Pentru a avea succes în industria modei, trebuie să iei în serios marketingul digital, în special dacă vorbim despre un magazin de rochii unde nu duci lipsă de competiție.
În acest articol îți vom prezenta câteva lucruri pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți strategia de marketing a magazinului tău de rochii.
1. Definește-ți publicul țintă
A vinde către către toată lumea înseamnă a vinde către nimeni.
Este important să-ți definești publicul țintă pentru magazinul tău de rochii. Trebuie să știi cui vinzi, astfel încât să o poți face bine!
Doar pentru că vinzi rochii, nu înseamnă că fiecare femeie poate fi clientul tău. Toți au gusturi diferite în modă. Trebuie să-ți restrângi publicul, astfel încât să cheltuiești eficient fiecare leu investit în publicitate.
Iată principalele întrebări de pus atunci când te gândești la publicul țintă:
Ce le interesează?
Cu ce se ocupă?
Ce vărstă au?
Ce branduri de modă admiră?
Unde petrec timpul online?
După ce îți cunoști publicul țintă, poți crea conținut cu o direcție clară!
Reține că publicul țintă se poate schimba puțin pe măsură ce magazinul tău crește. Este posibil să observi că unele segmente de public au performanțe mai bune decât altele.
Dacă ai deja un magazin online în funcțiune, poți folosi Google Analytics pentru a afla mai multe despre vizitatorii tăi. În pagina „Public”, poți găsi date demografice, interese, poți vedea ce dispozitive utilizează și alte informații utile.
2. Reclame plătite pe social media
Publicitatea plătită reprezintă o mare parte din vânzări!
Reclamele te ajută să crești gradul de cunoaștere al magazinului. Poți difuza reclame de vânzare directă sau poți promova blogul tău pentru a “încălzi” publicul țintă.
Femeile vor începe să asocieze magazinul tău cu rochiile care le plac după ce văd multiplele reclame de la tine.
Este posibil să nu cumpere de la tine imediat, dar pot să-ți salveze magazinul și să revină la el mai târziu, odată ce sunt gata să facă o achiziție.
Configurarea reclamelor performante este foarte dificilă dacă ești la început, mai ales în nișa de îmbrăcăminte, deoarece este foarte competitivă.
Nu doar că trebuie să ai reclame grozave, ci și să afli detaliile complicate ale vizării persoanelor potrivite la momentul potrivit. Oricât de frumoasă ar fi reclama ta, dacă o afișezi pe o piață greșită, îți pierzi timpul și banii.
Dacă ai deschis vreodată Ad Managerul Facebook, vei întelege despre ce vorbim.
Însă, avem o soluție pentru tine: reclame automate!
Iar dacă nevoie de ajutor cu acestea, la NION vei găsi întotdeauna experți care să te sprijine!
3. Fotografii frumoase și de calitate înaltă
Fotografiile frumoase sunt o necesitate pentru toate companiile, dar cu atât mai mult pentru brandurile de modă - industria modei ține de aspect.
În marketingul digital, cumpărătorii nu pot atinge sau încerca hainele, așa cum ar face într-un magazin fizic. Pentru a compensa pentru acest lucru, trebuie să folosești fotografii de înaltă calitate și să îți prezinți articolele din toate unghiurile posibile.
Angajază modele
Dacă ai buget, organizarea unei ședințe foto profesionale este cea mai bună modalitate de a obține fotografii pentru magazinul tău. Modelele îți pot prezenta rochiile în orice unghi și le pot aduce la viață.
Cumpără un manechin
Dacă nu ai buget pentru angajarea unui model, un manechin îți poate salva ziua. Cel mai bun manechin este cel care ajută la modelarea hainelor în mod realist, însă rămâne oarecum invizibil.
Pregătește-ți hainele
Acesta este un pas crucial. Indiferent cât de grozav ai fi la Photoshop, este întotdeauna o idee bună să ai grijă la șifonări sau pete înainte de ședința foto.
Folosește lumină suficientă
Nu lăsa imaginile subexpuse să îți distrugă vânzările.
Indiferent dacă închiriezi un studio profesionist sau folosești o zonă din magazin, regula numărul unu pentru fotografia produsului este asigurarea luminii.
Dacă nu ai bugetul pentru a cumpăra sau a închiria un kit de iluminat, folosește lumina naturală.
Poți organiza ședința foto lângă o fereastră mare.
