Marketingul digital pentru clinicile dentare nu este fundamental diferit de alte tipuri de marketing online. Acesta implică căutarea potențialilor clienți, înțelegerea dorințelor și nevoilor acestora, optimizarea motoarelor de căutare (SEO) și contactarea clienților într-un mod rapid și eficient.
Cu toate acestea, trebuie să ai în vedere câteva puncte cheie privind marketingul digital pentru clinicile dentare.
SEO local
SEO local este exact cum sună: optimizarea site-ului și a reclamelor online pentru a atrage potențiali pacienți din zona clinicii tale.
SEO local este coloana vertebrală a marketingului digital pentru clinicile dentare. La urma urmei, oamenilor le place să viziteze furnizorii de servicii medicale care sunt aproape de casă.
Acest lucru nu înseamnă că toate clinicile dentare sunt la fel. Probabil oferi anumite servicii sau folosești anumite instrumente și tehnologii, pe care clinicile concurente nu le oferă.
Nu uita însă, cei mai mulți clienți potențiali nu cunosc detaliile specifice ale procedurilor sau tehnicilor dentare. Nu le pasă prea mult dacă ești o autoritate mondială în ceea ce privește obturațiile de canal sau dacă diferă o metodă de sterilizare de înaltă tehnologie de alta.
În schimb, majorității clienților le place să facă cumpărături locale. Vor un dentist prietenos din cartier care să-i trateze pe ei și familia lor cu grijă și compasiune.
SEO local este abordarea ce mai potrivită pentru marketingul unei clinici dentare. Acesta înseamnă clasificare pentru termeni precum „clinică dentară din Timișoara” în loc de „clinică dentară”. Acest lucru te va ajuta să îți găsești publicul țintă care caută pe Google exact acești termeni.
Social media organic
În limbajul de marketing digital, „organic” înseamnă „gratuit”. Social media organic se referă la toate funcțiile gratuite oferite de platformele media precum Facebook, Instagram, LinkedIn și așa mai departe.
Crearea unei pagini Facebook de afaceri, postarea frecventă de text, imagini sau video-uri sunt forme de marketing organic pe rețelele sociale.
Și cum tot mai mulți oameni folosesc Facebook pentru a verifica lucruri precum orele de funcționare ale unei companii sau serviciile oferite, a ignora rețelele sociale înseamnă a renunța la publicitate digitală gratuită către foarte mulți oameni.
Rețelele sociale organice sunt cruciale pentru publicitatea digitală din gură-în-gură. În prezent, 88% dintre consumatori citesc recenzii online înainte de a vizita personal o afacere.
Cu o pagină de Facebook cu câteva recenzii strălucitoare ale clienților, clinica ta va părea profesională și de încredere.
Social media plătit
În această eră digitală, marketingul pe rețele sociale plătit este o necesitate pentru orice afacere. Oamenii petrec mai mult timp ca niciodată pe Facebook și Instagram.
Poți crea un design atrăgător sau chiar un video și apoi poți investi în reclame pe Facebook sau Instagram stabilind înainte datele demografice ale publicului țintă.
Reclame PPC (Pay-Per-Click)
Reclamele cu plată pe clic sau PPC sunt o modalitate excelentă și extrem de eficientă de a atrage noi clienți potențiali.
Cele mai multe forme de publicitate se taxează în funcție de gradul de afișare al reclamei. Indiferent dacă este tipărit, la televizor sau online, plătești în funcție de afișări - de câte ori apare reclama ta. Dar anunțurile PPC percep taxe pentru clicuri - de câte ori cineva a dat clic pe reclama ta.
Acest lucru are 2 mari avantaje:
Plătești pentru rezultate. De obicei, nu există taxe minime și poți investi cât de mulți sau cât de puțini bani dorești pentru reclamele tale PPC. Dacă reclama ta nu prinde, riști foarte puțin.
Publicitate gratuită. În timp ce plătești pentru clicuri, afișările sunt gratuite!
Marketing prin e-mail și marketing automatizat
Marketingul prin e-mail este o metodă de publicitate digitală testată și eficientă. E-mailurile sunt încă un instrument excelent pentru marketingul digital al clinicilor dentare.
În primul rând, obține întotdeauna consimțământul înainte de a trimite e-mail-uri pacienților. Cere-le să se înscrie la newsletter-ul tău după programarea unei întâlniri. Oferă stimulente cum ar fi oferte speciale sau un PDF gratuit.
Acordă însă atenție la numărul de e-mail-uri pe care îl trimiți. Dacă ești prea enervant sau agresiv în marketingul prin e-mail, este posibil ca oamenii să fie mai puțin înclinați să aibă încredere în tine.
În al doilea rând, personalizează e-mailurile cât mai mult posibil. Păstrează-le scurte și atrage atenția cititorilor cu un design original.
În al treilea rând, evită cuvintele cheie ieftine, cum ar fi „gratuit” sau „oferte incredibile!”
În ceea ce privește automatizarea e-mail-urilor, o poți face cu instrumente precum Mailchimp și ActiveCampaign. Aceste servicii te vor ajuta să creezi e-mailuri și ai la dispoziție șabloane gratuite pentru a face e-mailurile tale de marketing să pară super profesionale!
După cum poți vedea, marketingul digital pentru clinicile dentare nu este dificil. Cu toate acestea, trebuie făcut cu precizie.
Dacă încă nu ești sigur sau pur și simplu nu ai timp să-l dedici marketingului, ia în considerare angajarea unei agenții de marketing. La NION avem o echipă de experți gata să te îndume și am creat un pachet special pentru tipul tău de activitate. Contactează-ne și programează o sesiune gratuită cu un specialist.
Comments