top of page
Caută

Kevin Plank - de la îndatorat la miliardar






Kevin Plank, fondatorul companiei de îmbrăcăminte de fitness Under Armour, era în pragul falimentului când a început să vândă îmbrăcăminte sub marca Under Armour. A luat toți banii economisiți, aproximativ 20.000 de dolari, și a acumulat o sumă suplimentară de 40.000 de dolari din cardul de credit pentru a finanța compania.


Curând după aceea, a făcut o vânzare importantă de 17.000 de dolari către Georgia Tech University și, într-un val de impuls, a făcut vânzări către echipele din Liga Națională de Fotbal a Statelor Unite. De acolo, a continuat, în doar câțiva ani, să cultive milioane de vânzări și să angajeze sute de angajați. Astăzi, Under Armour face 6 miliarde de dolari în vânzări și are 5.900 de angajați.


Povestea din spatele succesului lui Kevin Plank


Crescând în Kensington, Maryland, Kevin Plank a avut o pasiune pentru sport încă de la o vârstă fragedă, jucând pentru clubul de fotbal Maplewood Maple Leafs.

Frustrarea de a juca fotbal cu un tricou transpirat este cea care a dat naștere ideii de a crea îmbrăcăminte atletică care elimină umezeala. El și-a făcut drum de la subsolul bunicii sale din Washington, DC, înarmat cu un vis ambițios și cu un material cumpărat local, și a muncit din greu pentru a-și aduce produsele în topul industriei de îmbrăcăminte sportivă.


Născut la 13 august 1972, în Maryland, tatăl lui Plank era dezvoltator de terenuri și mama sa, primarul orașului. A absolvit liceul St. John’s College, a obținut licența și masteratul în administrarea afacerilor de la Universitatea din Maryland.


În timp ce era la universitate, Plank a lansat diverse afaceri care au dus la nașterea brandului Under Armour la vârsta de 24 de ani. El era încă în casa bunicii sale când a semnat primul său contract cu Liga Națională de Fotbal a Statelor Unite (NFL) ca furnizor oficial pentru NFL Europa League.


Cum a venit Kevin Plank cu numele Under Armour?


Vă va surprinde să aflați că ‘Under Armour’ nu este primul concept pe care Plank îl avea pentru brandul său; a avut mai multe opțiuni înainte de a se decide. Mai întâi s-a gândit să cheme compania Heart, din gândul că cineva își poartă inima în mânecă, dar negocierile privind brevetele și licența comercială nu au fost finalizate cu succes. Apoi a considerat Body Armour ca fiind numele perfect, dar numele era deja folosit de unii producători din New Jersey.


Într-un moment în care se simțea abătut, fratele său mai mare a făcut un comentariu și a întrebat în glumă: „Cum merge compania la care lucrezi, uhh ... Under Armour?” A completat din nou documentele privind brevetele și marca înregistrată iar cererea a fost trimisă.


Povestea Under Armour


Plank a creat primul tricou, prototipul „The Shorty”, era moale, elastic, ușor și absorbea transpirația mai repede decât orice alt produs din piață. Tricoul revoluționar a menținut sportivii uscați și ușori. Anul 1996 a marcat începutul poveștii de succes a lui Plank, cu sub 20.000 de dolari pe care îi economisise din vânzarea de tricouri la concerte.


La un an de la înființarea companiei, el avea o datorie de 40.000 de dolari pe cardul de credit și era falit. Apoi, a trecut de la a trimite tricouri prietenilor săi care jucau fotbal profesional pentru a le promova în vestiar, la vânzarea a 500 de tricouri care au generat 17.000 de dolari în prima sa vânzare către Georgia Tech.


La sfârșitul cel de-al doilea an, vânduse produse în valoare de 100.000 de dolari echipelor de fotbal NFL și, când produsul a început să fie cunoscut de diverse echipe și comercianți cu amănuntul, afacerea sa a început să devină o afacere de milioane de dolari.


Under Armour are acum vânzări care se ridică la aproximativ 6 miliarde USD, are peste 5.900 de angajați și sediul central în Baltimore, Maryland. De asemenea, s-au extins pe linia de produse pentru a include îmbrăcăminte sportivă și casual, încălțăminte și echipamente sportive.



Potrivit miliardarului, este nevoie doar de un singur lucru pentru a avea succes: acțiune.


Dacă vrei ceva cu adevărat, depinde doar de tine să o faci”, a declarat Kevin Plank pentru CNBC.


Plank și-a început afacerea de la subsolul bunicii sale și spune că fiecare moment este un moment bun pentru a începe o aventură.


Cele 10 reguli pentru succes conform lui Plank


1. Ne controlăm propriul destin

2. Perfecțiunea este dușmanul inovației

3. Nu te mulțumi cu puțin

4. Găsește-ți propriul Darth Vader

5. De ce nu noi?

6. Lucrează cu oameni minunați

7. Fii renumit pentru un singur lucru

8. Ia rapid deciziile

9. Abordează o mentalitate de „luptă ca o familie”

10. Dă-i o șansă


Ți-a plăcut acest articol? Împărtășește-l și cu prietenii tăi, cine știe ce idei va vor veni :)

Comments


NION AGENTIE DE MARKETING

SC VERSA VENTURE SRL
CUI: RO39148372

J38/275/2018

Capital Social: 6000 RON

Program de lucru: Luni - Vineri 08:00 - 18:00

Strada Gib Mihăescu nr 15B, etaj 3, Ramnicu Valcea

Telefon: +40 787 739 749

Legal: legal@versaventure.ro

Relații cu clienții: support@nion.ro

Consultanță marketing & Oferte: contact@nion.ro

PARTENERI NION AGENTIE DE MARKETING
  • LinkedIn
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • TikTok

Informațiile prezentate pe acest site reprezintă know-how-ul și proprietatea SC Versa Venture SRL, operatorul NION Marketing Agency. Este strict interzisă reproducerea, distribuirea sau utilizarea fără acordul scris prealabil al SC Versa Venture SRL. Orice utilizare comercială sau partajare neautorizată a informațiilor poate atrage măsuri legale. Utilizarea acestui site implică acceptarea termenilor și condițiilor noastre. Orice litigiu va fi soluționat conform legislației din România.

SAL-PICTOGRAMA NION AGENTIE DE MARKETING
SOL NION AGENTIE DE MARKETING
bottom of page