei de timp - număr clienți noi dobândiți în perioada respectivă) / număr clienți la începutul perioadei de timp x 100%
Fiecare client este câștigat din greu.
În continuare, să aruncăm o privire la șase modalități prin care poți crește fidelizarea clienților pentru a-ți crește afacerea.
1. Ajustează prețurile pentru clienții care se întorc
Îți poți ajusta prețurile într-un mod care să le faciliteze clienților actuali să revină și să îți genereze mai mult business.
De exemplu, poți oferi clienților reduceri pentru achizițiile următoare. Sau, expediere și retur gratuite, precum și avantaje suplimentare legate de preț pentru cumpărătorii frecvenți.
Nu în ultimul rând, le-ai putea oferi un abonament rentabil pentru serviciile tale.
2. Implementează strategii de vânzare încrucișată
Asigură-te că fiecare client pleacă cu ceva în plus în coșul lui, folosind strategii de vânzare încrucișată pe site-ul tău și în toate comunicările către lista de clienți.
Vânzarea într-un magazin fizic este simplă - poți plasa produse conexe unul lângă celălalt sau poți utiliza alte tehnici de comercializare pentru a atrage atenția și a stimula achizițiile impulsive.
Cu toate acestea, cumpărătorii online își încep adesea călătoria în căutarea unui anumit articol, motiv pentru care trebuie să fii strategic atunci când vinzi încrucișat.
Un mod bun pentru a-ți începe strategia este să cauți modele repetitive (pattern-uri) în datele de vânzări – pune-ți următoarele întrebări:
Există două sau mai multe articole pe care clienții le cumpără adesea împreună?
Care dintre articolele noastre se completează natural și sunt și mai utile atunci când sunt împerunate?
Aceste tactici pot fi implementate și la un nivel mai de bază; de exemplu, poți oferi transport gratuit atunci când clienții ajung la o anumită sumă în coșul de cumpărături.
3. Crează un program de fidelizare a clienților
Implementarea unui program pentru recompensarea celor mai fideli clienți este o modalitate ușoară de a construi relațiile existente și de a oferi stimulente pentru ca aceștia să se întoarcă.
De exemplu, poți trimite un e-mail celor mai importanți clienți cu o ofertă specială în fiecare lună. Poți testa care dintre ofertele tale rezonează cu anumiți clienți și apoi ajustează în timp. Ofertele pot varia de la o scrisoare de mulțumire la expediere gratuită până la 10% reducere. În cele din urmă vei ști care sunt datele demografice, acțiunile și preferințele clienților care conduc la o conversie reușită după ofertă.
De asemenea, poți extinde programul de loialitate prin adăugarea unui sistem de puncte care permite clienților să câștige puncte pentru acțiuni precum distribuirea conținutului tău pe rețelele sociale, sau trimiterea unei persoane din rețeaua lor care face o achiziție.
Cel mai important lucru de reținut atunci când implementezi un program de fidelizare a clienților este să îl păstrezi simplu. E necesar să le fie ușor clienților să înțeleagă pașii pe care trebuie să-i facă pentru a câștiga recompense.
4. Personalizează călătoria cumpărătorului
O altă modalitate de a-ți aprecia cumpărătorii este personalizarea experienței lor - acest lucru le poate face viața mai ușoară pe site-ul tău și îi poate face să se simtă apreciați.
De exemplu, încurajază-ți vizitatorii să se înscrie (pentru lucruri precum cupoane, notificări despre oferte, conținut blog etc.) prin intermediul unui formular inteligent. Colectează-le numele, adresa de e-mail și ziua de naștere, împreună cu orice altceva crezi că ți-ar permite să le îmbunătățești experiența.
Apoi, data viitoare când se vor întoarce pe site-ul tău, poți afișa „Bun venit înapoi, [Nume]” pe o pagină web sau poți afișa automat detaliile de expediere pe baza informațiilor de contact pe care ți le-a permis să le obți.
5. Oferă un abonament recurent
Oferirea unui abonament este o modalitate simplă de a crește retenția - aceasta răspunde dorinței cumpărătorilor de confort și flexibilitate (deoarece poți oferi abonamente lunare, trimestriale sau anuale).
Chiar dacă nu ai tipul de produse care pot fi vândute cu ușurință utilizând un model de abonament (cum ar fi produse din domeniul artei), ia în considerare vânzarea suplimentară precum asistență pentru clienți sau asigurări.
6. Cunoaște-ți clienții
Când îți înțelegi cu adevărat clienții - adică știi cine sunt, de ce au nevoie de la tine, care sunt provocările lor și unde își petrec timpul - îi vei putea întâlni acolo unde sunt.
Vei putea crea tipul de conținut (de exemplu, blog, video, rețele sociale) pe care îl doresc și de care au nevoie și apoi îl pot distribui.
Procedând astfel, vei rămâne în mintea lor, le vei oferi sprijin chiar și atunci când nu-și dau seama că au nevoie și le vei arăta clienților cât de mult îi înțelegi și prețuiești.
Fidelizarea clienților este o metodă excelentă de a-ți crește afacerea iar în acest articol am explorat doar câteva metode prin care o poți face. Dacă dorești să te uiți mai în detaliu la cum poți păstra clienții existenți, programează o sesiune gratuită cu unul consultanții noștri.
NION – together we can!
Comentários