top of page
Caută

Povestea de succes a unui antreprenor: Sam Walton




Sam Walton a fost unul dintre antreprenorii de frunte din lume. Fondatorul magazinelor americane Walmart s-a născut și a crescut în condiții umile. Părinții lui Walton practicau agricultura pentru a pune mâncarea pe masă și pentru a satisface nevoile de bază ale lui Walton și ale fratelui său. Tatăl său și-a dat seama că nu câștiga bani decenți din agricultură și s-a mutat la ipotecare agricolă.


Familia a continuat să se mute în locații cu mai multă natură și, în cele din urmă, s-a stabilit în Columbia, Missouri. Din cauza obstacolelor financiare, Walton și familia sa erau deprimați însă Walton a înfruntat provocarile cu îndrăzneală. Acesta a început să vândă abonamente la reviste și să livreze ziare pentru a face față sărăciei.


Educația


Încă de la o vârstă fragedă, oamenii și-au dat seama că Sam se va ridica la înălțimi mari, dar nimeni nu știa în ce măsură. Tânărul muncitor a început să-și arate strălucirea în primii ani de educație. În clasa a VIII-a, Sam a ajuns în prim-plan ca cel mai tânăr cercetător Vultur din istoria Missouri. Băiatul nu s-a oprit aici, a continuat și i-a surprins pe mulți în liceul David H. Hickman, unde a obținut voturi ca „Cel mai versatil băiat” în 1936 în timpul absolvirii sale.


În 1940, s-a alăturat prestigioasei Universități din Missouri pentru a urma o licență în economie. Ulterior s-a alăturat armatei și a servit ca ofițer de rezervă. Pe lângă oferirea de traininguri de top colegilor săi, Sam a fost președintele clasei biblice Burali.


Geneza carierei lui Walton


După absolvirea universității, Sam a urmat un curs de management la J.C. Penney din Des Moines. Din păcate, războiul mondial a început, iar Sam și-a părăsit slujba pentru a-și proteja țara în calitate de ofițer al armatei în 1942. Datorită muncii și hotărârii sale, Sam a ajuns la gradul de căpitan. Când războiul s-a mai relaxat, Sam a decis să se întoarcă la viața sa civilă.


1945 a marcat începutul călătoriei sale antreprenoriale. A împrumutat niște bani de la socrul său pentru a cumpăra un magazin renumit cunoscut sub numele de Ben Franklin. Succesul l-a urmat în noua sa aventură, pe măsură ce și-a făcut un nume în managementul comerțului cu amănuntul. În anii 1960, Sam a decis să-și extindă afacerea, a colaborat cu fratele său James și au achiziționat o serie de francize Ben Franklin și un magazin independent.


Nașterea magazinelor Wal-Mart


După ce a gustat succesul, Walton a dorit să-și extindă orizontul prin deschiderea unor magazine mai mari în zonele rurale. Pe de altă parte, directorii săi din Ben Franklin nu au crezut în ideea sa și au respins-o.


Sam îți dorea foarte mult să reușească și nimic nu îl putea opri. În iulie 1962, acesta a lansat primul său magazin Wal-Mart. Clienții nu au încetat să vină datorită reducerilor mari oferite. Pe lângă succesul său, Sam a fost hotărât să ajute oamenii obișnuiți să obțină produse esențiale la prețuri mai mici.


Cu timpul, antreprenorul a devenit tot mai însetat de succes. A continuat să deschidă tot mai multe magazine Wal-Mart în toată America. Până în 1967, Sam deschisese deja 24 de magazine care făceau vânzări nebunești în întreaga țară.


În 1970, gigantul magazin cu amănuntul a fost listat la bursa din New York. În anii 1980, compania a cunoscut o creștere extraordinară, vânzările ridicându-se la 1 miliard de dolari.


Există mai multe lecții de învățat din această poveste


1. Definește obiective clare și concrete pentru ce îți dorești să realizezi. Sam s-a motivat știind ce dorea și stabilindu-și un obiectiv concret într-un interval de timp. Când și-a deschis primul magazin, a decis că vrea ca magazinul său să fie „cel mai bun și cel mai profitabil magazin din Arkansas în termen de 5 ani”.


2. Gândește mare. Ne creăm propriile limitări. Majoritatea dintre noi suntem vinovați că țintim prea jos în loc să țintim prea sus. Sam Walton a visat mare - chiar și în copilărie. Cu fiecare succes, încrederea lui a crescut și obiectivele sale au devenit din ce în ce mai mari. El nu și-a pus limite. Când stabilești un obiectiv, reține acest lucru:


„Un obiectiv bun ar trebui să te sperie puțin și să te entuziasmeze mult”


Gândește-te la obiectivele tale actuale și aplică această regulă. Dacă obiectivele tale nu te înspăimântă și nu te entuziasmează - încearcă să vizezi ceva mai provocator. Mintea este limita. Atâta timp cât mintea poate imagina faptul că poți face ceva, o poți face.


3. Nu lăsa înfrângerea să te înfrângă. Sam zâmbea când se gândea la unul dintre primii săi șefi de la J.C. Penney care îi spunea „Te-aș concedia dacă nu ai fi un vânzător atât de bun". El nu a lăsat ideile negative ale altor oameni să-l influențeze. Când și-a pierdut primul magazin, și-a depășit depresia, apoi și-a făcut bagajele, s-a mutat într-un oraș nou și a început din nou. Poate că dacă Sam nu și-ar fi pierdut primul magazin și nu ar fi fost forțat să înceapă nou în Bentonville, Wal-Mart nu ar fi fost fondat. Înfrângerea, privită dintr-o perspectivă mai mare, este adesea pur și simplu un mecanism care ne pune pe calea cea bună sau ne învață o lecție valoroasă.


4. Dorința - Credință – Așteptare. Obiectivele tale trebuie să îndeplinească criteriile de Dorință, Credință și Așteptare. Scopul trebuie să fie ceva ce îți dorești cu tărie. Cu cât dorința ta este mai mare, cu atât voința de a urmări obiectivul este mai puternică. Napoleon Hill a spus „Dacă dorințele tale sunt suficient de puternice, vei părea că deții puteri super-umane”.


Apoi, scopul trebuie să fie ceva ce crezi că este în domeniul posibilului. Acest lucru depinde de sistemul tău de credințe. Pe măsură ce obți mai mult în viață, încrederea ta în tine crește.


În cele din urmă, trebuie să te aștepți la rezultatul final. Sam Walton a spus:


„Aștept să câștig. Mă confrunt cu provocări dure planificând întotdeauna să ies victorios. Nu mi-a trecut prin minte că aș putea pierde, parcă aveam dreptul să câștig. A gândi așa pare adesea să se transforme într-o profeție care se împlinește pe sine. ”


Speranța este mai greu de creat. Dar instrumentul de vizualizare creativă ajută enorm. Mintea ta subconștientă nu poate distinge între o experiență reală și o experiență imaginată. Vizualizând frecvent rezultatul final, îți dorești să faci subconștientul să-l accepte ca fiind real. Acest lucru face ca mintea să atragă acea situație în viața ta. Poate că nimeni nu a rezumat acest punct mai clar decât Gandhi când a spus:


„Omul care vreau să devin, dacă mă cred că voi fi, voi deveni”


Tu ce ai face dacă ai îndrăzni să visezi măreț?

Dacă te-a inspirat acest articol, nu uita să-l împărtășești!

Comentários


bottom of page