
Social media este o modalitate gratuită sau ieftină de a te pune în fața a miliarde de oameni. Dar cum poți să-ți optimizezi timpul, să urmărești istoricul conținutului de pe rețelele sociale și să te asiguri că postările sunt programate, variate și au succes? Laura Roeder, fondator și CEO al MeetEdgar, ne spune că, din frustrarea ei, a construit MeetEdgar, un instrument care creează o bibliotecă de postări care pot fi clasificate, generate automat și programate pe mai multe platforme de social media.
Spune-ne te rog puțin despre trecutul tău înainte de a înființa MeetEdgar.
Am fost antreprenor cam toată viața mea profesională. La 22 de ani, am început să lucrez ca freelancer, făcând design grafic și creând site-uri web. În 2008, după ce Twitter și rețelele sociale au început să fie pe val, clienții mi-au cerut ajutorul pentru a afla cum să folosească rețelele sociale pentru a-și promova afacerile. Am început să fac consultanță în social media și am creat cursuri de formare pe marketingul social media. În 2014, am lansat MeetEdgar, care este un software de automatizare a rețelelor sociale.
Cum ai creat MeetEdgar?
Predam marketing pe rețele sociale antreprenorilor și aveam o afacere de curs online numită LKR Social Media pe care o derulam de aproximativ 5 ani și am creat un curs de formare numit Social Brilliant pe care îl poți accesa în prezent dacă ești client Edgar prin Universitatea Edgar. Cursul îi învață pe oameni cum reposteze pe social media. Mulți dintre clienții noștri pentru cursurile de formare au fost solopreneurs care își gestionează propriile rețele sociale și am văzut ce povară este să creezi conținut și să scrii noi actualizări pe mai multe platforme în fiecare zi.
Momentul de AHA pe care l-am avut a observat că acoperirea ta pe o anumită platformă este foarte mică. Ajungi doar la un procent mic de oameni care te urmăresc pe orice platformă. De fapt, este foarte inteligent să te asiguri că repeți și redefinești conținutul. Antreprenorii cred că pare că repetă aceleași lucruri iar și iar, dar asta doar pentru că ei își văd propriile statusuri, și nimeni altcineva. Este foarte inteligent să refacem, să reciclăm și să învățăm oamenii cum să facă asta într-un mod organizat. Ar trebui să creezi un fișier cu toate postările pe categorii, toate codificate în culori, astfel încât să știi pe care le-ai postat și pe care trebuie să le modifici. Așadar, în 2014, când am lansat MeetEdgar, m-am întrebat de ce păstrez acest fișier și plătesc pentru un instrument de social media în același timp.
Instrumentele de socializare care existau, încă fac ceea ce au făcut și atunci, adică să trimită o postare pentru tine, dar nimic mai mult. De ce instrumentul nu face toată munca pe care o fac în fișier- pentru asta a fost creat MeetEdgar. Pentru a rezolva toate acele munci plicticoase pentru rețelele sociale, pentru a face mai mult decât să trimiți o postare.
Am validat ideea MeetEdgar prin curs, Social Brilliant, au existat oameni dispuși să plătească pentru a afla cum să organizeze și să trimită postări. Nu am făcut nicio cercetare dincolo de asta, în ceea ce privește partea financiară, MeetEdgar era finanțat din profiturile din LKR Social media, suntem o companie auto-finanțată și am adus bani din cursul social media, pentru a crea MeetEdgar.
Cum ai venit cu numele MeetEdgar?
Ori de câte ori am dezvoltat un proiect secundar, alegeam un nume de cod care părea cam demodat, și l-am numit pe acesta Edgar. Când am fost gata de lansare, nu am putut găsi un nume care ne-a plăcut. Ne-am jucat cu nume tradiționale de startup, dar toate au sunat ca niște clișee. M-am gândit că ar fi memorabil dacă am rămâne cu numele Edgar, așa că am înregistrat domeniul MeetEdgar.com și iată-ne!
Cât de importantă este prezența pe rețelele sociale?
