top of page
Caută

Marketing online pentru bunuri de larg consum




Marketingul digital schimbă peisajul pentru marketerii de pretutindeni, în special în sectorul bunurilor de larg consum. În mod tradițional, campaniile pentru fiecare produs ar depinde de determinarea mixului de marketing al celor 4 P (produs, preț, plasare și promovare) care ar influența cel mai bine deciziile de cumpărare ale publicului țintă. În zilele noastre însă, consumatorii iau decizii de cumpărare în mod diferit și, odată cu aceasta, strategiile care vizează impactul asupra acestui proces trebuie să evolueze și el. Covid 19 nu a făcut decât să accelereze această tendință și mai mult, odată cu creșterea achizițiilor online și prin intermediul aplicațiilor.


Consumatorii sunt în fața laptop-urilor sau cu telefonul în mână mai mult decât sunt în mediile tradiționale precum televiziunea, ziarele și panourile publicitare. Există, de asemenea, un număr tot mai mare de consumatori care preferă să cumpere online produse de larg consum decât să viziteze un magazin fizic.


Așadar, în cazul în care ai o afacere pe piața bunurilor de larg consum, iată ce poți face pentru a fi în trend cu strategia de marketing digital.


Construiește comunități puternice prin marketingul de conținut


Pentru o lungă perioadă de timp, focusul strategiilor de marketing pentru brand-urile bunurilor de larg consum s-a învârtit în jurul unei promovări unidirecționale a produselor lor. Totuși, tendințele de marketing digital și-au schimbat atenția către crearea de conținut centrat pe utilizator, care aduce valoare reală vieții consumatorilor. Prin crearea de conținut informativ, poți genera conversații între consumatorii tăi și poți construi comunități puternice. A avea o comunitate solidă este esențială pentru dezvoltarea unei baze de consumatori loiali. Marketingul digital poate ajuta la consolidarea comunității brand-ului tău printr-o serie de strategii inovatoare de marketing de conținut care dau rezultate.


Utilizarea inteligentă a marketingului de conținut este esențială, deoarece te ajută să-ți crești autoritatea în piață. De exemplu, Johnson & Johnson a creat BabyCenter.com, un site web unde mamele pot să împărtășească informații. Acest lucru i-a permis lui Johnson & Johnson să construiască o comunitate puternică de mame la care au acces pentru a-și vinde produsele. Acest tip de marketing axat pe utilizator este unic pentru marketingul digital și ajută brand-urile să-și promoveze produsele mai eficient decât oricând.


O altă fațetă a marketingului de conținut care este esențială pentru bunurile de larg consum este crearea de conținut optimizat pentru SEO. Crearea unui plan SEO puternic este crucială, deoarece conduce consumatorii către site-ul tău, crescând astfel nivelul de brand awareness. Conținutul optimizat prin cuvinte cheie ajută, de asemenea, consumatorii să te găsească atunci când au o întrebare, ceea ce contribuie în mare măsură la stabilirea credibilității brand-ului tău în acel domeniu.


Consolidează prezența digitală prin intermediul rețelelor sociale


Facebook este, fără îndoială, unul dintre cele mai mari canale de marketing digital. Prin instrumente avansate pentru analiza rețelelor sociale, îți poți găsi publicul țintă, poți perfecționa strategia de marketing și chiar poți genera conversii. Instrumentul Facebook pentru audiență personalizată te poate ajuta să ajungi la publicul tău țintă prin campaniile de marketing. De asemenea, prin Facebook poți obține informații mai detaliate despre comportamentul consumatorilor.


Cu toate acestea, consumatorii tăi nu folosesc doar Facebook și nici tu nu ar trebui. Marketingul digital pentru brand-urile de larg consum trebuie integrat pe diverse canale pentru a avea un impact maxim. Acestea includ reclame care sunt redate înaintea unui videoclip de pe Youtube, postări pe Instagram și multe altele. Marketingul digital eficient include chiar și conținut adecvat pentru SEO, astfel încât brand-ul tău apare printre primele rezultate în Google atunci când consumatorii caută un produs similar. Google Ads reprezintă, de asemenea, un alt canal important pentru marketingul produselor de larg consum.


Folosește puterea videoclipurilor pentru a-ți ajuta brand-ul să iasă în evidență


Videoclipul reprezintă unul dintre cele mai consumate forme de conținut. Creșterea masivă a platformelor precum YouTube și TikTok este o dovadă a interesului pentru conținutul video. Din acest motiv, orice strategie digitală de succes pentru un brand de bunuri de larg consum ar trebui să includă o strategie video puternică. Unul dintre principalele avantaje ale utilizării videoclipurilor pentru produsele tale este spațiul nelimitat de creativitate pe care îl oferă.


Automatizează campaniile de e-mail


O campanie de marketing universală nu mai este eficientă pentru produsele de larg consum. În timp ce marketingul prin e-mail, în general, ține consumatorii la curent cu cele mai recente produse și promoții, e-mailurile automate sunt o modalitate inovatoare de a-ți personaliza strategia de marketing. E-mailurile automate sunt un set de e-mailuri care sunt trimise consumatorilor pe baza unui set specific de parametri. De exemplu, va exista un e-mail care va fi trimis consumatorilor atunci când se înscriu pentru prima dată la newsletter, unul care va fi trimis dacă consumatorii adaugă produse în coșul lor, dar pleacă fără a finaliza achiziția, unul care va fi trimis după efectuarea unei achiziții și așa mai departe.


Campaniile de e-mail automat sunt una dintre cele mai eficiente strategii pentru clienții potențiali. Aceste e-mailuri pot viza consumatorii în mai multe etape, îndrumându-i în cele din urmă către efectuarea unei achiziții. E-mailurile automate care sunt trimise atunci când consumatorii își abandonează coșurile de cumpărături sunt deosebit de eficiente, deoarece influențează consumatorul să finalizeze achiziția.


Marketingul digital a introdus o schimbare de paradigmă în marketingul bunurilor de larg consum. Au trecut vremurile în care trimiteai un simplu SMS potențialilor clienți, în schimb, marketingul a devenit personalizat și orientat spre client. Procesul de marketing implică acum o mare interacțiune cu clienții și, prin urmare, interesul acestora trebuie clădit în mod constant.


Industria bunurilor de larg consum este una extrem de competitivă iar o bună strategie de marketing poate face diferența între succes și eșec. La NION, avem o echipă de specialiști pregătiți să te ajute cu crearea și implementarea unei strategii eficiente de marketing. Am creat chiar și un pachet special pentru tine. Află cum te putem ajuta! Programează o sesiune gratuită cu un expert!



bottom of page