top of page
Caută

Poziționarea în social media a unui brand de îngrijire a pielii




Industria îngrijirii pielii este aici pentru a rămâne. De la influencerii în ale frumuseții care își prezintă rutina de îngrijire a pielii în 10 pași, până la vedete care postează fotografii purtând măști de față, social media a propulsat industria în centrul atenției.


Boomul rapid al industriei de îngrijire a pielii este determinat de o serie de factori, inclusiv interesul crescut al consumatorilor pentru îngrijirea de sine, frumusețea naturală și produsele anti-îmbătrânire. Aceasta este o veste minunată pentru brandurile de produse din sectorul îngrijirii pielii, dar prezintă și o provocare: afacerea ta trebuie să iasă în evidență printre concurența din ce în ce mai acerbă.


Un brand vizual puternic este extrem de important pentru brandurile de produse de îngrijire a pielii. Unele companii axate pe servicii se pot baza pe cuvântul din gură în gură pentru a crește, dar, ca antreprenori de îngrijire a pielii care vând produse, ambalajul trebuie să atragă clienții ideali în primele câteva secunde.


Iată care sunt pașii pentru poziționarea unui brand de skin care:


1. Identificarea publicului țintă


O afacere care vinde loțiune de corp roz strălucitoare pentru fetele mai tinere va avea nevoi diferite de branding, design și marketing decât o afacere care vinde cremă anti-rid pentru ochi la 200 de lei pe flacon.


Ambele mărci pot avea succes, dar nu prin copierea reciprocă și folosirea acelorași strategii - vor trebui să țină cont în permanență de obiectivele respective atunci când își dezvoltă brandurile.


Produsul tău de îngrijire a pielii nu este pentru toată lumea. Crează o imagine în mintea ta a acelei persoane care-ți va cumpăra produsul. Poți lua în considerare următoarele caracteristici despre publicul tău țintă:


Demografie

Aceasta include locația, vârsta, sexul, nivelul veniturilor, ocupația, starea civilă și nivelul de educație.


Psihografie

Aceasta aprofundează lucrurile și explică psihologia din spatele cumpărăturii. Gândește-te la atitudinea, convingerile, interesele, problemele, rutina zilnică, obiceiurile de cheltuială.


În industria îngrijirii pielii, este deosebit de important să iei în considerare prețul pe care clientul tău țintă este dispus să îl plătească. Dacă produsele tale se află în gama de prețuri din industrie, dar brandul tău arată ca și cum ar fi fost făcut acasă, va trebui să remediezi această neconcordanță pentru ca afacerea ta să aibă succes.


Trebuie să identifici demografia și psihografia personalității clientului ideal înainte de a-ți proiecta ambalajul, conținutul și brandul vizual. Acest lucru te va asigura că brandul tău atrage tipul de clienți care sunt dispuși să achiziționeze.


După ce îți vei cunoaște publicul țintă, tot ceea ce creezi pentru brandul tău, trebuie să atragă clientul respectiv. Nu contează care sunt culorile tale preferate sau ce platformă de socializare îți place să folosești - ceea ce contează este dacă publicului țintă îi plac aceste culori sau dacă folosesc acea platformă de socializare.


2. Studiul concurenței


Indiferent cât de mare sau mică este afacerea ta sau cât de unice sunt produsele tale - ai concurenți. Există alte mărci de îngrijire a pielii care se adresează publicului pe care l-ai descris mai sus.


Poziționarea mărcii este procesul de separare a mărcii de concurență, astfel încât să poți ieși în evidență.


Primul pas este să-ți găsești adevărații concurenți. Apoi, gândește-te la ce face afacerea ta diferită de aceștia. Poate că produsele tale sunt organice sau funcționează pur și simplu mai eficient decât a lor. Acestea sunt elementele pe care vei dori să te concentrezi în brandingul vizual și în conținut.


Vei avea întotdeauna concurenți, dar poziționând brandul pentru a arăta mai bine decât restul și oferind o valoare adăugată publicului țintă, îți poți determina publicul să te aleagă pe tine.


3. Definește-ți brandul


Atributele brandului sunt esența companiei tale. Acestea sunt primele cuvinte care apar în mintea cuiva când se gândesc la afacerea ta.


Când te gândești la Tesla, te gândești la cuvinte precum „inovator” sau „futurist”, chiar dacă nu ai cumpărat sau condus Tesla. Aceasta este puterea atributelor brandului în acțiune - ele creează o reputație recunoscută pentru brandul tău, indiferent dacă oamenii au cumpărat sau nu de la tine!


