Cumpărăturile prin Livestream pot reduce barierele obișnuite în calea achizițiilor pe care alte experiențe comerciale nu le oferă.
În sfârșit, veriga lipsă a fluxului live este aici - capacitatea consumatorilor de a achiziționa produse direct din clipul live.
Cumpărăturile Livestream (sau livestream e-commerce) încorporează conținut video live, comunicare bidirecțională și posibilitatea spectatorilor de a cumpăra sau salva fără probleme produsele prezentate direct de pe platformă.
Pentru comercianții cu amănuntul, beneficiile cumpărăturilor livestream includ o perioadă de considerație redusă, un angajament crescut al clienților și vânzări mai mari.
Cumpărăturile Livestream le permit comercianților să dezvolte o legătură mai profundă cu consumatorii datorită rapidității interacțiunilor, ceea ce duce la creșterea vânzărilor.
Iată câteva lucruri pe care să le ai în vedere dacă te gândești să încorporezi Cumpărăturile prin Livestream în strategia ta de marketing:
1. Gândește dincolo de industriile de fashion și beauty
Cumpărăturile Livestream pot reduce barierele în calea achiziției pe care alte experiențe de comerț electronic nu le oferă. Sesiunile de test virtuale, întrebări și răspunsuri și demonstrațiile din magazin pot ajuta cumpărătorii să ia decizii mai repede.
În timp ce comercianții din zona de fashion și beauty au fost primii care au adoptat cumpărăturile în direct, există o mulțime de oportunități pentru alte industrii. De exemplu:
Un designer de interior ar putea să-i plimbe pe spectatori prin cele mai recente spații amenajate, în timp ce răspunde la întrebările clienților despre produse în timp real, creând încrederea și implicarea. Spectatorii pot adăuga produse în coșul lor direct din interacțiunea live.
Un magazin alimentar ar putea oferi sesiuni de cumpărături în direct sâmbătă dimineață, cu idei și inspirație pentru rețete sau evenimente legate de sărbători. Indiferent dacă este vorba de o seară cu prietenii, un grătar în curte sau o degustare de deserturi, gazdele pot oferi sfaturi, pot răspunde la întrebări despre alternativele dietetice și pot face recomandări despre produse. Articolele recomandate pot fi achiziționate direct dintr-un modul de transmisie live, ideal cu opțiuni de livrare în aceeași zi.
Un atelier de mobilier ar putea educa cumpărătorii în colecția sa de canapele, arătând diverse modele și evidențiind diferențele de țesătură și fermitate. Capacitatea de a pune întrebări în direct susține promisiunile de performanță, oferind asigurarea de care au nevoie utilizatorii pentru a face o achiziție valoroasă online crescând rentabilitatea pentru comerciant.
2. Alege platforma potrivită
Există două căi principale pentru a permite cumpărăturile în direct: fie platforma livestream se integrează cu platforma de comerț electronic a unui comerciantului, fie este găzduită pe o platformă terță, cum ar fi Amazon, Facebook sau Google’s Shop loop.
Integrarea unei platforme de cumpărături în flux live într-un site web sau o aplicație mobilă oferă comercianților cu amănuntul cel mai mare control în ceea ce privește gestionarea stocurilor, coșurile, datele conturilor clienților. Jucătorii din acest spațiu includ LiSA și Bambuser.
Utilizarea unei platforme precum Amazon Live sau Facebook Live Shopping poate fi mai ușor de implementat la început - mai ales dacă folosești deja aceste canale pentru comerț. Cu toate acestea, descentralizarea experienței comerciale departe de propria platformă, poate fi o opțiune mai puțin atrăgătoare pe termen lung.
Mutarea comerțului de pe platformele deținute înseamnă renunțarea la controlul asupra experienței generale a clienților - inclusiv oportunități de personalizare și re-implicare. Este, de asemenea, o oportunitate pierdută pentru captarea datelor și retargetare.
3. Profită la maxim de conținutul live stream
Gândește-te de la început la modul în care (sau dacă) conținutul din live poate fi reutilizat. Comercianții care aleg să găzduiască pe propriile domenii, pot oferi arhive video unde spectatorii pot viziona la cerere evenimente anterioare. Cu toate acestea, în funcție de platformă, este posibil ca edițiile arhivate să nu includă componenta cumpărabilă sau istoricul chat-urilor.
Dacă valorificarea conținutului din evenimente este un obiectiv, structurează conținutul într-un mod care să faciliteze analiza ulterioară.
4. Evaluează rezultatele
În timp ce conversia este obiectivul final, poți deasemenea evalua un set larg de rezultate din eforturile de cumpărături în direct, inclusiv:
Date despre clienți: Cine a participat la evenimentul live? Ce au cumpărat? Ce tipuri de întrebări au pus utilizatorii în timpul transmisiei live? Cum informează aceste perspective asupra strategiei în viitor?
Implicare generală: în special în comparație cu alte fluxuri de conținut
Perioada de considerație redusă și rata redusă de returnare a produselor pe baza posibilității spectatorilor de a pune întrebări în timpul evenimentului și de a vedea produsele în afara conținutului unei pagini statice cu detalii despre produs
Potențialul de a atrage publicul și de a crește vânzările prin cumpărăturile livestream este semnificativă.
Ai nevoie de o strategie de marketing? La NION te putem ajuta să creezi una în care să incluzi Livestream shopping daca este potrivit pentru domeniul tău de activitate. Programează o sesiune gratuită cu unul dintre consultanții noștri.
Commentaires