Piața produselor cosmetice este în continuă creștere. Femeia modernă nu iese din casă fără un spf bun aplicat după crema hidratantă peste care a întins fondul de ten și a pudrat cu blush. Cerere este, opțiuni sunt cu duiumu. Și pentru că suntem în era digitală, toată lumea preferă să comande online din confortul propriei case, fără stat la rând și fără a căuta produsul perfect printre miile disponibile în magazin.
Așadar, dacă ai un magazin online de produse cosmetice, sunt șanse mari ca acesta să fie profitabil. Și cum marketingul digital este esențial pentru un magazin online, iată ce poți face pentru a-ți crește vânzările:
1. Cunoaște-ți afacerea și publicul țintă
Înainte de a putea începe cu adevărat să vinzi eficient, este important să înțelegi ce diferență faci pe piață. Pentru a avea mai multă claritate în afacerea ta, pune-ți următoarele întrebări:
Care este punctul meu unic de vânzare?
Ce mă face diferit?
La cine vreau să ajung?
Cum voi ajunge la ei?
Încerc să introduc o nouă experiență pentru una deja existentă?
Cum mă va ajuta brandingul să transmit acest lucru?
Odată ce ai claritate asupra propriului business, vei știi cine ești iar următoarea întrebare ce apare natural este „Către cine vând?”. Cine sunt clienții tăi? Ce vârstă au? Cu ce se ocupă? Ce venituri lunare au?
Comercializarea produselor fără a-ți cunoaște publicul din interior și din exterior este ca și cum ai arunca mesaje într-o sticlă pe mare. Nu știi cine va ajunge să le citească sau dacă se va întâmpla asta.
După ce îți vei cunoaște publicul, vei știi cum să le vorbești, ce probleme au în domeniul cosmeticii, ce influenceri urmăresc și unde se află pe rețelele sociale. În plus, analizându-ți audiența la intervale regulate, vei știi cine îți cumpără produsele, un element cheie care se poate schimba în timp.
CeraVe, o linie de îngrijire a pielii recomandată de dermatologi, a găsit recent o nouă audiență la consumatorii Gen Z, datorită TikTok.
2. Adăugă review-uri pe paginile web ale produselor
Clienții fericiți sunt cea mai bună reclamă. Un review este unul dintre cele mai puternice influențe în procesul de luare a deciziilor. Scurtează procesul de căutare al clienților tăi oferindu-le toate informațiile referitoare la produsul care îi interesează. A scris cineva o recenzie pozitivă la unul dintre produsele tale? Grozav! Adăugă un link în descrierea produsului și urmărește cum se întâmplă magia.
3. Publicitate pe Social Media
Glossier l-a numit principalul motiv al succesului său. Rihanna și-a lansat brandul exclusiv pe social media. Marketingul pe rețelele sociale precum Instagram și Facebook este elementul cheie pentru brandurile moderne de produse cosmetice.
Oamenii petrec din ce în ce mai mult timp pe social media, acesta devenind și unul din canalele importante de informare. Așadar, după ce ai aflat cine este publicul tău țintă și unde își petrece timpul, e vremea să treci la acțiune! Creează un conținut atrăgător, fie câteva poze de produs făcute de un profesionist, fie un scurt video și lasează reclama! Este posibil ca prima ta reclamă să nu aibă rezultatele dorite, însă persevereța joacă un rol important aici. Testează, testează, testează.
4. SEO
Un bun SEO va ajuta magazinul tău online de produse cosmetice să apară printre primele rezultate pe Google atunci când cineva caută de exemplu „cremă hidratantă de noapte”.
Iată ce poți face pentru a-ți îmbunătăți SEO:
Alege cuvinte cheie potrivite pentru industria frumuseții
Fără îndoială, începe să te gândești la modul în care clienții caută anumite produse și la ce expresii introduc în motorul de căutare pentru a le găsi. Cuvintele cheie cu coadă lungă sunt esențiale pentru firmele mici - ele ajută la câștigarea clienților, la creșterea traficului către site sau la afișarea mai sus în Google pe anumite fraze.
Optimizează-ți site-ul - ai grijă de UX și estetică
Industria cosmetică este egală cu frumusețea și estetica. Produsele de bună calitate nu sunt suficiente pentru a atrage atenția clienților. O interfață bine concepută, o funcționalitate ușoară pentru a adăuga produse în coșul de cumpărături sunt esențiale pentru a păstra vizitatorii pe site și pentru a finaliza conversia.
Postează conținut de calitate
Atât conținutul, cât și contextul sunt acum printre cele mai importante instrumente ale oricărei campanii SEO. Un blog este cu adevărat necesar pentru companiile care doresc să crească traficul către site-urile lor web - în afară de aceasta, conținutul de pe subpagini ale produselor și categoriilor rămâne, fără îndoială, unul dintre elementele cheie ale SEO. În plus, pe lângă faptul că este apreciat de Google, blogul poate atrage și noi vizitatori și clienți.
5. Reclame Pay-Per-Click (PPC)
Publicitatea PPC este o modalitate excelentă de a genera trafic, conversii și vânzări. Spre deosebire de optimizarea motoarelor de căutare, publicitatea PPC îți permite să vizezi cu precizie publicul ideal. Și nu doar atât, reclamele PPC apar primele pe paginile cu rezultate ale motorului de căutare.
Așadar, rulează reclame concepute strategic pentru magazinul tău online de produse cosmetice pe motoarele de căutare. Începe cu crearea unui text remarcabil care poate fi ușor de vizualizat și pe smartphone-uri. Folosind Google AdWords, poți obține setul corect de cuvinte cheie cu cele mai bune performanțe pentru reclamele tale. Folosește aceste cuvinte cheie, inclusiv cuvinte cheie cu “coadă lungă”, în textele și conținutul reclamelor, astfel încât acestea să fie expuse cât mai multor persoane.
Pe piața extrem de competitivă a cosmeticelor, nu este suficient să vinzi pur și simplu produse excelente. Va trebui să te diferențiezi! Marketingul este o modalitate excelentă de a-ți prezenta brand-ul, produsele și identitatea pe o serie de platforme și canale, astfel încât să poți câștiga inima și atenția clienților. Iar dacă ai nevoie de ajutor, la NION avem un pachet special creat pentru tine! Programează o sesiune gratuită cu un expert și află cum te putem sprijini!
Comments