top of page
Caută

Sara Blakely – de la vânzătoare de aparate fax la cea mai tânără miliardară








Sara Blakely, născută în 21 februarie 1971 în Clearwater, Florida, este o inventatoare și antreprenor american care a creat Spanx, un brand de lenjerie pentru femei care subțiază corpul, iar în 2012 a devenit cea mai tânără miliardară din lume de sex feminin.


Încă de mică, Sarah voia să fie avocat ca tatăl ei. S-a descurcat bine la școală însă a obținut punctaje slabe la LSAT (testul de admitere la Facultatea de Drept din SUA) de mai multe ori. În schimb, a încercat comedia stand-up, apoi a vândut aparate de fax din ușă în ușă timp de șapte ani înainte de a avea ideea pentru Spanx. Fără o licență în afaceri, ea a lansat Spanx în anul 2000 cu 5000 de dolari în contul său de economii și nu a cerut investiții externe; astăzi încă mai deține 100% din companie. În 2006, ea a fondat Fundația Sara Blakely pentru a investi în femei prin sprijinirea organizațiilor din educație, antreprenoriat și arte.


Deci, cum a ajuns Sarah unul dintre cei mai de succes antreprenori din istoria modernă de la vânzarea aparatelor de fax din ușă în ușă în căldura din Florida la a fi singurul proprietar al unei iubite companii de 1 miliard de dolari?


Brandul SPANX și numele Sara Blakely sunt renumite, puțini americani se întreabă astăzi cine a fondat Spanx? Istoria SPANX este una a succesului și a spiritului antreprenorial. Povestea SPANX este similară cu cea a majorității antreprenorilor. Este una cu tentă de durere, răbdare, pasiune și multă muncă grea. În articolul de mai jos, aflați cele mai importante lecții din viața lui Sara Blakely.


Rămâi motivat chiar și atunci când pierzi


Până la vârsta de 30 de ani, Sara Blakely a pierdut 11 persoane din viața ei. Când avea 16 ani, a văzut-o pe prietena ei lovită de o mașină. În plus, a suferit mai multe traume ca elevă de liceu când au murit doi parteneri cu care trebuia să meargă la bal. A experimentat atât de multe pierderi la o vârstă fragedă care au învățat-o pe tânăra antreprenoare cum să trăiască din plin viața. Într-un interviu cu Forbes, ea spune că moartea este un factor de motivare pentru ea. „Cred că atunci când ești martor la moarte la 16 ani, există un sentiment de urgență în ceea ce privește viața. . . Gândul mortalității mele - mă gândesc mult la asta. Mi se pare motivant. Poți muri oricând. "


Această mentalitate a ajutat-o ​​pe Blakely să plece din Florida și să se îndrepte spre Atlanta pentru a-și urmări visul de a lansa SPANX în 1998. Cu economii de 5000 de dolari, tânăra de 27 de ani a început să facă pași spre deschiderea afacerii sale.


În primii ani ai firmei, ea lucra din casa pe care o împărțea cu cea mai bună prietenă și colegă de cameră, Laura Walker. Din păcate, la scurt timp, Laura a murit într-un accident de călărie. Într-o postare sinceră pe Facebook scrisă de Blakely, ea împărtășește despre modul în care amintirea prietenei sale a motivat-o să își îndeplinească destinul și scopul.


Îmbrățisează eșecul


Una dintre cele mai îndrăgite calități ale Sarei este pozitivitatea ei. Încă de la o vârstă fragedă, Blakely a învățat că eșecul nu este ceva de care să-i fie frică. Ea spune că săptămânal discuta despre eșec cu tatăl ei. „Crescând, ne întreba la ce am eșuat în acea săptămână. Dacă nu am avea ceva, el ar fi dezamăgit. Mi-a schimbat mentalitatea la o vârstă fragedă că eșecul nu este rezultatul, eșecul înseamnă că ai încercat. Nu vă fie teamă să eșuați ”, explică ea.


Mai degrabă decât să se concentreze asupra a ceea ce ea numește „oops”, ea spune că a învățat să găsească darurile ascunse în momente de dezamăgire sau eroare. În loc să se închidă de frică când lucrurile merg prost, ea spune că oamenii trebuie să găsească frumusețea în aceste momente. „Am început să-mi dau seama că, în toate lucrurile, există o fărâmă uimitoare pe care nu aș fi vrut să o las. La SPANX, pentru a încuraja oamenii să eșueze, îmi aduc adesea greșelile în fața echipei. . . Vorbesc mereu deschis despre asta. . . Dacă înveți din asta și dacă poți râde de asta, atunci merită ”.


