Apple și-a actualizat cel mai recent sistem de operare, iOS 14, și va limita accesul Facebook la informațiile utilizatorilor, interzicând colectarea și partajarea de date.
Prin AppTracking Transprency, Apple își propune să asigure protecția confidențialității utilizatorilor:
„ Confidențialitatea este un drept fundamental al omului și este în centrul a tot ceea ce facem. De aceea, cu iOS 14, vă oferim mai mult control asupra datelor pe care le partajați și mai multă transparență în modul în care sunt utilizate. „
Apple Store va cere ca toate aplicațiile mobile să aibă un prompt pentru utilizatorii iOS 14. Mesajul va oferi oamenilor opțiunea de a opta pentru partajarea datelor, sau nu.
Ce înseamnă acest lucru pentru firmele din România?
Sondajele arată că 83% din oameni sunt îngrijorați cu privire la companiile care monitorizează sau colectează date de pe dispozitivele lor mobile. Acest lucru arată că oamenii își apreciază confidențialitatea și doresc un control mai mare asupra modului în care sunt colectate datele lor.
Drept urmare, dispozitivele iOS 14 vor avea funcții Facebook Ads limitate. Acest lucru influențează în mod direct personalizarea reclamelor și analiza performanței.
Datorită acestei actualizări, Facebook lucrează la o soluție.
Au conceput Aggregated Event Measurement pentru a măsura performanța campaniei într-un mod care este „în concordanță cu deciziile consumatorilor cu privire la datele lor”. Aceștia vor utiliza măsurarea evenimentelor agregate pentru a procesa evenimentele de conversie Facebook Pixel pe dispozitivele iOS. Evenimentele de conversie Facebook Pixel pot urmări acțiunile pe care oamenii le efectuează pe site-ul web.
Scopul este de a sprijini firmele în a continua desfășurarea de campanii eficiente, păstrând în același timp confidențialitatea utilizatorilor Facebook.
Cel mai important lucru de reținut este că această modificare se aplică numai celor care utilizează dispozitive iOS care au iOS 14. Companiile vor vedea în continuare date complete despre utilizatori pentru toate dispozitivele eligibile (Android și desktop).
Cel mai semnificative modificări la Facebook Ads
Reclamele și conversiile vor funcționa cu dispozitivele iOS 14, dar urmărirea va fi limitată. Iată câteva dintre cele mai semnificative modificări despre care ar trebui să știi:
Facebook Pixel Tracking
Acțiunile pixel, cum ar fi Trimiterea formularului, Faceți clic pentru a descărca, Adăugați în coș, Finalizarea achiziției vor avea mai puține numere raportate, deoarece mai mulți oameni aleg să renunțe la urmărire.
Optimizarea anunțurilor Facebook
Din cauza activității de urmărire a pixelilor mai redusă, vor exista mai puține date cu care să lucrezi la optimizarea reclamelor.
Retargeting și segmente de public
Utilizatorii care ți-au vizitat site-ul web prin dispozitive iOS 14 și utilizatorii iOS 14 care au ales să nu partajeze datele, nu vor putea fi incluși în retargeting.
Trafic
Dacă alegi „Link Clicks” ca obiectiv, acesta nu va fi afectat. Dar dacă alegi „Landing Page Views” care utilizează Facebook Pixel, acesta nu va urmări dispozitivele iOS 14.
Conversii și vânzări de catalog
Pentru ambele obiective, fereastra de atribuire se va schimba de la un clic și vizualizare de 28 de zile la clic de 7 zile și vizualizare de 1 zi pentru toate dispozitivele.
Toate activitățile de conversie care se desfășoară exclusiv pe Facebook sau Instagram vor fi în continuare 100% urmărite și raportate cu exactitate.
Pe de altă parte, orice linkuri care duc utilizatorul către un site web, își vor pierde capacitățile de urmărire.
Impactul asupra campaniilor și Cum vei fi afectat
1. Conversiile făcute de utilizatorii care au renunțat la partajarea datelor pe iOS14 prin intermediul reclamei tale Facebook nu vor fi urmărite
2. Raportarea întârziată - Pentru dispozitivele iOS14, nu vor exista rapoarte în timp real, iar datele pot fi întârziate cu până la 3 zile
3. Va exista o limitare de 8 evenimente de conversie pentru Pixel
4. Aplicațiile Facebook și conversiile web nu vor mai furniza rapoarte despre livrarea și acțiunile utilizatorilor iOS 14
5. Grup mai mic de retargeting - Fereastra de conversie pentru iOS 14 este de 7 zile (în loc de 28 de zile standard)
6. Optimizarea valorii pentru achiziții (sunt necesare 100 de achiziții în 7 zile)
Plan de acțiune
1. Activează Facebook Conversion API
2. Activează Advanced Matching Update Purchase Events
3. Dacă afacerea ta folosește mai mult de opt evenimente de conversie pe domeniu, crează o nouă strategie pentru a opera în maximum opt evenimente
4. Asigură-te că reclamele nu sunt redirecționate către alte domenii din Dynamic Ads
5. Actualizează rapoartele publicitare Facebook
Selectează „Clicuri de 7 zile” - clicurile de 28 de zile nu mai sunt acceptate.
6. Dacă folosești Shopify CMS, adăugă Facebook la Sales Channel
7. Dacă folosești Woocommerce, adăugă integrare plug-in
Din câte putem observa, iOS 14 are un impact destul de mare în reclamele pe Facebook. Ai nevoie de ajutor? Contactează-ne pentru o sesiune gratuită și află cum te putem ajuta!
Comentarios