top of page
Caută

Pago: povestea unui startup românesc de succes




Povestea lui Pago a început în 2016, când Adrian Cighi și Alexandru Popescu au înființat Timesafe și și-au propus să-i ajute pe români să facă plățile mai ușor și mai rapid, făcând plata facturilor de utilități mai eficientă. Startup-ul românesc a atras în scurt timp atenția Grupului BT care a devenit acționar, dar și a companiilor Mastercard și Visa, parteneri strategici în acești ani.


Pago are peste 200.000 de utilizatori activi lunari, și o valoare totală a plăților procesate de peste 100 de milioane de euro.


Iată care au fost etapele din spatele succesului Pago:


2017 – dezvoltare, lansare, îmbunătățire continuă


Pago și-a anunțat lansarea la evenimentul Internet & Mobile World 2016. La acea vreme, aplicația era disponibilă în versiunea beta pentru iOS. În vara lui 2017, după mai mult de o sută de variații cu modificări de design și ecrane pentru fiecare versiune, am lansat și versiunea Beta pentru telefoane cu sisteme de operare Android. Vom fi mereu recunoscători primilor 3.000 de utilizatori care ne-au oferit feedback valoros în această fază extinsă de testare, care ne-a permis să lansăm oficial Pago în noiembrie 2017, cu sprijinul Mastercard România.


Pe lângă plata facturilor către 40 de furnizori naționali și locali, au fost disponibile și plăți precum reîncărcări mobile rapide și taxe de drum.


2018 – Primii 100 de furnizori integrați și noi funcționalități


Imediat după lansare, ne-am concentrat pe creșterea numărului de furnizori disponibili în aplicație. După cum ne-a spus un utilizator la acea vreme, „Dacă trebuie să merg în altă parte pentru a plăti una dintre facturi, utilitatea aplicației scade foarte mult.” Așa am ajuns să depășim 100 de furnizori după câteva luni, lista incluzând toți furnizorii naționali și unii dintre cei regionali, prezenți în mai multe județe din țară.


A doua jumătate a anului a adus 2 funcții noi fără de care ne-ar fi greu să ne imaginăm Pago astăzi: alerte utile despre diverse date de expirare legate de mașină, dintre care peste 100.000 au fost trimise până acum, și asigurarea obligatorie auto RCA, unde peste 15.000 au fost cumpărate prin Pago până acum.


Mai mult, peste 35 de milioane de puncte Pago convertibile în lei au fost oferite și folosite de utilizatorii noștri (echivalentul a peste 350.000 de lei). Se acordă puncte pentru aproape orice acțiune făcută de Pago, de la crearea unui cont până la efectuarea de plăți și donații.


2019 – creștere semnificativă


La mai puțin de un an de la lansare, Pago a fost descărcat de peste 150.000 de ori, dar din 2019 putem spune că Pago a crescut semnificativ. Noile funcționalități și îmbunătățirea constantă a celor existente au atras din ce în ce mai mulți utilizatori, iar septembrie 2019 ne-a adus două mari recunoașteri, la câteva zile distanță: Visa a devenit partener strategic pentru următorii 3 ani, iar Pago a primit marele premiu local la Premiile din Europa Centrală, ca Start-up Fintech al Anului în România.


În 2019 am lansat și noi funcționalități: asigurare de călătorie, reîncărcări automate și Donează cu Pago, prin care ajutăm organizațiile neguvernamentale să strângă donații individuale mai rapid, mai ușor și fără costuri.


2020 – creștere în timp de pandemie


Anul 2020 a fost o provocare și pentru noi, dar s-a dovedit a fi și o oportunitate de creștere. Am început 2020 prin lansarea Pago în Polonia, după ce am creat, în 2019, un mic birou local în Varșovia și am făcut parte dintr-un accelerator pentru start-up-uri. Apoi, în octombrie, am lansat versiunea beta în Italia și am lucrat să lansăm versiunea completă anul acesta.


Martie a venit cu provocările pe care le simțeam cu toții. Anticipând importanța plăților securizate, am decis ca echipă să facem aplicația complet gratuită începând cu 12 martie 2020 și până la sfârșitul lunii mai. În această perioadă aproape că s-a dublat numărul de utilizatori și am fost extrem de bucuroși să vedem că aplicația are un rol și mai important în societate – lucru confirmat cumva de primul nostru premiu CSR, primit pentru proiectul Donate with Pago la Gala Premiilor CSR.


Până în decembrie 2020, în Pago sunt disponibili peste 350 de furnizori, iar valoarea totală a plăților procesate a depășit 100 de milioane de euro. Ne pregătim să lansăm noi funcții și să lansăm în noi țări europene. Nimic din toate acestea nu ar fi posibil fără echipa Pago, peste 25 de dezvoltatori, experți în grafică, marketing și comunicare din echipa noastră, precum și peste 200.000 de utilizatori activi.

bottom of page