Proprietarii de afaceri retail poartă multe pălării. Gestionezi inventarul, instruiești personalul, lucrezi cu furnizorii și nenumărate alte sarcini pe care afacerea ta trebuie să le desfășoare fără probleme.
Știi că marketingul digital poate ajuta la creșterea vânzărilor, dar te străduiești să găsești timp pentru asta sau chiar să știi de unde să începi.
Din fericire, există o mulțime de tactici de marketing digital ușor de învățat pe care le poți încerca chiar de astăzi.
1. E-mailuri promoționale
Este posibil să fie unul dintre cele mai vechi trucuri din marketingul digital, dar nimic nu e mai bun ca un e-mail promoțional captivant.
De fapt, s-a făcut un studiu care a întrebat oamenii „Cât de des doriți să primiți e-mailuri promoționale (de exemplu, cupoane, notificări de vânzări) de la firme de la care cumpărați deja?”
Raspunsul?
61% dintre oameni au spus că ar dori să primească aceste e-mailuri cel puțin săptămânal, iar 86% au spus lunar. Dar cum poți începe?
Vei avea nevoie de o platformă de e-mail și o listă de e-mailuri.
De acolo, crează un șablon simplu de e-mail pe care îl poți folosi pentru a arăta cel mai recent produs, promoție, sau, dacă vrei să fii personal, poți chiar arăta fotografii și povești din culise.
2. Story pe rețelele sociale
Facebook, Instagram și WhatsApp au toate funcțiile Stories pentru conținut video instant, dinamic și rapid.
Există aproape un miliard de utilizatori pe aceste platforme care folosesc Stories în mod regulat. Și aproape 64% dintre branduri folosesc Stories în strategiile lor de marketing digital.
Începe făcând povești despre „hai să vezi ce produse am adus”, despachetări de produse sau tutoriale.
Acesta este un mod puternic de a genera conținut video rapid, care poate poate aduce clienții mai aproape de tine.
3. Videoclipuri și GIF-uri
80% dintre clienți spun că folosesc conținutul video pentru a lua o decizie de cumpărare - motiv suficient pentru ca proprietarii de afaceri retail să ia în considerare adăugarea de videoclipuri la strategia lor de marketing digital!
Mai ales acum, deoarece COVID-19 te împiedică să te conectezi în persoană cu clienții la fel de mult ca pe vremuri, videoclipul îi poate conecta cu magazinul tău din confortul casei lor.
Pentru a începe, decide pentru ce tip de conținut video ai resursele necesare. Fie că este un blog video (vlog), o animație explicativă sau un GIF atrăgător, conținutul animat este un mod puternic de a atrage clienții.
4. Folosește marketingul pe mai multe canale
Marketingul pe mai multe canale poate părea intimidant, dar este important ca fiecare companie să îl folosească. 73% dintre consumatorii de retail utilizează mai multe canale pentru a face cumpărături. Vor găsi produsele pe Google, vor verifica recenziile de produse pe site, vor aduna mai multe informații de la alți clienți pe Facebook.
Clienții nu duc lipsă de opțiuni de cumpărare, astfel încât trebuie să faci experiența de cumpărături cât mai simplă și cuprinzătoare posibil.
O strategie excelentă de marketing pe mai multe canale folosește datele clienților pentru a determina când este cel mai probabil ca persoanele să navigheze pe site-ul tău, să-ți viziteze magazinul, să pună o întrebare și multe altele. Înarmat cu aceste informații, poți trimite cupoane sau oferte speciale tuturor clienților tăi care tind să cumpere miercurea.
5. Optimizează site-ul web pentru telefonul mobil
Se pare că oamenii își folosesc telefoanele tot timpul în timp ce fac cumpărături în magazine. 80% dintre clienți folosesc un telefon în interiorul unui magazin pentru a căuta recenzii, pentru a compara prețurile sau pentru a căuta alte locații ale magazinelor.
Asta înseamnă că strategia ta de marketing digital trebuie să fie compatibilă cu dispozitivele mobile.
6. Marketing de conținut
Marketingul de conținut poate lua mai multe forme, dar cel mai popular tip de marketing de conținut este blogul. Prin intermediul blogului, creezi conținut valoros și în timp util, de care clienții tăi actuali și potențiali vor fi interesați.
Pe măsură ce oamenii caută diferite informații despre produsele care îi interesează, vor fi atrași pe site-ul magazinului tău și vor fi mai aproape de a face o achiziție. De asemenea, funcționează mână în mână cu SEO.
7. SEO
Când clienții caută ceva anume, formulează o interogare și o pun pe Google. Această interogare este adesea ceva de genul „retailer de mobilă din Suceava”. Înțelegerea modului în care clienții caută produsele și serviciile tale este importantă, mai ales atunci când creezi un blog sau îți construiești site-ul web.
Ca proprietar al unei afaceri retail, dorești să fii găsit de către clienți de fiecare dată când au nevoie de un produs pe care tu îl vinzi. Iar pentru asta, e nevoie să incluzi cât mai multe cuvinte cheie în conținutul paginii web. Cu un bun SEO, vei fi pe prima pagina de rezultate pe care Google le oferă, crescându-ți exponențial șansele să convertești un client.
8. PPC (Pay-per-click)
Marketingul de conținut și SEO sunt o parte a monedei: PPC este cealaltă. PPC înseamnă „plată pe clic” și este adesea folosit pentru afișarea site-ului tău web sau promovarea conținutului tău de pe rețelele sociale. Pentru că este cu plată, de fiecare dată când o persoană îți vede reclama, platforma (precum Google) te taxează. Astăzi, majoritatea campaniilor sunt PPC: plătești doar atunci când o persoană face clic pe reclama ta pentru a vedea mai multe.
Publicitatea cu plată pe clic este utilă și merge mână în mână cu traficul construit organic. Bineînțeles, dezavantajul evident al campaniilor PPC este că trebuie să plătești pentru ele: nu vin gratuit, așa cum se întâmplă adesea traficului organic. Publicitatea PPC este folosită pentru a crea trafic atunci când lansezi pentru prima dată o strategie de marketing și poate fi folosită pentru a-ți crește traficul pentru evenimente și promoții speciale.
Există multe modalități de a îmbunătăți marjele de profit ale afacerii tale retail. Investiția într-o strategie de marketing digitală inteligentă și cuprinzătoare este una dintre cele mai bune. De la implementarea unei infrastructuri de marketing pe mai multe canale până la îmbunătățirea mesajelor digitale ale firmei tale, marketingul digital poate face o diferență uriașă pentru afacerea ta.
Iar dacă ai nevoie de ajutor, la NION avem un pachet special creat pentru tine și o echipă de specialiști pregătiți să te îndrume. Programează o sesiune gratuită cu un expert și află ce putem face pentru tine.
Comments