În ultimii ani, a existat o creștere a cumpărăturilor online pentru mobilă, în special în timpul pandemiei COVID-19. Deci, nu doar că magazinul tău online de mobilă trebuie să concureze pe o piață competitivă, dar acum ai concurenți care folosesc strategii de marketing pentru a fi cât mai vizibili către publicul lor țintă. Succesul magazinului tău online se bazează direct pe modul în care clienții existenți și potențiali îți percep brandul. Achiziționarea de mobilă nu este o sarcină ușoară iar cumpărătorii își vor aminti atât calitatea produselor cât și calitatea serviciilor.
Pentru a te distinge de concurență, este important să implementezi idei și strategii de marketing eficiente și orientate spre rezultate. Procedând astfel, vei putea crea un plan care va promova creșterea, traficul și, în cele din urmă, vânzările.
Continuă să citești pentru a afla elementele cheie ale unei strategii de marketing pentru un magazin de mobilă online și pașii pe care îi poți face pentru a-ți pune brandul în mintea și inima clienților ideali.
Îmbunătățește-ți site-ul
În zilele noastre, un client poate cumpăra o canapea nouă și poate aranja livrarea printr-un simplu clic. În cele din urmă, realitatea augmentată va deveni noul normal, dar, deocamdată, un magazin online de mobilă trebuie să se concentreze pe crearea unui site web care să fie atât pentru desktop, cât și pentru mobil și care ocupă un loc înalt în motoarele de căutare.
De ce ai nevoie de SEO?
Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) este o abordare organică pentru a atrage vizitatori pe site-ul tău web. Utilizând cuvinte cheie și link-uri relevante în conținutul online, îți poți crește clasamentul pe motoarele de căutare, cum ar fi Google. De exemplu, dacă o persoană caută un anumit tip de canapea, dorești ca site-ul magazinului tău online de mobilă să apară pe prima pagină a căutării. SEO te ajută să atragi clienți, ducând la o rată de conversie mai mare, creșterea credibilității și a gradului de cunoaștere al brandului. Este, de asemenea, sursa principală de clienți potențiali și un ROI global excelent. SEO este o strategie care este utilizată din ce în ce mai mult.
De ce ai nevoie de un site compatibil cu dispozitivele mobile?
Știai că aproximativ 45% din achizițiile online au fost făcute pe un smartphone în anul 2020? Ei bine este ușor să înțelegi cât de important este ca site-ul tău web să fie compatibil atât cu desktopul cât și cu telefonul mobil. Dacă un client nou nu are o experiență de utilizator pozitivă și nu poate naviga cu ușurință prin site-ul tău folosind telefonul, șansa unei vânzări scade drastic!
Identifică și interacționează cu publicul tău țintă
Unul dintre cele mai importante aspecte ale marketingului online și al magazinelor de mobilă este cunoașterea publicului.
Cine este publicul tău?
Înțelege valoarea cunoașterii pieței vizate. Pentru a dezvolta campanii de marketing eficiente, trebuie să descoperi grupa de vârstă, locația, venitul anual, hobby-urile și comportamentul potențialilor tăi clienți. Odată ce cunoști datele demografice ale bazei tale de clienți, vei putea comercializa mai bine piesele de mobilier pe care le vinzi.
Fii în comunicare cu clienții tăi
Ți s-a întâmplat și ție să comanzi ceva și apoi să nu primești niciun e-mail ci doar să te trezești cu un curier la ușă? Nu face asta! Fii în comunicare cu clienții tăi și oferă-le posibilitatea de a fi și ei cu tine. Pune-ți datele de contact cât mai vizibil pe site și asigură-te că răspunzi la e-mail sau la telefon. Și nu uita! Trimite întotdeauna un e-mail imediat ce clientul a plasat comanda, asigură-l că ai primit-o și că te vei ocupa de ea în cel mai scurt timp posibil.
Cum folosești rețelele sociale în avantajul tău?
Social media este unul dintre cele mai benefice instrumente de publicitate și marketing din lumea digitală de astăzi. Dar, mai degrabă decât să investești în prezența pe fiecare platformă, află ce canale folosește piața ta țintă. De exemplu, vinzi piese la modă, minimaliste, dar nu ai acest lucru afișat în profilul de Instagram? S-ar putea să pierzi din piața milenară. Dacă magazinul tău vinde mobilier mai tradițional sau antic, ar trebui să iei în considerare o prezență puternică online pe Pinterest și Facebook. Fiecare platformă de socializare are un scop și este crucial să te poziționezi în consecință.
Rețelele sociale îți permit să derulezi campanii și concursuri, ceea ce îți poate crește numărul de urmăritori și eventuali clienți.
Social media este, de asemenea, o modalitate excelentă de a răspunde direct clienților. Chiar și răspunsul la comentariile negative de pe rețelele de socializare le va arăta celorlalți că ești dedicat satisfacției și fericirii consumatorilor, contribuind la construirea unei imagini pozitive în în industrie.
Rulează reclame plătite pe social media
Odată ce ai identificat publicul și platformele, este timpul să concepi și să testezi o campanie. Pentru a stabili relații de durată cu clienții, este important să le vorbești într-un mod onest și personalizat. De exemplu, încearcă o campanie care să răspundă nevoii comune de mobilier de calitate la prețuri corecte. Apelează la un declanșator emoțional al cumpărătorului, mai degrabă decât la cumpărătorul practic care acordă atenție costurilor de-a lungul procesului de cumpărare.
Măsoară campania
După implementarea campaniei de marketing digital, este crucial să monitorizezi valorile și să analizezi rezultatele. Cu ajutorul analizei, poți evalua și modifica o campanie în timp ce este în mișcare, primind în același timp informații importante pentru strategia generală.
Trimite e-mailuri
Atunci când clienții fac o achiziție online, este momentul perfect pentru a le cere adresa de e-mail pentru a fi utilizată în scopuri de marketing viitoare. După ce ai creat o listă de e-mailuri, o poți folosi pentru tot felul de campanii, de la promoții, reduceri, până la oferte speciale doar pentru abonații tăi.
Împreună cu reducerile pe care le oferi prin e-mail, oferă-le abonaților tăi conținut interesant pentru ei cum ar fi, cele mai noi trenduri în mobilier 2021-2022 sau știri din industrie. Astfel, e-mailul de la tine nu este doar un e-mail de vânzare ci și unul informativ și distractiv.
Dacă ai nevoie de ajutor cu marketingul online, la NION avem o echipă de experți pregătiți să-ți fie alături! Am creat chiar și un pachet special pentru tine! Programează o sesiune gratuită cu un coleg de-al nostru și află ce putem face pentru tine.
Comments