Rezolvați o problemă reală din viață


Într-un videoclip MasterClass, Sara Blakely menționează că „a. început SPANX ca un consumator frustrat. Pur și simplu am vrut să port pantaloni albi la o petrecere și să nu am nimic care se vede sub ei. ” După ce a tăiat picioarele de la un dres, a știut că ideea ei de afaceri de miliarde de dolari a sosit. Începea o afacere bazată pe acest concept.


Deși conceptul nu era nou, în timp ce Blakely cerceta piața, ea și-a dat seama cât de lipsită de contact era întreaga industrie cu publicul său țintă. Deși soluția ei la această problemă era simplă, a fost o idee unică, inovatoare, care a rezolvat o problemă reală.


Învață cum să lucrezi cu un buget redus


Sara a început SPANX cu un buget de marketing și publicitate de 0 dolari. Compania s-a bazat în totalitate pe rețea, conexiuni sociale și pe cuvântul din gură al clienților. Înainte ca marketingul afiliat, reclamele și postările sponsorizate să fie un trend, Blakely și-a plătit prietenii să apară în diferite orașe și să creeze hype în jurul produsului ei. Când programa o demonstrație live într-un magazin, ea plătea oamenii să vină și să pară entuziasmați.


Cel mai important, Blakely s-a concentrat pe produsul ei, atrăgând atenția mass-media. Știa că împărtășea un public țintă cu Oprah Winfrey. A trimis un prototip la studioul lui Oprah cu un bilețel scris de mână. Perechea de SPANX a atras atenția celui care o îmbrăca pe Winfrey. După ce a purtat produsul, Oprah l-a iubit. De fapt, a iubit SPANX atât de mult, încât a prezentat-o ​​pe Blakely în primul ei episod „Favorite Things” (Lucruri Preferate).


Blakely spune că strategia ei de vânzări și marketing nu a fost menită să o facă milionară peste noapte. A fost: „Fă-l. Vinde-l. Construiește conștientizarea. ”


Continuă! Nu te opri!


În anul 2000, The Oprah Winfrey Show i-a arătat lumii pe Sara Blakely și SPANX. În timpul interviului, Sara i-a spus prezentatoarei că, după un an de dezvoltare a produsului, aproape că a renunțat. Într-un ultim efort, ea a cerut universului un semn pentru a continua. În acea zi, a pornit televizorul și show-ul lui Oprah a aparut, în care aceasta îi spunea audienței că își taie picioarele de la dres, mai ales când poartă sandale. Nu a mai fost cale de întoarcere pentru Sara. Avea să facă un succes din SPANX, în ciuda respingerii constante pe care a primit-o.


Fără experiență în modă, retail sau afaceri, lansarea companiei a depins exclusiv de rezistența și persistența lui Blakely. Un avocat de brevete a crezut că ideea ei de afaceri era atât de proastă încât a început să râdă. Nimeni nu a susținut-o, a învățat cum să-și depună propriul brevet.


Blakely a avut încredere în ea însăși și în valoarea și beneficiile produsului adus clienților. În timpul primei sale vânzări mari cu un cumpărător de la Neiman Marcus, ea a spus că femeia pur și simplu nu înțelegea de ce SPANX ar vinde. Sara a oprit întâlnirea de afaceri și i-a spus acesteia să o urmeze în baie. Antreprenorul a intrat în baie, și-a îmbrăcat perechea de SPANX și a așteptat reacția cumpărătorului. Tactica ei de vânzare a fost un succes. Cumpărătorul a fost uimit de diferența făcută de SPANX. Așa, a înțeles instantaneu puterea produsului lui Blakely.


Vizualizează succesul


Sara Blakely își atribuie practica de vizualizare ca fiind un factor determinant al succesului SPANX. În zilele când vindea faxuri, a început să dezvolte o imagine foarte clară a vieții dorite. Vizualizându-și viitorul, Blakely putea începe să-și stabilească obiective pentru a-l transforma în realitate. „Am avut o viziune foarte clară despre cum va fi viața mea. . . Fotografia mea a fost: să fiu independentă, să inventez un produs pe care să-l pot vinde multor oameni. . . și să-mi creez o afacere care să se finanțeze în continuare dacă nu aș fi prezentă ”.


Pentru Blakely, cheia vizualizării este specificitatea. Când și-a imaginat viitoarele afaceri și viața, a fost foarte detaliată. De exemplu, ea a vizualizat chiar și participarea la emisiunea Oprah, care, după cum am menționat mai sus, i-a schimbat complet cariera. Fără îndoială, Blakely este dovada că practicarea vizualizării dă rezultate fructuoase.


În cele din urmă, Blakely a găsit o problemă care nu a fost abordată în industria ei și și-a asumat responsabilitatea pentru ea. Procedând astfel, ea a creat o companie de miliarde de dolari în doar 14 ani și a dat un exemplu multor femei antrepreprenor.

Comments


bottom of page