4. Permite cumpărăturile pe rețelele sociale
Vânzarea de rochii pe rețelele sociale devine mult mai ușoară atunci când îți transformi contul de social media într-un magazin! Integrează-ți magazinul cu canalele de socializare precum Instagram sau Facebook și lasă-ți clienții să navigheze pe cataloag.
Cumpărături pe Instagram
Pe Instagram, îți poți eticheta produsele direct în fotografii, videoclipuri și chiar în Story!
Odată ce potențialii tăi clienți ating un articol care le place, aceștia pot vedea descrieri detaliate cu prețuri și mai multe imagini. De asemenea, pot accesa direct site-ul web și finaliza achiziția.
O altă caracteristică excelentă este că oamenii pot salva produsele preferate și le pot cumpăra mai târziu. De asemenea, ei pot trimite fotografii cu rochiile tale într-un mesaj direct prietenilor lor.
Cumpărături pe Facebook
La fel ca și cumpărăturile pe Instagram, cumpărăturile pe Facebook ajută la îmbunătățirea experienței de cumpărături online. De asemenea, îți permite să încărci colecții personalizabile și să-ți prezenți produsele principalele. Configurarea unui magazin pe Facebook durează doar câteva minute și este gratuită!
Poți adăuga de la 6 la 30 de produse la o colecție și poți crea imagini de copertă și nume de colecție pentru a-ți prezenta cât mai bine fiecare colecție. În plus, poți personaliza magazinul cu culorile și imaginile vizuale ale brandului tău.
5. Folosește dovezi din social media
Vrei să mergi la o cafenea goală sau într-una plină de oameni fericiți? Cel mai probabil o vei alege pe cea cu oameni - cafeaua trebuie să fie grozavă acolo, nu? Aceasta este o dovada despre care vorbim!
A. Încurajază conținutul generat de clienți
Conținutul generat de clienți te poate ajuta să-ți transformi clienții în ambasadori ai brandului. Poți să atragi publicului țintă și să strângi conținut autentic.
Cum poți obține conținut generat de clienți?
Oferă stimulente!
B. Cere testimoniale
Recenziile contează! Este probabil cea mai directă formă de dovadă socială. Invită-ți clienții să-ți scrie un testimonial ori de câte ori ai ocazia.
De exemplu, poți trimite e-mailuri automate clientelor tale după ce primesc rochiile pe care le-au cumpărat. Le poți încuraja să scrie o recenzie doar întrebând sau poți oferi o mică reducere la următoarea lor achiziție.
6. E-mail marketing
Nu, marketingul prin e-mail nu este mort! Dimpotrivă, 73% dintre mileniali spun că e-mailul este mijlocul lor preferat de comunicare în afaceri. Dacă iei în serios marketingul de conținut, e-mailul ar trebui să fie în strategia ta.
Ce fel de e-mailuri ar trebui să trimiți?
E-mailuri de bun venit
Este șansa ta de a face o primă impresie bună. Amintește-ți, cineva ți-a dat de bună voie permisiunea de a-i trimite un e-mail din când în când – fă-o să conteze.
Ce ar trebui să incluzi în e-mailul de bun venit?
Este o idee bună să le mulțumești abonaților tăi și să le prezinți magazinul tău într-o frază sau două. De asemenea, stabilește așteptări pentru viitor. Cât de des le vei trimite e-mail-uri abonaților?
E-mailuri de conținut
Nu începe să vinzi imediat, așa cum fac multe branduri prin marketingul prin e-mail. Fii mai inteligent. Folosește marketingul de conținut pentru a furniza informații utile despre cele mai noi tendințe din lumea modei și pentru a încorpora linia ta de rochii. Ai o postare interesantă pe blog? Link către acesta!
De asemenea, este o idee bună să devii un pic mai personal și să vorbești despre povestea brandului tău. Oamenilor le place să cumpere de la oameni mai mult decât de la o companie fără chip!
E-mailuri promoționale
Folosește marketingul prin e-mail pentru a-ți promova ofertele speciale. Dacă este posibil, trimite recomandări personalizate pe baza comportamentului de cumpărare din trecut din magazinul dvs. 73% dintre consumatori preferă să cumpere de la magazinele care le personalizează experiența de cumpărare.
Moda și marketingul digital merg mână în mână! Este nevoie doar de cunoștințele potrivite pentru ca magazinul tău de rochii să aibă succes. Iar dacă ai nevoie de ajutor, la NION avem un pachet special creat pentru tine! Contactează-ne și programează o sesiune gratuită cu un expert.
Comentarios