top of page
Caută

Retargeting-ul prin Facebook și Google ads




Retargetarea este o metodă de promovare a magazinelor online prin care marketerii care se ocupă de ecommerce, pot readuce pe site vizitatori care fie au abandonat coșul de cumpărături fie au vizitat câteva pagini din website și apoi au plecat.


Doar 2% din traficul de pe un magazin online convertește la prima vizită. Retargeting-ul este un intrument prin care companiile ating restul de 98%.


Retargeting-ul prin Facebook este o strategie PPC în care afișezi anunțurile tale persoanelor care sunt familiare cu brandul tău. Scopul este să încerce să-i determine să acționeze.


Iată cum funcționează:

· O persoană interactionează cu brandul tău

· Algoritmii Facebook identifică contul de Facebook al persoanei respective

· Persoana va vedea anunțurile tale de pe Facebook (dacă face parte din publicul tău de retargeting)


Hai să ne uităm la un exemplu.


O persoană este interesată să învețe o nouă limbă străină așa că va căuta pe Google pentru a găsi o aplicație de învățare a limbilor străine.

Printre primele rezultate apre site-ul celor de la Babbel. Nu este gata să cumpere un curs așa că va continua să caute. În cele din urmă, abandonează ideea până într-o zi când văd un anunț pe Facebook.

Aceasta apare pentru că Babbel a setat o campanie de retargeting pentru a ajunge la toți vizitatorii site-ului din trecut.

Persoana interesată de învățarea limbilor străine va reveni pe site-ul Babbel și se va înscrie datorită anunțului Facebook.


Uitându-ne la acest exemplu simplu, putem înțelege de ce retargeting-ul este una dintre cele mai eficiente strategii de marketing. Este mult mai probabil ca oamenii să cumpere de la o companie pe care o cunosc decât de la o companie aleatorie. Acest principiu este adevărat chiar și atunci când oferă exact același produs.


În ceea ce privește retargetarea prin Google Ads, acesta funcționează diferit.

Google îți va atribui o etichetă pe care o vei plasa pe toate paginile site-ului tău. Odată ajunsă acolo, va începe să colecteze date despre vizitatori.


Poți alege ca eticheta ta de retargeting prin Google să colecteze date despre o anumită acțiune a utilizatorului pentru a targeta audiența (cunoscut și sub numele de segmente de public pentru remarketing), cum ar fi înscrierea la newsletter sau căutarea unui anumit produs. Apoi, poți folosi aceste informații pentru a crea liste pentru anumite campanii de retargeting.


Este important să îți stabilești obiectivele de retargeting astfel încât să fie aliniate la strategia de marketing. De exemplu, dacă dorești să trimiți oferte gratuite de livrare tuturor celor care părăsesc coșul de cumpărături, poți crea un public pentru segmentul respectiv. Apoi, poți crea un anunț cu oferta ta, iar Google îl va afișa publicului specificat.


Care sunt avantajele retagertării prin Google?


Acoperirea sa este mai largă

Facebook poate funcționa bine pentru companiile care depind de social media, dar utilizările sale ca instrument de retargeting sunt limitate. Dacă utilizatorii tăi nu sunt pe platformă, anunțurile tale nu vor ajunge la ei.

Rețeaua de display Google include peste 2 milioane de site-uri din întreaga lume și ajunge la 90% dintre utilizatorii de internet. În comparație, mai puțin de 27% dintre toți utilizatorii de internet sunt pe Facebook.


Este mai personalizabil

Cu Google Display Network, poți personaliza mai mult campania de retargeting. Dacă cumpărătorul care abandonează coșul de cumpărături este interesat de haine pentru copii, de exemplu, poți plasa anunțurile pe site-urile de îmbrăcăminte pentru copii sau poți crea un segment de public de părinți care au copii mici.


Pe lângă datele demografice, rețeaua îți permite, de asemenea, să personalizezi anunțurile bazându-se pe:

· Dispozitive diferite

· Aplicații pentru mobil

· Țări întregi sau anumite zone geografice

· Numele locațiilor utilizate în căutările Google

· Limbi


Acestea îți permit să vizezi anunțurile pe mai multe niveluri. De exemplu, dacă cumpărătorul de îmbrăcăminte pentru bebeluși se plimbă printr-un cartier în care aveți un magazin de materiale de construcții, poți solicita ca Google să îți afișeze anunțul atunci când deschid o aplicație pentru a verifica vremea.


Poți urmări performanța anunțurilor și rafina personalizarea cu Google Analytics

Dacă ai Google Analytics, poți adăuga tracking codes în campania ta Google Ads și poți vedea cum funcționează eforturile tale de retargeting. Dacă unele sunt performante în mod deosebit, poți investi mai mult în acele canale și poți economisi bani pe celelalte.


Analiza te poate ajuta, de asemenea, să îți personalizați și mai mult campaniile de remarketing. Poți accesa contul tău pentru a activa rapoarte demografice și de interese pentru a afla ce au în comun persoanele care răspund la anunțurile tale.



Iată câteva statistici de retargeting:

· Retargetingul reduce abandonul coșului de cumpărături cu 6,5%

· 68% dintre agențiile de marketing au un buget special pentru retargetare

· Retargeting-ul depășește toate celelalte strategii de plasare a anunțurilor cu o rată de eficiență de 1.046%

· 67% dintre cei care retargetează folosesc Facebook Exchange pentru publicitatea în online


Așadar fie că preferi Facebook sau Google, retargetarea îți poate duce afacerea la următorul nivel.


Dar tu? Ești pregătit pentru retargetare? Dacă da, trimite-ne un mesaj și într-o întâlnire gratuită îți vom arăta ce putem face pentru tine și afacerea ta.

Comentarios


bottom of page