top of page
Caută

Marketing online pentru restaurante



Se spune că este greu să intri în industria restaurantelor și este și mai greu să prosperi. Proprietarii de afaceri mici se confruntă deja cu o luptă ascendentă, deoarece aproape 50% dintre ei eșuează în primii cinci ani. Dacă afacerea cu restaurante este și mai neiertătoare, cum poți atrage șansele în favoarea ta?


Cheia oricărei afaceri de succes este să știi cum să o promovezi publicului. Trebuie să răspunzi la întrebări importante precum „Cum va știi comunitatea mea că exist?” și „Cum pot atrage oamenii în restaurantul meu?”


Răspunsurile tale se află în marketingul digital al restaurantelor. Dacă nu ai o prezență online, este posibil să închizi afacerea.


În acest articol vom explora 5 lucruri pe care le poți face în marketingul digital astfel încât restaurantul tău să prospere.


1. Perfecționează site-ul web


În primul rând, chiar dacă deții un restaurant local care nu are nicio treabă cu digitalul, vitrina ta nu mai este cartea de vizită a companiei. Atunci când 88 la sută dintre consumatori merg online pentru a căuta produse sau servicii, aceștia judecă credibilitatea unei companii pe baza site-ului web. Dacă site-ul restaurantului tău lasă de dorit, este probabil că vor părăsi site-ul tău pentru a găsi unul care le place mai mult.


Site-ul web trebuie să fie profesional, funcțional și ușor de utilizat. Clienții potențiali trebuie să poată naviga pe site intuitiv pentru a găsi lucruri precum meniuri, orar de funcționare și adresă. În plus, amintește-ți că majoritatea oamenilor își folosesc smartphone-ul pentru a căuta astfel de lucruri, indiferent dacă sunt acasă, în mașină, la serviciu și așa mai departe - site-ul tău web trebuie să fie optimizat pentru dispozitivele mobile.


Investește ceva timp și bani în imagini profesionale ale spațiului restaurantului, preparatelor pe care le oferi și personalului tău. Mâncarea va arăta mai apetisantă, iar personalul va părea mai profesionist. Oferă potențialilor clienți un sentiment de intimitate cu restaurantul tău, chiar înainte de a-l vizita.


2. Concentrează-te pe SEO local


Unul dintre cei mai importanți pași în marketingul digital al restaurantelor, este perfecționarea optimizării motorului de căutare. SEO înseamnă obținerea de trafic organic către site-ul tău și, în cele din urmă, clienți în restaurant. Când cineva caută „restaurante italiene (sau orice altceva) în apropierea mea”, evaluarea ta SEO va determina cât de repede te găsesc.


Indiferent dacă oamenii sunt localnici sau turiști, trebuie să te asiguri că SEO site-ul tău web te va plasa printre primele rezultate ale căutării. Îți poți îmbunătăți SEO-ul luând următoarele acțiuni:


  • Crează un blog pe site-ul tău plin de conținut captivant și relevant

  • Asigură-te că fiecare pagină a site-ului web utilizează cuvinte cheie locale și alte forme de codificare SEO (metadate încorporate în imagini, videoclipuri, titluri etc.)

  • Folosește atât linkuri interne (către alte pagini ale site-ului), cât și linkuri externe (către site-uri web afiliate)

  • Crează un cont pe Google My Business

  • Asigură-te că informațiile și adresa de contact sunt listate de mai multe ori și sunt ușor de găsit


După cum poți vedea, dacă ești nou în SEO, poate fi o curbă mai mare de învățare. La NION, te putem ajuta cu SEO pentru site-ul tău.


3. Obține urmăritori pe rețelele sociale


A avea un site web plin de codare SEO este minunat (și necesar). Cu toate acestea, există câteva modalități mai proactive de a direcționa trafic pe site-ul tău. Știai că 70% dintre adulți sunt pe Facebook? Asta înseamnă că 70% dintre clienții potențiali pot fi găsiți într-o singură locație.


Un lucru pe care îl poți face pentru a avea mai mulți urmăritori este să participi sau să creezi o tombolă. Poți oferi o masă gratuită participanților, carduri cadou sau chiar premii în bani. Cheia este să folosești tombola pentru a-ți extinde acoperirea, încurajând utilizatorii să aprecieze, să comenteze și să partajeze postările tale.


Alternativ, poți apela la marketingul plătit pe rețele sociale, care îți permite să alegi cât cheltui pe zi pentru campanie, precum și publicul țintă (în funcție de vârstă, sex, locație și multe altele). Acest lucru vine, de asemenea, cu avantajul de date analitice care descompune succesul și performanța anunțurilor tale. Vei putea vedea cum a funcționat fiecare anunț în ceea ce privește implicarea (clicuri pe linkuri, aprecieri, urmări, distribuiri, comentarii) pentru a te ajuta să ajustezi anunțurile.


4. E-mail marketing


O altă strategie eficientă de marketing digital pentru restaurante se numește email marketing. Mai întâi, trebuie să creezi o listă de e-mailuri cu destinatarii care s-au abonat la e-mailul tău. Creșterea listei abonaților se poate face oferind reduceri clienților anteriori care se abonează, prin intermediul rețelelor sociale, site-ului web, site-urilor afiliate și anunțurilor de pe pagina de landing.


Odată ce un client se abonează, trebuie să ai un set automat de e-mailuri care se trimit o dată sau de două ori pe săptămână. Aceste e-mailuri ar trebui să fie prietenoase în timp ce le induc subtil idea de a se întoarce în restaurantul tău. Cu toate acestea, trebuie să ofere și conținut valoros (reduceri, promoții, rețete) sau oamenii nu le vor mai deschide.


Marketingul prin e-mail s-a dovedit a fi un element de succes, deoarece se referă la marketing pentru persoanele care s-au arătat deja interesate sau au mâncat la restaurantul tău.


5. Profită de recenziile online


Majoritatea oamenilor au nevoie de puțină asigurare atunci când vine vorba de investiții în produse sau servicii, inclusiv experiențe culinare. Când oamenii caută restaurante online, unul dintre lucrurile pe care le caută este ce au spus alți clienți. Trebuie să profiți de recenziile online și de nivelul de credibilitate pe care îl au consumatorii în ele.


Începe prin a încuraja fiecare client să posteze o recenzie pe Google, pe site-ul tău web sau pe profilul de socializare. Majoritatea oamenilor trebuie să fie stimulați, așa că oferă o reducere la următoarea lor masă, după ce au finalizat recenzia.


Deținerea unui restaurant de succes nu este așa cum era. În trecut, atâta timp cât mâncarea și serviciile erau bune, puteai să-ți faci magazinul la colțul străzii și să faci afaceri profitabile și de durată. Odată cu creșterea numărului concurenților și digitalizarea, lucrurile s-au schimbat.

Dacă ai nevoie de ajutor cu marketingul online pentru restaurantul tău, la NION avem un pachet special pentru tine. Programează o sesiune gratuită cu un specialist și află ce putem face pentru tine.



bottom of page