Atributele brandului se vor reflecta în principal în culorile, fonturile, imaginile și aspectul general al brandingului vizual - motiv pentru care este important să stabilești aceste atribute înainte de a începe procesul de proiectare.


O afacere de îngrijire a pielii cu atribute precum „natural, sigur, accesibil, rustic” va avea o marcă vizuală semnificativ diferită de cea cu atributele „funky, de ultimă oră, feroce, plină de farmec”.


4. Branding vizual


Logo-ul brandului este fața companiei și elementul de design care leagă brandul tău vizual.


Dacă sigla ta este atractivă, memorabilă și aliniată cu atributele brandului, clienții dezvoltă un sentiment imediat de încredere în marca ta. Majoritatea cumpărătorilor necesită să vadă și să învețe despre brandul tău de mai multe ori înainte de a face prima lor achiziție, dar un logo bine conceput poate accelera acest proces de introducere și poate construi factorul de încredere.


Înainte de a stabili culorile brandului, va trebui să te gândești la publicul țintă și la ce emoții dorești să simtă atunci când se uită la produsele tale.


Te ajută să cunoști noțiunile de bază ale psihologiei culorilor atunci când selectezi culorile. În sectorul îngrijirii pielii, multe mărci folosesc albul ca parte a brandingului lor. Albul simbolizează curățenia, liniștea și puritatea - toate atributele asociate igienei și îngrijirii pielii!


5. Site-ul web


Site-ul web este magazinul non-stop al brandului tău.


Din perspectiva utilizatorului, cumpărătorii ar trebui să poată răsfoi catalogul de produse și să facă achiziții cu câteva clicuri simple. Cu cât adaugi mai mulți pași la procesul de cumpărare (cum ar fi să le ceri să trimită un formular de comandă sau să își facă un cont), cu atât sunt mai puține șanse să-și finalizeze achiziția.


6. Social Media și Content Marketing


Social media și content marketing-ul sunt instrumente utile pe care brandurile de îngrijire a pielii le pot folosi pentru a ajunge la publicul țintă. Formatele de conținut populare includ postări pe blog, videoclipuri, studii de caz. Toate acestea te ajută să ieși din competiție și să creezi o conexiune emoțională cu publicul tău.


La fel ca orice element de branding, îți recomandăm să iei o abordare strategică pentru a te asigura că în urma creării de conținut vei avea rezultate tangibile, cum ar fi o creștere a vânzărilor sau a dimensiunii audienței.


Iată câteva idei despre ce pot include brandurile de îngrijire a pielii în social media și content marketing:


· Imagini! Imaginile frumoase reprezintă forța motrice care îi va determina pe clienți să-și amintească brandul și produsele. Gândește-te ce tipuri de fotografie de produs ar dori să vadă publicul țintă și ce s-ar alinia la atributele brandului tău

· Testimoniale scrise sau video de la clienții tăi

· Cadouri de produse sau carduri cadou

· "Știați că ..?" informații despre ingredientele sau produsele tale

· În culise, poveștile personalului tău, spațiul tău de lucru sau modul în care sunt fabricate produsele

· Pune întrebări publicului tău și încurajază-i să redistribuie sau să eticheteze prietenii


Observă ce tipuri de conținut crează concurenții și ce pare să funcționeze bine pentru ei, împreună cu ce oportunități le lipsesc. Deși nu vrei să copiezi concurența, îți poți poziționa brandul pentru a profita de orice lacune sau slăbiciuni aceștia ar avea.


7. Marketing și publicitate


Odată ce strategia de brand și design-urile vizuale sunt la locul lor, este timpul să împărtășești brandul tău cu lumea! Marketingul și publicitatea sunt două moduri de a-ți aduce brandul în fața publicului țintă în mod repetat, până când vor recunoaște brandul, cumpără și devin clienți fideli.


Publicitatea cu plată pe platformele online, precum Facebook, Instragram sau Youtube poate fi o modalitate eficientă pentru brandul tău de a ajunge la mai mulți oameni.


Gândește-te unde se află clientul tău ideal - acea persoană pe care o vizezi! Ce site-uri web navighează, ce platforme de socializare folosește, la ce magazine sau săli de sport merg după serviciu? Dacă poți imagina aceste detalii, poți plasa marketingul tău acolo unde știi că le vor găsi - fie online, fie offline.


Poziționarea unui brand de skin care poate fi un proces complex. Dacă ai nevoie de ajutor, suntem la un click distanță! Programează o sesiune gratuită cu unul dintre consultanții noștri pentru a vedea cum te putem ajuta.

bottom of page