„Trebuie să fiu pe rețelele de socializare?” este o întrebare pe care o primesc foarte des. Cu siguranță nu trebuie să fiți pe rețelele de socializare, dar este o platformă de marketing globală uimitoare, gratuită, care poate fi foarte utilă pentru afacerea ta. Gândește-te doar la emisiunea TV Shark Tank. Ori de câte ori rechinii aud că un antreprenor are cifre mari de vânzări, ei sunt de genul „Cum ai făcut asta ?! „Și răspunsul este întotdeauna același - social media este modul în care au făcut asta! Au început o pagină de Instagram sau de Facebook și s-au conectat într-adevăr la comunitatea lor, lansând produsul în acest fel. În timp ce rețelele sociale nu sunt singura modalitate de a-ți promova afacerea, nu înțeleg de ce o afacere mică nu ar profita de aceste rețele globale cu literalmente miliarde de utilizatori, pentru a-și aduce afacerea în fața oamenilor.
Cum a contribuit Edgar la organizarea conținutului social media și la creșterea acoperirii acestuia?
Majoritatea celorlalte instrumente de social media îți permit să creezi și să programezi postările, apoi să le trimiți pe mai multe platforme. L-am construit pe Edgar din frustrarea mea de a nu putea crea o bază de date cu postările mele din social media. Unul dintre lucrurile pe care le facem la Edgar, care este unic, este stocarea unei biblioteci organizate cu tot conținutul împărțit în categorii, astfel încât să poți examina ce a fost postat, când și cum a funcționat.
O altă caracteristică excelentă este sistemul nostru de programare continuă. Multe companii fac greșeala de a crea conținut „veșnic verde”, cum ar fi acest interviu pe care îl citești și de a-l promova o singură dată. Conținutul „veșnic verde” este un conținut valoros nu doar în prima săptămână în care este publicat, ci și la citirea acestuia trei ani mai târziu. Când majoritatea antreprenorilor creează conținut „veșnic verde”, îl promovează pe rețelele sociale pentru o zi, poate o săptămână, și apoi niciodată. Aceasta este o pierdere mare de timp necesară pentru a crea acel podcast sau postare pe blog. MeetEdgar va posta acel link fie cu același status, fie cu o variantă a acestuia, pe un program continuu. În acest fel, nu promovezi doar noutățile din săptămână, ci îți promovezi întreaga bibliotecă de conținut.
Există o recomandare de cât de des să promovezi aceeași postare?
În cadrul Edgar, poți decide cât de frecvent să promovezi o postare, dar când este realizată automat, cu cât ai mai mult conținut, cu atât mai rar va apărea o anumită postare. Deci, dacă ai cinci postări, acestea vor circula mai des decât dacă ai 50. Preocupările mari sunt „Voi repeta o postare prea des? Voi deranja oamenii? ” Desigur, dacă trimiți același mesaj la fiecare 20 de secunde timp de câteva săptămâni, ar putea deveni deranjant, dar în scurt timp, am găsit că este incredibil de dificil să repeți lucrurile prea des. Nu ne dăm seama că suntem singurii care văd tot ce postăm. Dacă te uiți la statisticile tale pe oricare dintre rețelele de socializare, doar 5% sau mai puțin, dintre urmăritorii tăi vor vedea o postare.
În plus, este foarte comun să vezi același articol postat de mai multe ori. De fapt, va trebui adesea să vezi aceeași postare de mai multe ori înainte de a face clic pe ea. Este extrem de dificil să atragi atenția oamenilor online, deci trebuie să promovezi și să te conectezi la conținutul tău mai frecvent decât ai crede.
Cum evaluează Edgar succesul unei campanii sau postări pe social media?
Rapoartele lui Edgar îți permit să vezi rapid și ușor cum se schimbă statisticile tale în diferitele rețele sociale și ce statusuri primesc cele mai multe clicuri.
Deoarece rețelele de socializare nu transmit toate datele lor la instrumente terță parte, cum ar fi Edgar, recomand întotdeauna ca oamenii să se conecteze periodic la conturile lor de socializare pentru a obține imaginea completă.